Irga jak sadzić?

1. Data: 2002-10-21 12:38:35

Temat: Irga jak sadzić?
Od: "Piotr Jan Piguła" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam nasiona Irgii i chciałbym w domu w skrzynkach na zime je zasadzic. Czy
najpierw ususzyc nasiona czy takie jak zerwałem od razu pikować?
Piotr

2. Data: 2002-10-22 06:40:50

Temat: Re: Irga jak sadzić?
Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Oct 2002 14:38:35 +0200, "Piotr Jan Piguła"
<b...@g...pl> wrote:

>Witam.
>Mam nasiona Irgii i chciałbym w domu w skrzynkach na zime je zasadzic. Czy
>najpierw ususzyc nasiona czy takie jak zerwałem od razu pikować?
>Piotr

A te nasiona to jeszcze w owockach siedzą? Bo jeśli tak, to zalać
wodą i po 2-3 dniach wyłuskać, potem nie suszyć, tylko od razu w
wilgotny piasek i do lodówki (bez komentarzy proszę, irgę też
trzymam w lodówce :-)) na 1-3 miesiące. Różne irgi potrzebują
różnego czasu stratyfikacji, np.irga dielsa jakoś po miesiącu
zaczęła kiełkować w lodówce, o ile pamiętam. Trzeba więc co jakiś
czas przeglądać nasiona, a wykiełkowane przenosiłam do doniczek.
Irga pozioma musiała siedzieć w lodówce dużo dłużej i wschodziła
znacznie słabiej.
A w ogóle zamiast tych zabiegów może lepiej byłoby od razu wysiać
jesienią na rozsadnik i na wiosnę coś tam powinno wzejść. Zima
zrobi swoje zapewne, ale tego sposobu nie praktykowałam.

Pozdrawiam,
Anula :-)

3. Data: 2002-10-22 10:22:28

Od: "Piotr Jan Piguła" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A te nasiona to jeszcze w owockach siedzą?
W owocach i to mam pełno ich ale przeciez nie wszystkie chce rozsiać:-)))

--
"Belgrano"
Piotr Jan Piguła

Piotr Adwentowski - ad.: poszukuje krzewow dzikiej rozy
tuje brązowieją
Iglaki - czy jeszcze mozna sadzic?
pleśń w ziemi w doniczach domowych kwiatów
krzew laurowe