Jak to jest?

1. Data: 2003-04-09 20:33:38

Temat: Jak to jest?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

..od niedawna czytuję Waszą grupę, zresztą nieprzypadkowo..a czasem nawet
pisuję, a to zazwyczaj przypadkowo i pod wpływem impulsu, za to zawsze z
"pozytywnymi emocjami"... ...i skutki tych poczynań są następujące:

...głupio mi się zrobiło, bo przecież nie zapytałam czy mogę, a korzystam...
:-(
...a w związku z tym, że niedługo sama zacznę swój ogród tworzyć, chętnie
skorzystałabym jeszcze bardziej! ..otóż problem w tym, że tak naprawdę nie
wiem, od czego zacząć!!!... ...no, na pewno nie mam zamiaru uprawiać tam
warzywek!... ;-)

pozdrawiam z nadzieją, że znajdzie się jakaś cierpliwa istota...

Agata

2. Data: 2003-04-09 20:41:39

Temat: Re: Jak to jest?
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiem, od czego zacząć!!!... ...no, na pewno nie mam zamiaru uprawiać tam
> warzywek!... ;-)

Można zacząć od końca.

> pozdrawiam z nadzieją, że znajdzie się jakaś cierpliwa istota...
> Agata

Cierpliwych jest tu sporo. PP.

3. Data: 2003-04-09 20:51:52

Temat: Odp: Jak to jest?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7205o$hf6$...@n...onet.pl...

> ...głupio mi się zrobiło, bo przecież nie zapytałam czy mogę, a
korzystam... > :-(

Lubimy być wykorzystywani. Tak juz mamy. :-))

> ...a w związku z tym, że niedługo sama zacznę swój ogród tworzyć, chętnie
> skorzystałabym jeszcze bardziej! ..otóż problem w tym, że tak naprawdę nie
> wiem, od czego zacząć!!!...

Oczywiście od wyznaczenia miejsca pod:
1. winorośla
2. kretowiska (mamy przecież Rok Kreta)
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2003-04-09 21:53:29

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Oczywiście od wyznaczenia miejsca pod:
> 1. winorośla
> 2. kretowiska (mamy przecież Rok Kreta)

Punkt 2 zalatwia za nas krety. A w miejscu wyznaczonym
w punkcie 1 oczywiscie nalezy zasadzic maliny. Moga
byc zreszta i derenie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-04-09 21:56:39

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "pozytywnymi emocjami"... ...i skutki tych poczynań są następujące:
>
> ...głupio mi się zrobiło, bo przecież nie zapytałam czy mogę, a

Nie przejmuj się, ja bałam się odezwać przez pół roku:-)

> [...]
naprawdę nie
> wiem, od czego zacząć!!!... ...no, na pewno nie mam zamiaru uprawiać

Ja miałam podobny problem trzy lata temu, tyle, że musiałam się
zmieścić w krajobrazie i pomiędzy starą chałupą a mnóstwem owocowych
drzew. Tak powstało wyobrażenie o charakterze ogrodu, potem
przeglądałam stosy czasopism, zdjęć w internecie. Kupiłam kilka
książek, do tej pory służą mi niczym biblia:-)
Popełniłam kilka błędów:
1. zaczęłam na łapu capu
2. nie narysowałam dokładnego szkicu
3. kupowałam bez zastanowienia co mi się spodobało, nie mając pojęcia
o wymaganiach roślin, tudzież o ich docelowej wielkości
W związku z tym ciągle coś przesadzam kombinuję i zmieniam. Wiem, że
ogród powinien żyć i zmieniać się, ale bez przesady.
Myślę, że teraz już mniej więcej wiem jak powinno to wszystko
wyglądać, chociaż daleko mu do doskonałości i pewnie blednie przy
ogrodach grupowiczów... Ale od czegoś trzeba zacząć:-)
Zastanów się co chcesz mieć, w jakim stylu. Gdzie położona jest
działka. Jaka gleba, ile światła. Potem już tylko dobrać rośliny,
sadzić i pielęgnować.
Jak będziesz mieć pytania, śmiało:-)

> pozdrawiam z nadzieją, że znajdzie się jakaś cierpliwa istota...
>
> Agata

Pozdrawiam
Marta istota impulsywna:-)

PS. W jakim regionie kraju ten ogród?

6. Data: 2003-04-10 05:09:32

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka Marta Góra napisała:

> Zastanów się co chcesz mieć, w jakim stylu. Gdzie położona jest
> działka. Jaka gleba, ile światła. Potem już tylko dobrać rośliny,
> sadzić i pielęgnować.
> Jak będziesz mieć pytania, śmiało:-)

..dzięki, Marto!... ...bardzo chętnie będę pytać, a na pewno więcej i
konkretniej, kiedy miejsce pod ogród stanie się bardziej konkretne! :-)

> PS. W jakim regionie kraju ten ogród?

...w jakim rejonie?.. Trójmiasto, tak ogólnie - a konkretnie to się jeszcze
krystalizuje, czy coś mniejszego w centrum,czy bardziej imponującego na
obrzeżach, ale wszystkie możliwości właściwie od zera, pewnie nawet oprócz
kupienia ziemi trzeba będzie ją jeszcze przywieźć!.. :-)

pozdrawiam, Agata

7. Data: 2003-04-10 05:12:37

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał i użytkownik Janusz napisali:

> Punkt 2 zalatwia za nas krety. A w miejscu wyznaczonym
> w punkcie 1 oczywiscie nalezy zasadzic maliny. Moga
> byc zreszta i derenie.

