Jagodzianki?

1. Data: 2004-07-06 07:48:04

Temat: Jagodzianki?
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
szukałam w archiwum, ale coś się nie mogłam połapać i nie znalazłam. Kołacze
mi się po głowie przepis na bułeczki z jagodami, ktoś podawał w zeszłym
roku i wszyscy tak strasznie zachwalali. Nawet sobie zapisałam, ale wiosną
padł mi komputer i jedyne co straciłam bezpowrotnie, to program z
przepisami... :(
Pamięta ktoś?
Pozdrawiam, Agata
--
***nakarm głodne dziecko www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-07-06 08:51:56

Temat: Re: Jagodzianki?
Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ależ prosze - wklejam jak skopiowałam w zeszłym sezonie. Wtedy robilam
masowo codziennie, w tym roku tez juz zaczelam borówkowe wypieki, bo przepis
jest rewelacyjny
ita

"Witam po dlugiej nieobecnosci, spowodowanej brakiem dostepu do sieci,
ktory to brak zmotywowal mnie do wydajniejszej pracy kuchennej ;-)
Przetestowalam sobie kilka zaleglych przepisow i po prostu _musze_
przypomniec ten przepis. Jakis czas temu podeslala go Malina - i
przelezal w moich archiwach czas jakis, bo znajac moja niezbyt udana
reke do ciast drozdzowych, nie chcialo mi sie po prostu zabierac za
drozdzowe. I tu niespodzianka - pierwsze ciasto drozdzowe, ktore mi
wyszlo!!! Ostatnio codziennie robie buleczki (nooo, wczoraj mi sie nie
chcialo z buleczkami ciapac i upieklam ciasto z borowkami). Za kazdym
razem - rewelacja! Niniejszym przytaczam ow niesamowity przepis z
komentarzem autorki, slac ogromne podziekowania dla Maliny!
Ciasto:
50 dag przesianej maki pszennej
2 jajka
1/2 szkl. cukru
czubata łyzka masla lub margaryny
5 dag drozdzy
1 szkl. mleka
szczypta soli

Nadzienie:
50 dag jagod
2 lyzki bulki tartej
3 lyzki cukru
2 paczki cukru waniliowego
1 jajko i troche mleka do posmarowania buleczek

Z drozdzy, lyzki cukru, lyzki mąki i szklanki cieplego mleka zrobic
rozczyn i odstawic go do wyrosniecia w cieple miejsce. Jajka ubic z
cukrem.Przesiac mąke do miski i wlac do niej wyrosniety rozczyn,
wymieszac,dodac jajka z cukrem i roztopione letnie maslo. Wyrabiac tak
dlugo az ciasto zacznie odstawac od reki. Wyrobione ciasto odstawic w cieple
miejsce do wyrosniecia.
Teraz jagody wsypac do jakiegos naczynia (miseczka) i wymieszac z
cukrem,cukrem waniliowym i tarta bulka.
Kiedy juz wyrosnie ciasto, odrywa z niego kawalki rozplaszczac na
dloni,lyzka nalozyc farsz jagodowy, zlepic dokladnie, zeby nie wyplynelo i
formowac buleczki. Ulozyc je na wysmarowanej tluszczem blasze (odstepy
miedzy niemi musza byc spore) i znow odstawic w cieple miejce do
wyrosniecia. Kiedy urosna posmarowac je jajkiem zoztrzepanym z mlekiem i
wstawic do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st. C (mozna troche mniej)
i piec do momentu az sie slicznie zrumienia.
Smacznego!!!! To naprawde sprawdzony przepis. Moja rodzina katowala mnie
domaganiem sie jagodzianek kilka tygodni temu, kiedy byl najwiekszy
wysyp jagod u nas.

Malina"

1. Data: 2004-07-06 09:07:37

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto:
> 50 dag przesianej maki pszennej
> 2 jajka
> 1/2 szkl. cukru
> czubata łyzka masla lub margaryny
> 5 dag drozdzy
> 1 szkl. mleka
> szczypta soli

Mój przepis jest b. podobny. Róznica to - 1 jajko i więcej margaryny, ale...

> 2 lyzki bulki tartej

... co daje ta bułka tarta?
Pierwszy raz się z tym spotkałam

Pozdrawiam
Dorota (entuzjastka jagodzianek)

1. Data: 2004-07-06 09:20:25

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ależ prosze - wklejam jak skopiowałam w zeszłym sezonie.

O tak! To właśnie ten :) Widzę, że Ty z rejonu, gdzie czarne jagody to
borówki ;)
Pozdrawiam, dzieki serdeczne, dziś piekę :) Agata

1. Data: 2004-07-06 10:15:01

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ja autorką... a szkoda :)
Ale tak sobie tłumaczę, że daje to nierozciaptywalność owoców - sok wsiąka w
drobniutką bułkę tartą. Tak czy owak - pyszność ogromna powstaje z tego
przepisiku.
ita

1. Data: 2004-07-06 10:47:11

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drobniutką bułkę tartą. Tak czy owak - pyszność ogromna powstaje z tego

Achaaaa, ale ja chyba jednak sypnę rozkruszone biszkopty.
Dzięki za odpowiedź.

1. Data: 2004-07-06 10:58:31

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ależ prosze - wklejam jak skopiowałam w zeszłym sezonie. Wtedy robilam
> masowo codziennie, w tym roku tez juz zaczelam borówkowe wypieki, bo

Ile buleczek wychodzi z tego przepisu? Nie wiem, czy na dwie osoby nie
zmniejszyc proporcji... Pewnie najlepsze swieze, ale jak dlugo mozna je
przechowywac?

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-07-06 11:05:36

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Njalepiej sie je przechowuje w brzuszku (znikoma ilośc tłuszczu sprawia, że
na szczescie nie w udach :) ). Z podanych skladnikow wychodzi mi pełna
blacha drożdżówek na raz do pieca + 1/2 blaszki (im mniejsze tyl lepsiejszei
sliczniejsze), wiec za pierwzym razem zrób z 1/2 porcji. Potem pewnie tak
posmakuja ze zaczniesz robic z calej :)
pozdr
ita

1. Data: 2004-07-06 12:05:32

Od: "sMOCZYCA" <smoczyca @NOSPAMgower.pl> szukaj wiadomości tego autora

================
> [...]
> cukrem.Przesiac mąke do miski i wlac do niej wyrosniety rozczyn,
> wymieszac,dodac jajka z cukrem i roztopione letnie maslo.
============ to ile właściwie tego masła tu należy użyć?
bo już normalnie zwariuję - a ślina mi cieknie na jagodzianki.

1. Data: 2004-07-06 12:13:46

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1 łyżkę czubatą masła roztopić - mikrofala sie idealnie do tego nadaje 10
sekund
Aha- ja wyrabiam 5 minm mikserem - tymi skretami
ita

Prawie surowe pierogi w mikrofali
trucizny-długie
Przepisy z fasoli -Ponidziak i Fasolaki
Przepisy weganskie link z onetu
UWAGA NA NIEUMYTE JAGODY I POZIOMKI -onet