Jak przegotować mleko na kuchence indukcyjnej ?

1. Data: 2009-06-15 08:01:38

Temat: Jak przegotować mleko na kuchence indukcyjnej ?
Od: Radek D <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Rodzice kupili kuchnie indukcyjną (Amica czy coś w tym stylu),
która ma tylko 10 stopni regulacji mocy. I za każdym razem
kiedy przyjdzie przegotować mleko to albo się przypali albo wykipi
(nawet na 1. stopniu mocy).

Macie jakiś pateny jak przegotować mleko ?

2. Data: 2009-06-15 08:30:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kiedy przyjdzie przegotować mleko to albo się przypali albo wykipi
> (nawet na 1. stopniu mocy).
>
> Macie jakiś pateny jak przegotować mleko ?

Postać i popilnować garnek.

Gotowac mleko w dużym garnku.

Kupić garnek do gotowania mleka (podwójne ścianki, pomiędzy nimi woda, a z
boku gwizdek - tędy zalewa się wodę:
http://www.nokaut.pl/szukaj/garnek-do-mleka.html

Kupić kipichron - chroni przed wykipieniem, ale nie przed przypaleniem:
http://www.primpol.pl/pliki/wyr_nierdz.htm
38. "Kipichron" wkładak do gotowania mleka

Nadaje się do dżemów, marmolad itd.

http://forumt.thc.com.pl/1_4044_0.html
Prawusek (to też ja - Panslavista :-)))))))))) ale trzy lata temu...

Cytuj
Postoisz to nie ucieknie. Czasem można kupić metalowe lub ceramiczne
urządzenie - wkładkę przypominającą spodek pod szklankę z jednym otworem
przy krawędzi - kładzie się ją dnem do góry na dnie garnka. Mleko podczas
gotowania zaczyna parować pod tą miseczką i zaczyna ona puszczać bąbelki -
wtedy te bąbelki rozrywają zbierający się kożuch i pianę na powierzchni
gotującego się mleka, dzięki czemu mleko nie zbiegnie i na dodatek zaczyna
rytmicznie stukać, co jest sygnalizacją, że mleko się ugotowało.

Nazwa tego to kipichron, a tu znalazłem zdjęcia na skończonej aukcji:
http://www.kiermasz.pl/auction.php?auction_id=158734
9
A tu z nierdzewki blaszany - producent:
http://www.primpol.pl/pliki/wyr_nierdz.htm

3. Data: 2009-06-15 08:32:11

Od: "Rycho" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedy przyjdzie przegotować mleko to albo się przypali albo wykipi
> (nawet na 1. stopniu mocy).
>
> Macie jakiś pateny jak przegotować mleko ?

Po prostu kupić garnek przeznaczony do gotowania mleka

4. Data: 2009-06-15 11:18:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 15 Jun 2009 10:32:11 +0200, Rycho napisał(a):

> Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Po prostu kupić garnek przeznaczony do gotowania mleka

W życiu sobie nie kupię specjalnego garnka do mleka. Nie cierpie tej
zaśmierdziałej wody w środku, a wylewanie jej za każdym razem i nalewanie
doprowadzało mnie już do szału - garnki do mleka miałam dwa i zostały
wydane z domu.
Czyli indukcja też odpada.

PS. Mleko zagotuje się bez przypalenia w każdym zwykłym garnku, jeśli się
go przed wlaniem mleka przepłucze zimną wodą i nie będzie ogrzewało garnka
na full...

5. Data: 2009-06-15 11:51:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W życiu sobie nie kupię specjalnego garnka do mleka. Nie cierpie tej
> zaśmierdziałej wody w środku, a wylewanie jej za każdym razem i nalewanie
> doprowadzało mnie już do szału

Ja daję wodę z filtra - do żelazka jak i garnka na mleko. Nie mam problemu.
Trzeba było kupić sobie filtr z RO...

6. Data: 2009-06-15 12:21:45

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

A kto teraz i po co gotuje mleko??

Zachciało się ch..om indukcji, niech chleją UHT.
JaC
;-))

-----

7. Data: 2009-06-16 03:50:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to tylko do połowy sierpnia, a potem znowu ciepełko :-)

Już nie wspomnę, kto może być amatorem ciepłego brzuszka.

8. Data: 2009-06-16 05:57:16

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli indukcja też odpada.
Jasne. 'W życiu nie pójdę do teatru' cytując węglarza z 'Misia'.

Ech. Szkoda słów.

Pzdr.
Adam

9. Data: 2009-06-16 14:04:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Jun 2009 07:57:16 +0200, McBeth napisał(a):

> Jasne. 'W życiu nie pójdę do teatru' cytując węglarza z 'Misia'.
>
> Ech. Szkoda słów.
>
> Pzdr.
> Adam

Szkoda słów. Wolę żywy ogień i tyle. A do teatru chodzę regularnie :->

10. Data: 2009-06-16 15:47:34

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szkoda słów. Wolę żywy ogień i tyle. A do teatru chodzę regularnie :->

Ale chyba nie z gazu ? Jeśli żywy ma TAKĄ wartość to musi być z drewna. Z
gazu to tylko tłusty osad w spalinach urozmaica wystrój kuchni...

Pzdr.
Adam

Jak w koncu jest z zarowkami "tradycyjnymi" w UE
Oprawki halogenowe tłoczone vs. odlew
gres na zewnątrz bez fugi - dobry pomysł?
Jakim pnaczem obsadzic plot ?
jeszcze jedno pytanie - impregnacja drewna na zewnątrz