Ikselko, petycja

31. Data: 2017-11-25 19:57:31

Temat: Re: Ikselko, petycja
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 25 listopada 2017 05:45:18 UTC+1 użytkownik j...@o...pl napisał:
> [...]
w 99% = nacjonalizm wsteczny. Nie będę wnikał, jak do tego

> [...]
> jest to doktryna szkodliwa, a nawet zbrodnicza, zauwaz.
>
> na zaistnienie takiego ustroju trzeba tysiacleci swiadomej
> dzialalnosci ku dobru, bowiem wiadomym jest, ze gdy nawet jedna
> na, powiedzmy kilkadziesiat osob zechce to wykorzystac, to ustroj
> po prostu sie zawali i beda przesladoiwania, mordy i podobnie okrutne rzeczy.
>
> dlatego tez w obecnej dobie nie jest wskazany ani komunizm, ani nawet
> za daleko idący socjalizm, choc oczywiscie trzeba przesuwac ku temu granice.
>
> i zapewne z tym zgadzasz sie Jakubie, mimo wszystkich roznic swiatopogladowych.

W obecnych warunkach komunizm nie jest w ogóle w stanie zaistnieć, nawet
pomimo nadprodukcji. Dlatego, że w komunizmie wszyscy mają mieć po równo,
a w naturze są też tacy, co mają mniejsze potrzeby. Czy ma się ich tuczyć
nadwyżką dobra wspólnego jak te gęsi na foie gras?

32. Data: 2017-11-25 19:59:49

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki napisał:

> [...]
> a w naturze są też tacy, co mają mniejsze potrzeby. Czy ma się ich tuczyć
> nadwyżką dobra wspólnego jak te gęsi na foie gras?

PS. Potrzeby się różnią. Jeden woli mieszkać w klitce a mieć wypasioną brykę,
inny nie chce mieć auta, ale mieć chałupę wielką jak stodoła.

33. Data: 2017-11-28 05:10:02

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki napisał:

> [...]
> a w naturze są też tacy, co mają mniejsze potrzeby. Czy ma się ich tuczyć
> nadwyżką dobra wspólnego jak te gęsi na foie gras?

masz racje, sa tacy co maja mniejsze potrzeby materialne.
jednakze przeciez im nikt nie bedzie bronil pozbycia sie tej nadwyzki
materializmu nad duchem ku dobru innych, skoro sprawia im to przyjemnosc:)
w dobie obecnej, to w 99%, powiedzmy, sprawia przyjemnosc posiadanie tejze nadwyzki:)

i wiemy, ze prawie nie ma na ten czas ludzi myslacych kategoriami Aniołów,
żeby w obecnej dobie nasz świat mógł być zbudowany według wzorów bożych.

jacek

34. Data: 2017-11-28 05:13:14

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki napisał:

> [...]
>
> PS. Potrzeby się różnią. Jeden woli mieszkać w klitce a mieć wypasioną brykę,
> inny nie chce mieć auta, ale mieć chałupę wielką jak stodoła.

zły przykład. w takim ujęciu niczym się nie różnią:)

Rezydentów głodówka rotacyjna ?
Czyśmy wszyscy powariowali?
Czytał ktoś China Mieville - Miasto i Miasto?
Walka wkroczyła w nowy etap
Nie islamska, nie laicka