Instalacje wodne w podlodze ?

1. Data: 2004-06-09 16:50:29

Temat: Instalacje wodne w podlodze ?
Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Fachowiec zaproponowal mi polozenie instalacji wodnej + odplyw w
lazience w podlodze zamiast prowadzenia wokol pomieszczenia w scianach.
Moze i pomysl dobry, bo zmieszcza sie w wylewkach i skroci sie
odleglosci kranu od piecyka gazowego...

Ale czy tak sie robi ?
Czy jakies zagrozenie istnieja ?

pozdrawiam

Adam

1. Data: 2004-06-10 10:04:23

Temat: Re: Instalacje wodne w podlodze ?
Od: Adam <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy sa jakies zagrozenia ale my zrezygnowalismy z instalacji w
podlodze bo nam odradzano - jesli cos peknie, zacznie cieknac - kucie na
calego - zatem instalacje kladziemy na podlodze i tylko w niektorych,
widocznych miejscach wkuwamy w sciane - a ze jest silika - promonto -
wiec nie ma problemu - jak w maslo.

PZDR
Adam

1. Data: 2004-06-12 09:40:42

Od: Daniel Karasek <p...@t...moj.adres> szukaj wiadomości tego autora

Był 9 czerwiec (środa) gdy o godzinie 18:50 *Adam* napisał(a) :

> Fachowiec zaproponowal mi polozenie instalacji wodnej + odplyw w
> lazience w podlodze zamiast prowadzenia wokol pomieszczenia w scianach.

> Ale czy tak sie robi ?
> Czy jakies zagrozenie istnieja ?

ZTCW tak się robi w nowo powstałych domach.
ja tak mam zrobione instalacje wodne, kanalizacyjne, c.o. podłogówka.
trzeba oczywiście zrobić próby szczelności przed zakryciem owych
instalacji. oczywiście lepiej zrezygnować z materiałów tanich i niepewnych,
pozatym dobrze jest jak w podłodze jest jak najmniej połączen, trójników,
muf, chociaż najczęściej to właśnie chcemy ukryć (mam tak u siebie ;))
IMHO jeśli cała instalacja jest w warstwie docieplenia podłogi to jest
mniej narażona na straty ciepła i ew uszkodzenia powodowane jakimiś
ruchami.

przedpiscca ma obawy że jak zacznie cieknąć to bedzie trzeba kuć,
no ale jak bedzie przeciek w ścianie to też trzeba kuć,
najlepiej było by gbyby wszystkie rurki i kable były na wierzchu ale nie
każdy jest w stanie zaakceptować taką formę aranżacji ścian :D

--

pozdrawiam Daniel (śląsk)
Horyzont (203m2) http://tinyurl.com/2qc9c

1. Data: 2004-06-13 20:45:36

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ZTCW tak się robi w nowo powstałych domach.
> ja tak mam zrobione instalacje wodne, kanalizacyjne, c.o. podłogówka.

Z CO to sprawe mozna znacznie uproscic - mozna zatopic w wylewce elastyczne
rurki bez zadnych laczen (od rozdzielacza do poszczegolnych grzejnikow) -
wtedy nie ma co byc nieszczelne.

A co do kucia, to sie zgadzam - co za roznica kuc w scianie czy w podlodze?

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-06-14 08:27:36

Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julita" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Z CO to sprawe mozna znacznie uproscic - mozna zatopic w wylewce
> elastyczne rurki bez zadnych laczen (od rozdzielacza do poszczegolnych
> grzejnikow) - wtedy nie ma co byc nieszczelne.

Trzeba z tymi plastikowymi lacznikami faktycznie uwazac - znajomy ma
polozona instalacje C.O w podlodze i w momencie kiedy ja robili wszystko
bylo szczelne.

Po paru latach zaczelo mu sie to wszystko rozlazic i regularnie musi dolewac
wody do pieca C.O i co jakis czas odkrywa plame w roznych miejscach
mieszkania (dwukondygnacyjne) co owocuje kuciem i szukaniem miejsca
przecieku.

Z jego punktu widzenia popelnil blad robiac instalacje z rur plastikowych a
nie metalowych (miedzianych?).

Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
ICQ:54914949 | GG:17979

1. Data: 2004-06-28 10:47:00

Od: "renja" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z jego punktu widzenia popelnil blad robiac instalacje z rur plastikowych
> nie metalowych (miedzianych?).

A z mojego punktu widzenia miał "dobrego i taniego" fachowca. Siedze w
tej branzy na co dzień i tego typu sprawy zdarzają sie sporadycznie i prawie
zawsze z powodu "oszczędności" właściciela domu.

zlewozmywak
cyklinowanie + lakierowanie
Naprawiam sprzęt fotograficzny: obiektywy, lustrzanki, kompakty
prośba o opinię
[market] Hurtownia AGD