Jak sprawdza się węzły chłonne?

1. Data: 2002-11-05 22:57:51

Temat: Jak sprawdza się węzły chłonne?
Od: "stef" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skąd lekarz sprawdzając węzły chłonne wie, że są powiększone lub nie? Czy
można to jakoś opisać kiedy węzeł jest powiększony, a kiedy nie? (przecież
nie powiększony też jest wyczuwalny - są więc jakieś granice?)

2. Data: 2002-11-06 16:47:47

Temat: Re: Jak sprawdza się węzły chłonne?
Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Węzły chłonne niepowiększone nie są wyczuwalne przez badającego.

Gosia

3. Data: 2002-11-06 20:21:33

Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/jaro" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Węzły chłonne niepowiększone nie są wyczuwalne przez badającego.

wiesz, ja nie jestem lekarzem, nie będę się więc spierał, ale czy jesteś
pewna?
Wydaje mi się, że przynajmniej niektóre węzły (np. na szyi) są wyczuwalne
zawsze.

4. Data: 2002-11-07 13:57:33

Od: Marek Bieniek <mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Nov 2002 21:21:33 +0100, -=Przemek=- wrote:

> [...]
> pewna?
> Wydaje mi się, że przynajmniej niektóre węzły (np. na szyi) są wyczuwalne

Niepowiększonych węzłów chłonnych raczej się nie wymaca.
Nie wszystkie węzły chłonne są dostępne badaniu. Jest to także kwestia
techniki badania... Dlatego ja zawsze wpisuję formułkę, że "węzły
chłonne obwodowe dostępne badaniu niepowiększone" - lub że powiększone i
piszę które:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
"Rozmiary guza są niewielkie, zas położenie parszywe,..."
(dr D. J.)

5. Data: 2002-11-10 16:54:25

Od: "Monika Małecka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi się, że przynajmniej niektóre węzły (np. na szyi) są wyczuwalne
> zawsze.
Wiele osób ma latami powiekszone wezły chłonne na szyi.(i stad wyczuwalne).
W związku z tym że nie towarzysza im zadne inne dolegliwości(a wyniki badań
dodatkowych są dobre) to nie traktuje sie ich jako objaw choroby
GosiA

Pytanie do kardiologów
badanie cardiowebscreen
poliglobulia ?