..ok, panowie, ustalcie między sobą, co właściwie mam zasadzić, bo niedługo
zasadzę i będzie za późno (ha!)...

Agata :-)

8. Data: 2003-04-10 05:55:21

Od: "Gabriela Sakol" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w nie

> wiem, od czego zacząć!!!... ...no, na pewno nie mam zamiaru uprawiać tam
> warzywek!... ;-)
>
> pozdrawiam z nadzieją, że znajdzie się jakaś cierpliwa istota...
>
> Agata

Dziewczyno,
Ty chyba nie znasz smaku własnoręcznie uprawionej marcheweczki! Delicje! Ty
sobie to jeszcze przemyśl i zostaw miejsce na malutką grządeczkę, bo
odzyskanie takiej z trawnika to ciężka harówa. Ja swój spłachetek przekopuję
siódmy raz, wyrzuciłam niezliczoną ilość kubłów chwastów ale zbliżam się do
uzyskania popisowej powierzchni siewnej.
Gabi

9. Data: 2003-04-10 06:21:26

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zastanów się co chcesz mieć, w jakim stylu. Gdzie położona jest
> działka. Jaka gleba, ile światła. Potem już tylko dobrać rośliny,

Cześć
Podpisuję się pod uwagami i błędami Marty. Dopiszę kilka swoich błędów i rad
(nie wszystkie znajdziesz w książkach):
- Nie sadź za gęsto, bo po kilku latach trzeba będzie rozsadzać a dla każdej
rośliny jest to szok. Ja przesadzałem dużo - na szczęście bez strat. Krótko
mówiąc zaprojektuj ogród. Jak go będziesz projektować to weź pod uwagę nie
tylko architekturę ale i to, że coś może źle rosnąć na Twojej glebie. Coś
innego może przemarzać na wiosnę. Ja musiałem przesadzić jodły za dom a
magnolie pod ścianę, co je chroni przed przymrozkami ciągnącymi z łąki. Zbadaj
sprawę wiosennych przymrozków na Twojej działce.
- Kolejna sprawa to same rośliny: z korzenia czy z doniczki. Zdecydowanie
polecam drzewa z doniczki, krzewy - szlachetne - też, natomiast pospolite mogą
być z korzenia. Zauważyłem, że drzewa posadzone z korzenia, nawet jak sie
przyjmą i nie chrują (nigdy nie masz pewności jak je wykopano w szkółce) to i
tak przez dwa pierwsze lata prawie nie rosną tylko buduja system korzeniowy. Są
za to bardzo wrażliwe na wszelkie robactwo, zwłaszcza mszyce a iglaki na
przędziorki (w moim rejonie). Drzewa w doniczkach są sporo droższe, ale po
moich doświadczeniach myślę, że warto zainwestować.
- Zaplanuj miejsce pod oczko wodne, nawet jeżeli go nie chcesz teraz robić.
- Uważaj na robactwo, zwłaszcza wiosną. Mszyce potrafią w ciągu tygodnia zrobić
spustoszenie w ogrodzie.

A poza tym i tak sama musisz się wszystkiego nauczyć.
Pozdrawiam
Leszek

10. Data: 2003-04-10 08:13:37

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja miałam podobny problem trzy lata temu
/../
> Popełniłam kilka błędów:
/.../
A kto ich nie popelnil ? :-)

> W związku z tym ciągle coś przesadzam kombinuję i zmieniam. Wiem, że
> ogród powinien żyć i zmieniać się, ale bez przesady.
Pod wiekszoscia z tego, co napisalas moge smialo powiedziec, ze mialam i mam
tak samo ! :-)
Mysle, ze w tym miejscu panowie pokiwaja z politowaniem glowami, ze baby, to
tak zawsze, ale....
wydaje mi sie, ze jak ktos wiosna staje na wiekszym, czy mniejszym polu
niejednokrotnie z motyka (i wcale na Slonce sie nie wybiera :-))) ), to
naprawde trudno, aby nie ulec i nie kupic calej fury roslin i nie sadzic ich
u siebie :-)))
Z perspektywy czasu wydaje sie to byc podstawowym bledem, ale ... czy to
naprawde taki blad ? :-)

> Myślę, że teraz już mniej więcej wiem jak powinno to wszystko
> wyglądać, chociaż daleko mu do doskonałości i pewnie blednie przy
> ogrodach grupowiczów... Ale od czegoś trzeba zacząć:-)
O wlasnie !

> Zastanów się co chcesz mieć, w jakim stylu. Gdzie położona jest
> działka. Jaka gleba, ile światła. Potem już tylko dobrać rośliny,
> sadzić i pielęgnować.
/.../
Oj, to sa naprawde trudne pytania i do tej pory, majac swa dzialke juz chyba
8 sezon wiem jedynie, co mi sie podoba w charakterach ogrodow, a co nie.
Moze tak jest dlatego, ze mam do dyspozycji mala powierzchnie i z realizacja
marzen i wizji, to bede musiala poczekac do nastepnego wcielenia :-)))

Najlatwiej oddac ogrod w rece firm projektujacych, ale... to trzeba tez
lubic :-)

Pozdrawiam
Asia

konkurs z Garden Composer