Jadłeś - nie jedź !

1. Data: 2010-03-01 09:02:53

Temat: Jadłeś - nie jedź !
Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.mojeprzepisy.pl/Przepis/zupa_z_piwa/

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

2. Data: 2010-03-01 09:21:32

Temat: Re: Jadłeś - nie jedź !
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Przemysław Dębski <p...@g...pl> tak oto plecie:

> http://www.mojeprzepisy.pl/Przepis/zupa_z_piwa/

Gramatka na śniadanie - kiedyś to był standard. To były piękne czasy.

Qra

3. Data: 2010-03-01 09:39:07

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> W Usenecie Przemysław Dębski <p...@g...pl> tak oto plecie:

> Gramatka na śniadanie - kiedyś to był standard. To były piękne czasy.

Tak na serio?

Hm, ja znam tylko przepis na czeski gulasz w piwie. Bardzo dobry.

Ewa

4. Data: 2010-03-01 09:40:10

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Gramatka na śniadanie - kiedyś to był standard. To były piękne czasy.

Nie mów, że je pamiętasz.

Panie starsze już wcześniej wstawszy piły kawę,
Teraz drugą dla siebie zrobiły potrawę
Z gorącego, śmietaną bielonego piwa,
W którym twaróg gruzłami posiekany pływa.
--
B.

5. Data: 2010-03-01 09:45:11

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

>W Usenecie Przemysław Dębski <p...@g...pl> tak oto plecie:

> Gramatka na śniadanie - kiedyś to był standard. To były piękne czasy.
>
> Qra

Gramatka?
Tak to się nazywało?
Kiedy to jedzono (tak pi razy.... )???

MK

6. Data: 2010-03-01 09:47:28

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:

> Gramatka?
> Tak to się nazywało?
> Kiedy to jedzono (tak pi razy.... )???

Najbardziej polularna piwna polewka byla w XVIII w., jadano ją
pospolicie do połowy XIX (Gloger i inni opisują detalicznie).
--
B.

7. Data: 2010-03-01 09:51:17

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Najbardziej polularna piwna polewka byla w XVIII w., jadano ją pospolicie
> do połowy XIX (Gloger i inni opisują detalicznie).
> --
> B.

A teraz?
Starte jabłko polane jogurtem i kilkoma nitkami "mniodku".
W sumie pycha......ale....
Ale jak się patrzy na takie niegdysiejsze rozpasanie, to jednak łezka w oku
jakoś się kręci.

MK

8. Data: 2010-03-01 09:55:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Najbardziej polularna piwna polewka byla w XVIII w., jadano ją
> pospolicie do połowy XIX (Gloger i inni opisują detalicznie).

No proszę. A ja sobie wyobrażam, że po tej potrawie to musiały być
niezłe jazdy jelitowe - piwo z twarogiem! ;)

Ewa

9. Data: 2010-03-01 09:58:11

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No proszę. A ja sobie wyobrażam, że po tej potrawie to musiały być niezłe
> jazdy jelitowe - piwo z twarogiem! ;)
>
> Ewa

Oni te jelita zaprawiali w boju od małego.....

Nie to co te nasze chowane na chlebie z ziarnami, jogurcie i śliweczkach....

Za to ciekawa jestem do ilu "dociągali" (lat życia).

MK

10. Data: 2010-03-01 09:59:07

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:

> Ale jak się patrzy na takie niegdysiejsze rozpasanie, to jednak łezka w oku
> jakoś się kręci.

Czy ja wiem?
Ciekawe są dawne "Opisy obyczajów" i relacje, natomiast same potrawy
kuchni staropolskiej, sarmackiej w ówczesnym kształcie dzisiejszemu
zjadaczowi chleba wydają się na ogół dość obrzydliwe: tłuste, mdłe lub
dla odmiany za mocno doprawione bez ładu i składu, by zabić zapaszek
nieświeżości, 0 surowych jarzyn i owoców. Polska "kuchnia nowoczesna"
powstała w XIX w., pod wpływem początkowo nagminnie krytykowanej
francuszczyzny.
Co do rozpasania traktowanego ogólniej, też bywało różnie, a głównie
mało higienicznie.
--
B.

Izie
Cała prawda o seksie.
"ofiary" gwałtu
Prawuskowi
Który z Was Panowie potrafi tak wieczór kobiecie zorganizować ? ;D