INSTRUKCJE : PRZECZYTAJ UWAŻNIE I ZASTANOW SIĘ NAD SOBĄ

1. Data: 2005-10-27 10:30:38

Temat: INSTRUKCJE : PRZECZYTAJ UWAŻNIE I ZASTANOW SIĘ NAD SOBĄ
Od: "hgs" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mój przyjaciel otworzył szufladkę w komodzie swojej żony i wyjął z niej mały
pakiecik owinięty w bibułkę. To - powiedział - nie jest zwykle zawiniątko - to
jest Jej bielizna osobista. Wyrzucił opakowanie ukrywające zawartość i
przyjrzał się jedwabnej, wykończonej koronka bieliźnie.Kupiłem to Jej, kiedy
pierwszy raz pojechaliśmy do Paryża 9-10 lat temu, nigdy jej nie założyła,
czekała z tym na jakąś specjalna okazje! Wiec dobrze - pomyślał, dzisiaj
zdarzyła sie ta odpowiednia okazja. Zbliżył się do łóżka i ułożył bieliznę przy
jej głowie, obok innych rzeczy. Niedługo zacznie ubierać ja do trumny. Po
krótkiej chorobie wczoraj zmarła. Potem patrząc się w moja stronę powiedział:
każdy dzień, który przezywasz jest ta specjalna okazja. Nasze okazje już
minęły. Nie warto było zostawiać wszystkiego na potem. Te słowa zapadły mi w
pamięć, mam ciągle na myśli - one zmieniły moje życie. Teraz więcej czytam a
mniej sprzątam. Siadam na tarasie i rozkoszuje się uroda okolicy bez poczucia
winy, ze nie wypieliłem ogródka. Spędzam więcej czasu z moimi bliskimi i
przyjaciółmi a mniej pracując. Zrozumialem, ze życie to ciągłość doświadczeń,
które trzeba przeżywać w radości, a nie próbować je przetrwać lub ścierpieć.
Już niczego nie odkładam na potem, pije codziennie z moich antycznych,
kryształowych kieliszków. Zakładam nowe ubranie na zakupy w supersamie, jeżeli
tylko zdecyduje, ze mam na to ochotce. Nie zachowuje moich najlepszych perfum
na specjalne imprezy, tylko używam ich codziennie, kiedy pragnę poczuć je na
sobie. Zdania zaczynające się od "pewnego dnia", "kiedyś" znikają z mojego
słownika. Jeżeli cos jest warte zobaczenia, usłyszenia lub przeżycia, chce to
zobaczyć, usłyszeć i przeżyć teraz. Nie wiem, co zrobiłaby żona mojego
przyjaciela, gdyby wiedziała, ze nie będzie jej tu dzisiaj miedzy nami i
przyjmujemy to z taka nieświadoma lekkością, mam nadzieje, ze poszłaby zjeść do
restauracji chińskiej - jej ulubionej. To te malutkie niezrobione rzeczy
najbardziej by mnie bolały gdybym wiedział, ze moje godziny są już policzone.
Byłbym niepocieszony, ze przestałem widywać się z moimi dobrymi przyjaciółmi
odkładając to na "najbliższy czas", ze nie napisałem listów, które miałem
zamiar posłać już jutro. Byłbym niepocieszony i smutny, ze nie mówiłem
wystarczająco często moim braciom i dzieciom jak bardzo je kocham. Od już i
teraz nie staram się opóźnić, przeczekać ani wstrzymać niczego, co mogłoby
wprowadzić mnie w dobry humor, dać powód do radości i śmiechu, i każdego dnia
powtarzam sobie, ze dzień dzisiejszy jest wyjątkowy. Każdy dzień, każda
godzina, każda minuta - nią jest !"

Ten tekst daje dużo do myślenia...Dlatego nie warto ukrywać uczuć...Trzeba być
sczerym i mówić z głębi serca, to, co się czuje...żeby któregoś dnia nie
obudzić się ze świadomością, że ta nasza jedyna, połóweczka...Nie wie, co
czujemy do niej...że nie powiedzieliśmy jej jak bardzo nam zależy jak
kochamy...Dlatego szkoda czasu na jakieś bezsensowne kłótnie, po co one...Są
ważniejsze sprawy...Trzeba unikać tych nieporozumień jak ognia (albo
przynajmniej się nauczyć lub znaleźć taką drogę)...I nie doprowadzać do nich
lub tez przynjamniej się starać (z każdej sytuacji jest wyjście mam na myśli
pójscie na kompromis itp.)...Wina nigdy nie stoi po jednej stronie... NIKT NIE
JEST IDEALNY..!

