Jabłko z drzewa mądrości - czyli zło i dobro na opak.

1. Data: 2013-06-14 19:16:30

Temat: Jabłko z drzewa mądrości - czyli zło i dobro na opak.
Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Człowiek który nie został psychicznie ani fizycznie okaleczony lecz był
uznawany i szanowany od samego początku, to człowiek zdrowy. Jego
najbardziej dogłębna, pierwotna natura realizuje się w pełni. Jest to
człowiek któremu nie wmawiano jaki jest ani kim ma być - po prostu pozwalano
aby sam ustanawiał własne postawy i oceny. Nie przyswoił więc poczucia
stresu wobec otoczenia. Dlatego ceni i świętuje bez wyjątku każdą chwilę.

Nie nudzi się i nie szuka ucieczki od teraźniejszości. Jego umysł nie jest
poszatkowany, a więc nie popada w fanatyzm ani w wybiórczość. Niczego nie
pomija, bierze pod uwagę wszystkie dostępne mu aspekty rzeczywistości.

Posiada szeroką perspektywę. Zdaje sobie sprawę, że rzeczywistość to jedna
całość i że wszystko jest połączone ze wszystkim, zarówno chwila obecna tu i
teraz, jak i całokształt ludzkiego bytu - włącznie z najszerszym
wszechwymiarem, będącym wspólnym kontekstem warunkującym absolutnie
wszystko.

Wie, że wszystkie przejawy rzeczywistości dostępne jego percepcji, choćby
nawet najbardziej drobne i błahe, to zawsze i niezmiennie wyraz stojących za
nimi pewnych uniwersalnych praw. Takiego w pełni rozwiniętego człowieka
jednakowo fascynuje każda rzecz, jako element jednej wspólnej CAŁOŚCI.

Z drugiej zaś strony, podobnie jak zwierzę urodzone w ZOO i uwięzione w
klatce, niezdolne aby żyć samodzielnie w naturze, człowiek żyjący w
zmanipulowanej cywilizacji zatraca zdolność aby móc poznać samego siebie i
być istotą niezależną.

Aby prosperować w sztucznych warunkach nie należy otwarcie wyrażać własnych
przekonań, lecz trzeba stosować wymyślne fałszerstwa. W ten oto sposób
cwaniaczki odnoszą sukcesy na krótka metę, nie zdając sobie sprawy, że na
dłuższą metę rujnują własną psychikę oraz osobowość.

Po pewnym okresie odgrywania fałszywych ról, człowiek nie jest już w stanie
być sobą. Ciągle gnębi go obłudny nawyk i niepewność co do przekazywania
innym takich czy innych pozorów. Skoro jego rzeczywisty stan psychiczny nie
jest już stanem stabilnym ani zadowalającym, wobec tego ciągle pragnie
ucieczki od samego siebie.

Szuka więc pretekstów aby oderwać się od dręczącej go teraźniejszości i
pogrąża się w rozpraszających go rozrywkach. Nieustannie pragnie doraźnych
uciech oraz zaspokojeń chuci, bo jego stały, wewnętrzny stan to tylko
frustracja i niepokój. Ciągle odbiega myślą od danej chwili i wpada w
przynoszące mu chwilową ulgę obsesje lub nałogi.

Jako że nigdy nie osiąga pełnego samozadowolenia, próbuje zastąpić jego brak
nieprzerwanym dążeniem ku nowym gadżetom, zbytkom i luksusom. Bez końca
pragnie zdobywać pieniądze i przywłaszczać sobie dalsze posiadłości. W ten
oto sposób staje się idealnym sługą, podporządkowanym komercyjnemu
establishmentowi który go takim właśnie uczynił.

Wpojony mu stan psychicznych zakłóceń to oczywiście 'zło'. Zaś wszelkie
preteksty pozwalające mu chwilowo oderwać się od tego stanu to 'dobro', w
jego przekonaniu.

