Irysy

1. Data: 2002-05-05 17:38:34

Temat: Irysy
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojej zonie nie kwitna irysy. I to juz trzeci sezon
Dostalismy je od znajomych i szukamy przyczyny :-(
Moja zona jest wkurzona.... ;-)
Ktos z Was moze pomoc?
Oczekuje powaznych wyjasnien...
Pozdrawiam
Grzegorz

2. Data: 2002-05-05 19:51:23

Temat: Re: Irysy
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mojej zonie nie kwitna irysy. I to juz trzeci sezon
> Dostalismy je od znajomych i szukamy przyczyny :-(
> Moja zona jest wkurzona.... ;-)
> Ktos z Was moze pomoc?
> Oczekuje powaznych wyjasnien...

Może jest za młoda ? Współczuję.;-))

A poważnie to może złe stanowisko ?

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy"
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

3. Data: 2002-05-06 08:21:37

Temat: Odp: Irysy
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mojej zonie nie kwitna irysy. I to juz trzeci sezon
> Dostalismy je od znajomych i szukamy przyczyny :-(

Może konkretniej, jakie irysy?
Jeśli bródkowe, to:
a) może za głęboko posadzone (wierzch kłaczy powinien być widoczny)
b) nieodpowiednia gleba (powinna być próchniczna)
c) miesjce słoneczne
d) właściwa odmiana. Są takie, co kwitną np. co dwa lata (kapryśne :) )

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-05-06 18:49:14

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> c) miesjce słoneczne
> d) właściwa odmiana. Są takie, co kwitną np. co dwa lata (kapryśne :) )

a ja myslalem
ze irysy to normalne kwiaty
niezbyt wymagajace
:(
jeszcze nie wiem co z moimi irysami
tzn czy beda kwitly
ale ja wszystkie sadzilem na lini wody
z zalozeniem nawet okresowego zalewania korzeni
:)
staw dosc spory
sadzilem w kilku partiach i najladniej wygladaja te
ktore sa caly czas w wodzie (maja szersze i dluzsze liscie)
:)
mam zwykle irysy (kosacce) zolte
wykopane z okolicznych stawkow
oraz pare klacz ogrodowych bialych
oraz syberyjskie w dwu kolorach
:)
generalnie to mam gline u siebie
ale iryski sadzilem w dolkach wypelnionych torfem
i na optyke sluzy i to
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2002-05-07 09:29:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tzn czy beda kwitly
> ale ja wszystkie sadzilem na lini wody
> z zalozeniem nawet okresowego zalewania korzeni

Syberyjskie i żółte (pseudoacorus) uwielbiają okresowe zalewanie i bagienne
warunki. Postaraj się jeszcze o irysy japońskie (I. kaempferi ewent. pod
inną nazwą I.ensata), są przepiękne,inne w kształcie, kupiłam parę lat temu,
ale zakwitły tylko jeden raz, właśnie z braku bagiennego podłoża:(. No i
jeszcze I.pallida, o kolorowych liściach białozielonych i niebieskiech
kwiatach, też się nadają na zabagnione brzegi. Natomiast bródkowe "zwykłe"
mogą jednak zagnić w tej wodzie.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-05-07 14:55:18

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Basiu.
Wiemy juz znacznie wiecej.
Pozdr
Grzegorz

7. Data: 2002-05-07 17:20:38

Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Jak sie nazywaja malenkie iryski wysokie na ok 10 cm (albo i mniej). Kupilam
na gieldzie kwiatowej bo mi sie strasznie spodobaly a teraz nie wiem jakie
to konkretnie.
Iza Wójcik

8. Data: 2002-05-07 18:13:43

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeszcze I.pallida, o kolorowych liściach białozielonych i niebieskiech
> kwiatach, też się nadają na zabagnione brzegi. Natomiast bródkowe "zwykłe"

Kiedyś najładniejsze irysy mieli Ojcowie Jezuici w Warszawie na Rakowieckiej
.

9. Data: 2002-05-07 20:41:40

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadzilam irysy japońskie dwa lata temu i mam nadzieje, ze w tym roku
zakwitna, podlewam je czesto i duzo, moze to im wystarczy.
A jeszcze te irysy masz, czy juz nie?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

10. Data: 2002-05-07 21:17:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeszcze I.pallida, o kolorowych liściach białozielonych i niebieskiech
> kwiatach, też się nadają na zabagnione brzegi. Natomiast bródkowe "zwykłe"

i znowu zabilas mi cwieka
kiedys znalem pod tym pojeciem tylko mleczne mordoklejki
oraz kwitnace na zolto kosacce
zaczawszy bywac na tej gruopie dowiedzialem sie jeszcze o syberyjskich
i gdy udalo mi sie zdobyc
podrzucasz mi kolejne okreslajac je jako piekne
:)
zaraz ide poszukac jak one wygladaja
:)
a w tym irysowym watku
w nawiazaniu do watku o jadalnych kwiatach mozna wspomniec
ze klacza irysow (tych zoltych kosaccow ) sa jadalne
i nawet podobno bardzo smaczne
:))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe