Inny wątek o depresji.

1. Data: 2002-06-08 18:31:52

Temat: Inny wątek o depresji.
Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobra. Mam deprechę. Biorę leki pare lat. Czasami jest bardzo dobrze,
czasami jest bardzo żle. Ale niezależnie od nastroju, nawet gdy jest dobrze,
tak naprawdę stoję w miejscu. Nie wywiązuje się z obowiązków w pracy dobrze.
Wszystko mi leci z rąk. Nie widzę cyferek, które mam przed oczami.
Dostaje czasami opierdziel od terapeuty. I pomaga na krótki czas. Nie mam
sił.
Jak nauczyć się chcieć czegokolwiek?

--
Marcin
b...@p...onet.pl

1. Data: 2002-06-08 18:53:42

Temat: Re: Inny wątek o depresji.
Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin" <...>

> Jak nauczyć się chcieć czegokolwiek?

wiesz, przyszło mi do głowy... odniosłem wrażenie z masz dość sił był
próbować.. próbować co raz to nowych rzeczy. w ten sposób zwiększy się
prawdopodobieństwo ze trawisz na cos, co ci się spodoba i będziesz tego
bardzo chciał. nie czegoś określonego, nie spodziewaj się tego już za
rogiem, ale staraj się ruszać, być aktywnym.

Marsel

1. Data: 2002-06-08 23:21:54

Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):

> Czasami jest bardzo dobrze, czasami jest bardzo żle.

nigdy nie jest dobrze, moze byc tylko zle lub troche lepiej :)

pzdrw
w.w.

1. Data: 2002-06-09 08:39:32

Temat: Odp: Inny wątek o depresji.
Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marsel

> [...]
> bardzo chciał. nie czegoś określonego, nie spodziewaj się tego już za
> rogiem, ale staraj się ruszać, być aktywnym.

Zaintrygowałeś mnie słowami "nie czegoś określonego", co miałeś na myśli ?
To ważne, szukam każdego tropu do rozwiązania.
Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2002-06-09 08:43:43

Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Machloy-Machlowicz <w...@w...pl> w wiadomości
> nigdy nie jest dobrze, moze byc tylko zle lub troche lepiej :)

Gdzieś słyszałem coś co mi przypomina to co napisałeś. Czy gdzieś na
"Ciemnej stronie księżyca" nie padają słowa, że może być tylko albo czarno,
albo niebiesko?
Nie jestem teraz pewny
Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2002-06-09 09:36:01

Od: "Wojtop" <w...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:adtima$e5b$...@n...onet.pl...
> [...]
dobrze,
> tak naprawdę stoję w miejscu. Nie wywiązuje się z obowiązków w pracy

To może zmień pracę na ciekawszą?

> Wszystko mi leci z rąk. Nie widzę cyferek, które mam przed oczami.
> Dostaje czasami opierdziel od terapeuty. I pomaga na krótki czas. Nie mam
> sił.
> Jak nauczyć się chcieć czegokolwiek?

To nie jest kwestia nauczenia się, tylko odblokowania i skojarzenia potrzeb
ze sposobem ich zaspokojenia. Żeby chcieć jeść trzeba być głodnym i
wiedzieć, że jedzenie może ten głód zaspokoić. Jest rolą terapeuty pomóc Ci
uświadomić sobie te niezaspokojone potrzeby i znaleźć zadowalające sposoby
na ich zaspokojenie.

Pozdrawiam.

DW

1. Data: 2002-06-09 10:06:09

Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):

<...>
> Zaintrygowałeś mnie słowami "nie czegoś określonego", co miałeś na myśli ?

cos czego datąd nie robiłes, wiec nie mozesz tego znac, nie mozesz tez
wiedziec co to moze byc, wiec próbój wszystkiego po trochu.
nowe hobby, zaineresowania, rozrywki, nowy styl pracy, moze nowa praca,
choc rozumiem ze tu trzeba ostroznie. nie odrzucasz 'starego' ale
otwierasz sie na nowe
tylko nie mow ze wszystko wiesz i wszystkiego juz probowałes, bo to nie
mozliwe.

Marsel

1. Data: 2002-06-09 11:37:31

Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtop <w...@m...polbox.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:adv7dj$dr2$...@n...polbox.pl...
> To może zmień pracę na ciekawszą?

Dopiero w sierpniu będę miał większe możliwości znalezienia czegoś innego.
Pracowałem w kilku miejscach, tylko w jednym było dobrze, w drugim tak
pośrednio, a w pozostałych trzech źle. Tam, gdzie było dobrze nie mogę
pracować ze względów etatowo - kadrowych.
Może to kwestia charakteru pracy ?

> [...]
Ci
> uświadomić sobie te niezaspokojone potrzeby i znaleźć zadowalające sposoby

Tak, ja nawet NIE wiem, jakie mam potrzeby i to jest prawda. Rozmawiałem o
tym z terapeutą, ale tak trudno jest odpowiedzieć sobie na to pytanie...
Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2002-06-09 12:27:32

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Tak, ja nawet NIE wiem, jakie mam potrzeby i to jest prawda. Rozmawiałem o
> tym z terapeutą, ale tak trudno jest odpowiedzieć sobie na to pytanie...

Nie wiesz co Naprawdę chciałbyś robić i co Ci najlepiej wychodzi ?
Musisz sobie może to wypisać, tak jak to ktoś już tu niedano radził;)
Kartka podzielona na pół.
Po lewej pytanie "Czego w żadnym wypadku nie chciałbym robić ?"
Po prawej "Co lubię ?"
Bądź uczciwy ze sobą. To podstawa, ponieważ i tak siebie nie oszukasz
i kiedyś to "wyjdzie", jak ten ból zęba;).
Potem z tych po prawej wybierz te pozycje, które są w miarę możliwe
do zrealizowania, być może po jakimś dokształceniu się niewielkim ?
Te niemożliwe na teraz, zostaw na później;), ale nie zarzucaj ich.
Być może będą możliwe w przyszłości.

No to tyle;), a kiedy już się zdecydujesz, zrób wszystko żeby to zrealizować
i nie załamuj się porażkami. To marzenia kształtują rzeczywistość.
Kiedyś o tym zapomniałam i mam teraz za swoje;), ale TY jeszcze masz czas.

Pozdrawiam:)
E.

1. Data: 2002-06-09 13:35:15

Od: ika zuzeloth <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

EvaTM (e...@i...pl) bulgocze:
<advhl5$56s$1@news.tpi.pl>

>Nie wiesz co Naprawdę chciałbyś robić i co Ci najlepiej wychodzi ?

Yyyy... odpowiedź na to pytanie jest dla ludzi łatwa?
Nie, w to akurat nie uwierzę.

--
ika - umop apisdn
# the deepest shade of mushroom blue #

Testy "kuchennej" psychologii
Język migowy
Re: Porozmawiac o depresji - moj byly bol
Re: Porozmawiac o depresji - moj byly bol
Re: nigdy nie myśl o sobie..