Zjadł podsunięte mu poprzez SYSTEM symboliczne jabłko z drzewa - i dlatego
ciągle szasta się pomiędzy złem a dobrem swojej percepcji. Nie wie, że owe
spektrum to podstawa kontrolujących nim manipulacji. Nie rozumie, że
wpojone mu plusy i minusy czynią go przewidywalnym robotem. Nie rozpoznaje
tego, bo prawie całe otaczające go środowisko jest w podobnie upadłym
stanie.

AW

**************************
...mind over matter
content over form
gist over glitter
exception over norm...
**************************
http://cmncore.org/pol/Lista1.htm

.

2. Data: 2013-06-14 22:34:26

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AW" <o...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
> wpojone mu plusy i minusy czynią go przewidywalnym robotem. Nie rozpoznaje
> tego, bo prawie całe otaczające go środowisko jest w podobnie upadłym

No ok- masz rację. Tle, że jakie widzisz rozwiązanie- Droge dla czlowieka,
uwikłanego we współczesną cywilizację??

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

3. Data: 2013-06-14 23:02:09

Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Cze, 22:34, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> [...]
>
> "Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
> teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."

Wywalić z polski korporacje jaką jest kler i jego pieski do watykanu.

4. Data: 2013-06-15 13:34:46

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 14 czerwca 2013 22:34:26 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "AW" <o...@h...com> napisał w wiadomości

> No ok- masz rację. Tle, że jakie widzisz rozwiązanie- Droge dla czlowieka,
>
> uwikłanego we współczesną cywilizację??

siasc i porzadnie sie wyplakac...

5. Data: 2013-06-15 13:35:59

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 14 czerwca 2013 23:02:09 UTC+2 użytkownik Andromeda napisał:

> Wywalić z polski korporacje jaką jest kler i jego pieski do watykanu.

A natychmiast potem wywalić wywalaczy korporacji wszelkich... ;P

6. Data: 2013-06-15 16:34:35

Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Cze, 13:35, m...@g...com wrote:

> A natychmiast potem wywalić wywalaczy korporacji wszelkich... ;P

Masz post AW idealnie oddaje zniszczenia korporacji jaką jest kler
inne to pikusie.

7. Data: 2013-06-15 22:29:08

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 15 czerwca 2013 16:34:35 UTC+2 użytkownik Andromeda napisał:

> Masz post AW idealnie oddaje zniszczenia korporacji jaką jest kler
>
> inne to pikusie.

Nie no -taka która wywali kler musi mieć pałer ;P
A co za tym idzie będzie raczej na pewno probowac
kler zastapic...w związku z czym ryzyko powtorki
z rozrywki widze jako wcale realne a nie majaki ;)
I nie mow ze bron boze nie wiesz o czym mowa... ;P

8. Data: 2013-06-16 00:19:39

Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Cze, 22:29, m...@g...com wrote:

> [...]
> z rozrywki widze jako wcale realne a nie majaki ;)
> I nie mow ze bron boze nie wiesz o czym mowa... ;P

Wystarczy że ludzie opuszczą korporacje ale do tego potrzebna jest
świadomość jej zła, niektórzy już są tacy zombi że utoną razem z nią.

9. Data: 2013-06-16 11:19:38

Od: Leming Show <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wywalić z polski korporacje jaką jest kler i jego pieski do watykanu.

Taa, a na sejmie wywiesic teczowa flage sodomitow.

10. Data: 2013-06-16 11:52:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Jun 2013 02:19:38 -0700 (PDT), Leming Show napisał(a):

> Taa, a na sejmie wywiesic teczowa flage sodomitow.

...i wprowadzić do Konstytucji parytety w prezydencji - dwóch prezydentów
w jednej kadencji - jeden hetero plus jeden homo! W dodatku jeden biały,
drugi kolor. I płeć, płeć jest ważna - jeśli homo męskie, to hetero
żeńskie. Albo odwrotnie. Równość musi być, a co!!!
:-/
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

Rola usmiechu w weryfikacji szczerości uczuć
Zestresowany tatuś -spokojniejsze dzieci?! hmmm...
Wiesz o tym że masz przejebane?
"Ludzie już tego nie wytrzymują..."
do kaleja