Jak skutecznie odchwaścić działkę?

1. Data: 2005-06-22 19:34:52

Temat: Jak skutecznie odchwaścić działkę?
Od: w...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem działkę, zarośniętą po pachy wszystkimi możliwymi chwastami.
trochę doprowadziłem to do kultury, ale teraz po każdym drapaniu i oraniu
działki znowu wyhodzą chwasty. Nie używałem jeszcze żadnych środków
chwatobójczych ponieważ chcę aby coś tam jeszcze urosło poza chwastami.

Jakie rady w tej sprawie?

2. Data: 2005-06-23 06:18:25

Temat: Re: Jak skutecznie odchwaścić działkę?
Od: "Qq" <q...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> działki znowu wyhodzą chwasty. Nie używałem jeszcze żadnych środków
> chwatobójczych ponieważ chcę aby coś tam jeszcze urosło poza chwastami.

Du-u-u-użo cierpliwości i czasu, albo roundup.
No, ew. obsiać "zielonym nawozem" i poczeka aż urośnie i stłamsi chwasty,
ale po przekopaniu i tak wyjdą.
Gdyby nie chwasty działkowicze pomarliby z nudów i atrofii mięśni...

Qq

3. Data: 2005-06-23 10:04:47

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

To zależy ile masz siły i cierpliwości. Jeżeli mało to tylko randap przez
ok. 2 mies. co 10 dni. Po czymś takim będziesz miał prawie pustkę (prawie bo
i tak zawsze jakaś zaraza się trafi). Tylko musisz pamiętać żeby nie
zostawiać odchwaszczonego terenu bez uprawy. Jak uznasz, że chwasty już nie
wychodzą z ziemi zasiej coś natychmiast.

Robert

4. Data: 2005-06-23 12:38:39

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam ten sam problem..czy moge malowac randapem perz i inne swinstwa na
grzadkach z warzywami i ziolami ?

pozdr.
basia

5. Data: 2005-06-23 14:16:41

Od: "Zenon Żurkowski" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2005-06-23 18:08:36

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d9e2pn$66j$1@opal.futuro.pl rpm <r...@a...pl>
napisał(a):

> [...]
> pamiętać żeby nie zostawiać odchwaszczonego terenu bez uprawy. Jak
> uznasz, że chwasty już nie wychodzą z ziemi zasiej coś natychmiast.

Hejka. Roundup'em pryska się raz , a dobrze. :-) Natomiast nigdy nie
pozbędziemy się chwastów raz na zawsze, bo nasiona chwastów mogą leżec w
glebie latami, a następne nasionka corocznie przylatują niewiadomo skąd. ;-)
Pozdrawiam syzyfowo Ja...cki

7. Data: 2005-06-23 19:36:27

Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P. S. Napisz więcej szczegółów o działce.

Ja naprawde bardzo lubie spedzac czas na pracach ogrodowych ale gdybym na
samym poczatku mojej "ogrodowej historii" przeczytala takie rady, to chyba
by mi zabraklo sil i motywacji.:-))))).
Inna rzecz, ze moj ogrodek nie byl w stanie zachwaszczenia absolutnego.

Iza Wójcik - porazona precyzja porad

8. Data: 2005-06-23 20:34:22

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

w...@o...pl wrote:
> [...]
> działki znowu wyhodzą chwasty. Nie używałem jeszcze żadnych środków
> chwatobójczych ponieważ chcę aby coś tam jeszcze urosło poza chwastami.
0. Zaprenumeruj Działkowca. Kup dowolny poradnik dla działkowiczów. Pożycz
lub czytaj w czytelni Działkowca z lat ubiegłych. W czerwcu czerwcowe, w
lipcu lipcowe itd.
1. Na razie nie sadź drzewek, krzewów. Nie zakładaj trawnika. Nie sadź
roślin ozdobnych.
2. Zrób badanie gleby. Zapłać za zalecenia. Zakup to co Ci zalecą i wysiej w
odpowiednim terminie.
3. Kup widły amerykańskie, szpadel, strzemiączko, motykę, grabie o trzech
różnych szerokościach, taczkę, siatkę do przesiewania ziemi, deski o
grubości 3 cm, szerokości 20 - 25, długości 130 2 sztuki i 2,5 m też dwie
sztuki. Załóż kompostnik o szerokości 1,5 m, wysokości 1,5 m i o długości
stopniowo rosnącej. Zrób studnię. Kup beczkę 200 litrów/100 m2 warzywnika.
Zbuduj altankę nawet prowizoryczną na narzędzia i aby usiąść w cieniu.
4. Zaczynając od jednego z końców działki przekopuj ziemię widłami
amerykański jak najgłebiej. Jeżeli natrafisz na ciągnące się w głąb ziemi
korzenie, kłącza, rozłogi, itp. nie urywaj ich ale staraj się je podkopać
widłami i wyciągniąć w całości. Przed przystąpieniem do kopania wyrównaj
teren: zasyp dołki, zetnij i rozrzuć wybrzuszenia. Jeżeli ukształtowanie
terenu na to pozwala powierzchnia całej działki powinna być pozioma.
Pierwszy rządek ziemi należy równomiernie rozrzucić po działce. Ziemię z
następnego rządka wrzucić w rowek postały po wybraniu ziemi z pierwszego
rządka.
Co dwa rządki najszerszymi grabiami jakie udało Ci się kupić wyrównaj
ziemię. Co kilka ponów wyrównywanie.
Po tygodniu wysiej w rowki nawozy zielone w dawce dwukrotnie większej od
zalecanej. Siejąc chodź tego miesiącaz po deskach.
Gdy nawozy odpowiednio podrosną przekop je, zagrab, wyrównaj i ponownie
wysiej w rowki nawozy zielone w dawce dwukrotnie większej od zalecanej. Od
sierpnia siej nawozy ozime i przekop je wczesną wiosną.
5. Tam gdzie masz już coś wysiane podcinaj chwasty strzemiączkiem lub
motyką. W rzędzie piel ręcznie.
6. Nie używaj herbicydów.
7. Na wiosnę wysiej i wysadź warzywa. Drzewa i krzewy nie sadź. Dopiero na
jesieni i to jak się upewnisz że nie masz już takich chwastów jak perz,
skrzyp, powój, marchwica. Jeżeli jeszcze będą się gdzieniegdzie pojawiać
przeczekaj jeszcze rok.
8. Nie dopuść do kwitnienia chwastów. Niektóre z nich zachowują zdolność do
kiełkowania przez kilkanaście lat a jedna roślina może wydać do 1000
nasion. Na mojej działce ilość wschodzących chwastów wyraźnie zmalała
dopiero po 10 latach.
Powodzenia.
P. S. Napisz więcej szczegółów o działce.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.

9. Data: 2005-06-23 21:21:47

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> mam ten sam problem..czy moge malowac randapem perz i inne swinstwa na
> grzadkach z warzywami i ziolami ?

"więc chodź, pomaluj mój świat...tralala"

moon

10. Data: 2005-06-23 21:35:08

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> [...]
> leżec w glebie latami, a następne nasionka corocznie przylatują
> niewiadomo skąd. ;-) Pozdrawiam syzyfowo Ja...cki
:)
jak to skad
?
kiedys zrzucali je amerykanie
a teraz to pewnie bialorusini lub rosjanie
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Ucho słonia