2. Data: 2005-10-27 11:20:04

Od: assembler <a...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hgs wrote:

> [...]
> Dlatego szkoda czasu na jakieś bezsensowne kłótnie, po co one...

Po co klotnie?
Dlatego zeby zobaczyc jak dobrze jest kiedy sie nie klocimy..

To takie male czepianie sie. Ogolnie popieram filozofie
zycia zawarta w przytoczonym tekscie.
--
assembler

3. Data: 2005-10-27 19:20:55

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

hgs; <1...@n...onet.pl> :

> [...]
> pójscie na kompromis itp.)...Wina nigdy nie stoi po jednej stronie... NIKT NIE

Ooooo wrocławki troll umie pisać. ;) No no - mądre. A co powiesz trolu
na sytuację, kiedy nie moge się ruszyć, bo Sympatia ma faceta, a skoro
nie mogę się ruszyć, to nie mogę sprawdzić, czy już go nie ma? Bo jeżeli
sprawdzę i okaże się, że ma go nadal, to tym bardziej nie będę mógł
sprawdzić drugi raz. ;)

Flyer

4. Data: 2005-10-27 21:34:46

Od: "Katarzyna Bosakowska" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

assembler <a...@S...onet.pl> napisał(a):

> Po co klotnie?
> Dlatego zeby zobaczyc jak dobrze jest kiedy sie nie klocimy..
Wymiana uwag, rozmowa, dyskusja, kłótnia, awantura, codzienna
udręka...rozstanie.

5. Data: 2005-10-27 22:24:27

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Bosakowska napisał(a):
> Wymiana uwag, rozmowa, dyskusja, kłótnia, awantura, codzienna
> udręka...rozstanie.

Życie bez kłótni jest jak zupa bez przypraw, a zbyt pikantną można
tylko zwrócić. Dobra kłótnia to taka zakończona uśmiechem, nie
śmiertelną powagą a umiejętnością zdystansowania się do wszystkiego
innego, bo nie jest tak ważne jak sam człowiek.

6. Data: 2005-10-28 09:53:36

Od: "psyche 29" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

super. to jak dostać obuchem w głowe, by przejrzeć na oczy. dziekuje za ten tekst :)
pozdrawiam serdecznie
psyche
www.psyche.com.pl

7. Data: 2005-10-28 19:25:09

Od: "Katarzyna Bosakowska" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dobra kłótnia to taka zakończona uśmiechem, nie
> śmiertelną powagą a umiejętnością zdystansowania się do wszystkiego
> innego, bo nie jest tak ważne jak sam człowiek.
W podobny sposób kłócili sie moi rodzice. Nie zawsze na koniec pojawiał się
uśmiech, ale nie było dąsów, cichych dni i nie wiem, czego tam jeszcze. Nigdy
też nie padały obelgi, raczej nazewnictwo pełne kąśliwego humoru, o które
trudno by było się na serio obrazić. Nie było też krzyku. Po skończonej
potyczce rodzice przechodzili do zwykłego domowego porządku, bo w istocie nie
stało się nic wielkiego.

8. Data: 2005-10-28 19:32:51

Od: " Himera" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Bosakowska <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Wymiana uwag, rozmowa, dyskusja, kłótnia, awantura, codzienna
> udręka...rozstanie.

jesli klotnia prowadzi do rozstania, bycie razem nie ma sensu bo zwiazek
jest "chory".

9. Data: 2005-10-31 11:37:05

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Bosakowska napisał(a):
> też nie padały obelgi, raczej nazewnictwo pełne kąśliwego humoru, o które
> trudno by było się na serio obrazić. Nie było też krzyku. Po skończonej

Inaczej też kłóci się z cholerykiem...
Kłótnia to akt emocji, a najgorzej jak ludzie myślą, że można w tym
akcie zrobić coś więcej niż tylko się wyżyć ;)

10. Data: 2005-10-31 22:56:00

Od: "Katarzyna Bosakowska" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> Inaczej też kłóci się z cholerykiem...
> Kłótnia to akt emocji, a najgorzej jak ludzie myślą, że można w tym
> akcie zrobić coś więcej niż tylko się wyżyć ;)
Tylko po się kłócić? Znam lepsze sposoby, żeby się rozładować i nie tak
wyniszczające psychicznie.

niekontrolowana agresja - pomocy
Syndrom "Piotrusia Pana"
[ot] sorry ale musze wam to pokazac :)))
Pierwszy na świecie telefon zaufania dla samobojców
4-latek i jedzenie