Jak postepowac z nasionami?

1. Data: 2002-01-14 18:14:26

Temat: Jak postepowac z nasionami?
Od: "bari" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przed Swietami pozbieralem z ogrodowego zywotnika "szyszeczki" z nasionkami.
Lezaly do dzis w cieplym miejscu w domu. Teraz jestem na etapie wyluskiwania
tych nasion, ktore same sie nie wysypaly. Tylko jak dalej z nimi postepowac?
Trzymac je w woreczku w domu, lodowce czy w wilgotnym piasku w temp. kilku
stopniC (chyba to ostatnie nazywa sie stratyfikacja)?
pozdrawiam
bari

2. Data: 2002-01-26 13:12:28

Temat: Re: Jak postepowac z nasionami?
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bari" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Przed Swietami pozbieralem z ogrodowego zywotnika "szyszeczki" z
nasionkami.

Prawidłowo wykształcone nasiona żywotników powinny wysypać się z szyszek
przed czasem w jakim je zebrałaś. Jest prawdopodobne, że nasion w tych
szyszkach już niema, albo są to nasiona źle rozwinięte.

> [...]
> Trzymac je w woreczku w domu, lodowce czy w wilgotnym piasku w temp. kilku
> stopniC (chyba to ostatnie nazywa sie stratyfikacja)?

Mozna trzymać je w lekko wilgotnym piasku, w chłodzie (np. w lodówce).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Gdzie kupić eukaliptusa?
Przedstawiam sie