Jak rozsadzic czeresnie?

1. Data: 2002-05-06 06:55:33

Temat: Jak rozsadzic czeresnie?
Od: "warmianin" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam dosc stara (ok. 30 lat) udana czeresnie o bardzo dobrych owocach i
chcialbym ja rozmnozyc.

W tym roku pod czeresnia pojawilo sie sporo mlodych czeresni wyroslych z
zeszlorocznych pestek.

Czy moge "podhodowac" je troche i uzyc potem jako podkladek na ktore
zaszczepie szczepionki ze "starej" czeresni. Czy tez moze to nic nie da, bo
i podkladka i szczepionka bedzie z tego samego drzewa. Wiec moze duzo lepiej
byloby uzyc podkladki specjalnie wyhodowanej jako podkladka.

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Pozdrawiam,
warmianin

2. Data: 2002-05-06 07:10:18

Temat: Re: Jak rozsadzic czeresnie?
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i podkladka i szczepionka bedzie z tego samego drzewa. Wiec moze duzo lepiej
> byloby uzyc podkladki specjalnie wyhodowanej jako podkladka.

Oczywiście ! w połowie lipca weź oczka ze starej czereśni i zaoczkuj młode
czereśnie.
Pozdr. Marek

3. Data: 2002-05-06 09:00:14

Od: "warmianin" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<w...@p...onet.pl> wrote in message
[...]
:
:
: Oczywiście ! w połowie lipca weź oczka ze starej czereśni i zaoczkuj
młode
: czereśnie.
: Pozdr. Marek

Dzieki za odpowiedz.

Tylko czy mlode nie beda jeszcze za male?
Teraz tylko co "wyszly" z ziemi.
Moze lepiej zaczekac do przyszlego roku?

I czy odpornosc na choroby nie bedzie mniejsza, niz gdyby szczepic na
podkladkacch z innej odmiany?

Pozdrwiam,
warmianin

koniki...