Jak rozroznic sosne od kosodrzewiny

1. Data: 2000-05-08 05:56:02

Temat: Jak rozroznic sosne od kosodrzewiny
Od: "Andrzej" <w...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vitajcie !

Czy moglby mi ktos wyjasnic, jak odroznic mlode sosny od kosodrzewiny ?
Niedawno kupilem i posadzilem dwa takie drzewka. Kazde mialo okolo 25 cm
wysokosci. Sprzedawca zaklinal sie, ze sa to normalne wysokie sosny (takie
chcialem kupic), ale teraz mam watpliwosci, czy nie dostalem przypadkiem
kosodrzewiny.
W moim ogrodzie rosnie juz jedna sosna (okolo 15 m wysokosci) oraz
kosodrzewina (niewiele mlodsza - ma okolo metra). Pobralem z nich igielki i
probowalem porownac z mlodymi, ale wszystkie wygladaly identycznie.
Te dwa mlode drzewka (chociaz wg zapewnien sprzedawcy powinny byc
identyczne), roznia sie jedynie kolorem mlodych pedow - jedne sa
ciemnozielone, drugie jasnobrazowe - takie jak na doroslych okazach sosny i
kosodrzewiny.
Nie wiem juz, co o tym myslec. Pomozcie.

Pozdrowienia, Andrzej

2. Data: 2000-05-08 08:10:26

Temat: Odp: Jak rozroznic sosne od kosodrzewiny
Od: "pluton" <n...@j...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)

> [...]
> chcialem kupic), ale teraz mam watpliwosci, czy nie dostalem przypadkiem

Ja miałem podobne przeżycia. "Zaimportowałem" z gór dwie sadzonki
kosodrzewiny, posadziłem w ogródku.
Przyszedł znawca i mówi: "O, jakie fajne limby, skąd masz ? " :-)

--
CUL
pluton

3. Data: 2000-05-08 08:39:52

Temat: Re: Jak rozroznic sosne od kosodrzewiny
Od: "Andrzej" <w...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton wrote in message ...

>Ja miałem podobne przeżycia. "Zaimportowałem" z gór dwie sadzonki
>kosodrzewiny, posadziłem w ogródku.
>Przyszedł znawca i mówi: "O, jakie fajne limby, skąd masz ? " :-)

Limby to moge jeszcze przezyc, bo ich nie mam :-)
Ale jedna kosodrzewina mi wystarczy i nie chce wiecej !

Pozdrowienia, Andrzej

4. Data: 2000-05-08 14:33:36

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

A wiesz, ze limby sa pod ochrona??
Dorota

5. Data: 2000-05-08 18:58:39

Od: "pluton" <n...@j...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> A wiesz, ze limby sa pod ochrona??

Kiedy je 'importowalem', to nie wiedzialem, ze to sa limby.
Ale spoko, bede je chronil ( i podlewal ) :-)

--
CUL
pluton

6. Data: 2000-05-11 04:41:57

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <w...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> Vitajcie !
>
> Czy moglby mi ktos wyjasnic, jak odroznic mlode sosny od kosodrzewiny ?

Mniej więcej: na kosodrzewinie można spodziewać się kilku pedów równej
wysokości. Inne sosny powinny mieć bardziej widoczny przewodnik główny. Pędy
inne, powinny być osadzone nieco wyżej i być wyraznie mniejsze, skierowane
na boki. Te cechy będą bardziej wyraziste w miarę wzrostu rośliny.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-05-11 09:27:20

Od: "Andrzej" <w...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński wrote...

> Te cechy będą bardziej wyraziste w miarę wzrostu rośliny.

Dzieki. To cenna wskazowka. Sprawdze jeszcze raz dokladniej, ale tak na
pierwszy rzut oka, wszystkie mlode pedy sa rownej dlugosci, co wskazywaloby
na kosodrzewine. Ale rosliny sa jeszcze bardzo mlode. Mysle, ze za rok lub
dwa, bede je mogl jeszcze przesadzic w inne miejsce, gdyby mi nie
odpowiadaly.

Pozdrowienia, Andrzej

8. Data: 2000-05-11 09:45:33

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej <w...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Y1vS4.50364$O...@n...tpnet.pl...
> [...]
> na kosodrzewine. Ale rosliny sa jeszcze bardzo mlode. Mysle, ze za rok lub
> dwa, bede je mogl jeszcze przesadzic w inne miejsce, gdyby mi nie

Można też ewentualnie uformować bonsai przyszczypując odpowiednio.

Basia.

9. Data: 2000-05-11 09:47:13

Temat: Jaka to sosna?????
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Apropos sosen, wczoraj widzialam przepiekna sosne w sklepie ogrodniczym.
niebieskawe igly, pokroj kolumnowy. 220 PLN. czy ktos moze wie jaka to
odmiana??? czy "Fastigiata" jest wlasnie niebieskawa?
Dorota

10. Data: 2000-05-11 11:26:43

Od: "Andrzej" <w...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote ...

>Można też ewentualnie uformować bonsai przyszczypując odpowiednio.

Niestety, nie znam sie na tym. Musialbym troche o tym poczytac o formowaniu
bonsai. Ale pomysl dobry. A uda sie to z kosodrzewina ?
Mam jednak nadzieje, ze wyrosna piekne wysokie sosny.

Pozdrowienia, Andrzej

sprzedajemy agroperlit, perlit, drewnochron luxol extra i odstraszacze gryzoni
proszę o namiary na ziemię
Odszczekiwanie o ogrodach kolekcjonerskich
Spotkanie
sprzęt ogrodniczy