jodła kaukaska

1. Data: 2003-07-09 10:46:10

Temat: jodła kaukaska
Od: "Michał Soiński" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów,

Chciałbym posadzić na trawniku jakiegoś iglaka, który ma małe przyrosty
roczne tzn. rośnie wolno.
Ktoś mi polecił jodłę kaukaską. Co o tym sądzicie? Jak wygląda przezimowanie
takiego drzewka w naszych warunkach?
Ktoś ma coś takiego w przydomowym ogródku?
Z góry dziękuję za opinie i rady?

Pozdrawiam
Michał

2. Data: 2003-07-09 11:27:00

Temat: Re: jodła kaukaska
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michał Soiński napisał(a) w wiadomości: ...
>Chciałbym posadzić na trawniku jakiego? iglaka, który ma małe przyrosty
>roczne tzn. ro?nie wolno.

Nie wydaje mi sie, by jodla kaukaska rosla powoli. Czasami hoduje sie ja u
nas z przeznaczeniem na choinki. Gdyby rosla powoli jaki mialoby to sens?
Uwazana jest za ladniejsza od jodly pospolitej. Odporna na mroz, jednak jej
mlode przyrosty moga byc uszkadzane przez wiosenne przymrozki. Ma tez
mniejsze wymagania srodowiskowe w porownaniu z jodla pospolita.
Jodly kaukaskie, jakie widzialem, byly duzymi drzewami (ponad 20 m lecz
ponizej 30). Gdyby rosly w warunkach lesnych moglyby byc wyzsze.
Wybierz raczej inny gatunek, chyba, ze sa jakies karlowe odmiany tej jodly.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2003-07-09 12:46:12

Temat: Odp: jodła kaukaska
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:beh24t$6ag$...@n...news.tpi.pl...

Odporna na mroz, jednak jej
> mlode przyrosty moga byc uszkadzane przez wiosenne przymrozki.

Moja tej zimy podmarzła i to mocno. :-(

--
Pozdrawiam, Kaśka

4. Data: 2003-07-09 13:35:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Soiński" <s...@s...pl> wrote in message

> Chciałbym posadzić na trawniku jakiegoś iglaka, który ma małe przyrosty
> roczne tzn. rośnie wolno.

Posadz sosne bosniacka.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-07-09 13:41:36

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Soiński" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> takiego drzewka w naszych warunkach?
> Ktoś ma coś takiego w przydomowym ogródku?

Polecam sosnę ościstą. Ta to dopiero rośnie powoli!!!
Pozdrawiam
Wojtek Kowalczyk

6. Data: 2003-07-09 13:42:42

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:begroq$7o5$1@nemesis.news.tpi.pl Michał
Soiński<s...@s...pl> napisał(a):

> Chciałbym posadzić na trawniku jakiegoś iglaka, który ma małe przyrosty
> roczne tzn. rośnie wolno.

Hejka. Rzuć okiem: http://iglaki.agrosan.pl/
Pozdrawiam zmiennie Ja...cki

7. Data: 2003-07-09 13:53:18

Od: "Michał Soiński" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka to jodła bośniacka???

pzdr

ms

wiadomości news:TSUOa.389665$VP.58913353@twister.neo.rr.com...

8. Data: 2003-07-09 14:23:50

Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

On 2003-07-09 12:46, Michał Soiński wrote:
> [...]
> takiego drzewka w naszych warunkach?
> Ktoś ma coś takiego w przydomowym ogródku?

Wolno rosną: jodła koreańska, jodła górska "Compacta", świerk Brewera
(płaczący), świerk serbski Nana, świerk kaukazki (moze przemarzać),
sosna oscista (lubi susze), limba, sosna bośniacka, sosna górska, sosna
żółta... dużo tego :)

--
Karolina Budzyńska http://www.ghnet.pl/~halab
"laudamus veteres, sed nostris utimus annis" - Ovidius

9. Data: 2003-07-09 19:24:00

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam sosnę ościstą. Ta to dopiero rośnie powoli!!!
> Pozdrawiam
> Wojtek Kowalczyk

A jaka długowieczna. Gdzieś tam, nie pamiętam gdzie znaleziono żyjące
egzemplarze i po policzeniu słojów z "odwiertu" wyszło coś ok bliskich
czasów Chrystusa. Inne egzemplarze, już martwe miały coś 3500 - 3800 lat.
Posadź, a kto wie ...

Pozdrawiam
PP.

10. Data: 2003-07-09 20:53:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka to jodła bośniacka???

Nie jodla ale sosna. Pinus leucodermis. Jak zasadzisz
takiej wielkosci jak tu:
http://floriade-japan.com/contest/allresult/picture/
3-5.JPG
to przez wiele lat sie specjalnie nie zmieni.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz