Jak przechować paszteciki

1. Data: 2007-11-14 14:03:47

Temat: Jak przechować paszteciki
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam pieczone drożdżowe pierogi z mięsem - takie paszteciki po
prostu. Trochę dużo mi tego wyszło, ale pyszne i pulchniutkie.
Chciałabym je przechować na dłużej, czy mogę zamrozić? Nie stracą na
doskonałej jakości? ;-) Czy po prostu jeść je przez kolejne dni aż do
znudzenia?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2007-11-14 14:07:08

Temat: Re: Jak przechować paszteciki
Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *medea*. Seriously? Seriously.

> [...]
> Chciałabym je przechować na dłużej, czy mogę zamrozić? Nie stracą na
> doskonałej jakości? ;-) Czy po prostu jeść je przez kolejne dni aż do

Czy zamrozisz, czy bedziesz jadła przez tydzien to warto pamietac, ze
ciastu drozdzowemu świetnie robi 30-40 sekund w mikrofali. Robi sie
pulchne.
Metoda ta działa przy pączkach, rogalach, plackach - wiec i przy pierogach
się pewnie sprawdzi.

--
Lia

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

3. Data: 2007-11-14 14:12:30

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałabym je przechować na dłużej, czy mogę zamrozić? Nie stracą na
> doskonałej jakości? ;-) Czy po prostu jeść je przez kolejne dni aż do

pasztecików nie mroziłam ale bułeczki drożdżowe, maślane dość często
bez probemu można zamrozić, na szybkie śniadanko nad tosterem się rozmrażają

Napisz koniecznie przepis chętnie skorzystam ;-)

Pozdrawiam

Monika

4. Data: 2007-11-14 14:28:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:

> Napisz koniecznie przepis chętnie skorzystam ;-)

Nie napiszę Ci dokładnego przepisu, bo improwizowałam i dlatego ten
efekt mnie trochę zaskoczył. Ciasto drożdżowe zrobiłam tak: 5 dag
drożdży rozpuszczonych z łyżeczką cukru w 3 łyżkach ciepłego mleka,
wlałam do 0,5 kg mąki, jedno żółtko, miksowałam dolewając tyle mleka,
żeby ciasto miało odpowiednią konsystencję, aha, i gęstej śmietany
dodałam niecałe pudełeczko i oczywiście soli do smaku. Wszystko
wyrobiłam początkowo mikserem, potem trochę ręcznie, wrabiając przy tym
3 łyżki oliwy. Około 0,5 godziny rosło. A potem to już normalnie
wycinałam kółka i lepiłam pierogi z mięsnym farszem (zmielona gotowana
cielęcina z ugotowanymi grzybkami suszonymi, cebuli nie miałam, a
szkoda). Pomalowałam rozbełtanym białkiem. Rosły tyle, ile czasu zabrało
mi ich ulepienie do końca. Jak mi zabrakło farszu, to resztę wypełniłam
"fetą" z Lidla (BTW całkiem przyjemny ser fetopodobny PILOS za jedyne
3,5zł, nie rozpada się jak ten ser z mlekovity, więc do sałatek się
nada). Piekłam 20 minut w 180st. Pychotka wyszły.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2007-11-14 14:45:18

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pychotka wyszły.

> Pozdrawiam
> Ewa

Dziękuję pięknie, ale smaka narobiłaś ;-)

Pozdrawiam

Monika

6. Data: 2007-11-14 17:09:59

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:
> i gęstej śmietany dodałam niecałe pudełeczko

Samkowity przepis, chcialabym sprobowac, ale nie znam takiej miary, jak
pudeleczko. Czy to ma cos wspolnego z pudami? :) ile to bedzie na
mililitry?

MB

7. Data: 2007-11-14 19:18:27

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:

> Samkowity przepis, chcialabym sprobowac, ale nie znam takiej miary, jak
> pudeleczko. Czy to ma cos wspolnego z pudami? :) ile to bedzie na
> mililitry?

Pudełeczko to taka wypraska z polietylenu a pojemność zależna od producenta.
;-)
pozdr. Jerzy
--
Zwyczajowo:
100 ml

8. Data: 2007-11-14 21:35:07

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:

> Samkowity przepis, chcialabym sprobowac, ale nie znam takiej miary, jak
> pudeleczko. Czy to ma cos wspolnego z pudami? :) ile to bedzie na
> mililitry?

Aż poszłam sprawdzić w koszu na śmieci ;-). Pudełeczko miało 200ml, z
czego wcześniej jakieś dwie łyżki poszły do zupy, a reszta do rzeczonych
pierożków. Śmietana była gęsta 18%.

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2007-11-15 05:36:38

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Aż poszłam sprawdzić w koszu na śmieci ;-). Pudełeczko miało 200ml, z
> czego wcześniej jakieś dwie łyżki poszły do zupy, a reszta do rzeczonych
> [...]

Dzieki.
MB

10. Data: 2007-11-15 08:22:50

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Pudełeczko to taka wypraska z polietylenu

Bossskie :-)

Qra, i poprawia humor

kuchnia azjatycka, praca
Spaghetti BEZ pomidorów i śmietany