JUKA

1. Data: 2003-07-09 09:58:54

Temat: JUKA
Od: "TOMEK <Tommy>" <t...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Jak mozna rozmnożyc JUKE??
Jakie podłoze będzie dla niej najlepsze, aby zaczela kwitnąć?

TOMEK <Tommy>
t...@s...info
gadu-gadu: 144284

2. Data: 2003-07-09 10:46:11

Temat: Re: JUKA
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TOMEK <Tommy>" napisał

> Jak mozna rozmnożyc JUKE??
> Jakie podłoze będzie dla niej najlepsze, aby zaczela kwitnąć?

Mam nadzieję, że chodzi Ci o jukkę karolińską - ogrodową. Właśnie kwitną.
Jukka sama rozmnaża się, tj. wydaje młode odrosty z ziemi po kwitnieniu. Stara
część zamiera, ale po wyrośnięciu potomstwa. Wtedy te małe można wykopać i
przesadzić.
Jeżeli nie kwitnie, to raczej nie podzielisz jednej rośliny, aczkolwiek
czytałam gdzieś, że można próbować z odciętego korzenia. Osobiście w to
wątpię, bo z pourywanych korzeni miałabym już całą działkę w jukkach.

Majka

3. Data: 2003-07-09 13:33:20

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@z...szczecin.pl> wrote in message

> Mam nadzieję, że chodzi Ci o jukkę karolińskš - ogrodowš. Właœnie kwitnš.
> Jukka sama rozmnaża się, tj. wydaje młode odrosty z ziemi po kwitnieniu. Stara
> częœć zamiera, ale po wyroœnięciu potomstwa. Wtedy te małe można wykopać i
> przesadzić.
> Jeżeli nie kwitnie, to raczej nie podzielisz jednej roœliny, aczkolwiek
> czytałam gdzieœ, że można próbować z odciętego korzenia. Osobiœcie w to
> wštpię, bo z pourywanych korzeni miałabym już całš działkę w jukkach.

Sadze, ze z duzego kawalka korzenia powinna wyrosnac. Oczywiscie mozna tez
z nasion, ale z powodu braku odpowiedniej cmy (patrz moj post w watku
Wykład - "Odporność roślin") mozesz nasin nie miec.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-07-09 16:47:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> czytałam gdzieś, że można próbować z odciętego korzenia. Osobiście w to
> wątpię, bo z pourywanych korzeni miałabym już całą działkę w jukkach.

Jeśli korzeń jest gruby - tak na dwa palce - i z oczkiem, to wyrośnie nowa.
Niejednokrotnie znajdowałam takie sadzonki w kompoście.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-07-09 22:27:01

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli korzeń jest gruby - tak na dwa palce - i z oczkiem, to wyrośnie
nowa.
> Niejednokrotnie znajdowałam takie sadzonki w kompoście.
>
> Pozdrawiam, Basia.

W Twoim kompoście ostatnio dużo skarbów:)

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-07-10 08:22:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> nowa.

> W Twoim kompoście ostatnio dużo skarbów:)

Korekta - nie ostatnio, tylko zawsze:-) Kłącza irysów np. też przezywają w
takiej pryzmie.

Pozdrawiam, Basia.

Co to za krzew?
Usycha żywotnik.