Jak to jest z czerwonymi i kafelkowanymi blatami kuchennymi ?

1. Data: 2004-04-08 18:12:25

Temat: Jak to jest z czerwonymi i kafelkowanymi blatami kuchennymi ?
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)

Remonty i szafkowe dylematy zbliżają się do finału, niestety nie bez
przeszkód :-(

Otóż Pan Stolarz poinformował mnie dzisiaj, że ... nie jest możliwe
zakupienie (może lepiej napisać "zdobycie" ? ) intensywnie czerwonego
blatu do szafki kuchennej - było zbyt małe zainteresowanie i producenci
"wychodzą" z tej produkcji. I tu mam pytania do Was Szanowni Grupowicze.

1. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie gdzie (jaki producent) można kupić
intensywnie czerwony blat z laminowanej płyty wiórowej o szerokości
powyżej 60 cm - najlepiej Pomorze i Kujawy.

2. Jako plan awaryjny rozważam wykafelkowanie blatów szafek (na bazie z
płyty OSB) płytkami ceramicznymi w odpowiednim kolorze (ciekawe czy
takie znajdują się w sprzedaży ?). Czy możecie podzielić się swoimi
doświadczeniami z tego typu blatami ? Jak wykończyć krawędź czołową
takiego blatu ?

3. Poprzedni wariat kolorystyczny miał być: terakota na podłodze, płytki
ceramiczne na ścianach w kolorze jasnoszarym, fronty szafek lakierowane
na matowy szary - trochę ciemniejszy niż podłoga i płytki na ścianach,
ściany w kolorze delikatnie niebieskim (może gołębim) a blaty CZERWONE
(MOCNO CZERWONE) - dla kontrastu.

Aktualny "ratunkowy" wariant kolorystyczny zakłada podłogę i płytki na
ścianach bez zmian, fronty szare, blaty niebieskie ale za to ścianę
przeciwległą do szafek (prawie w całości widoczną - będzie przy niej
stał tylko stół) chciałbym pomalować na jakiś kolor, który ociepliłby to
pomieszczenie. Co proponujecie ? Waham się co do: żółtego (niezbyt
intensywnego), kości słoniowej (czy dostanę odpowiednią farbę z
mieszalnika ?).

4. Jaki jeszcze materiał można użyć na blat - marmury, konglomeraty
odpadają bo to nie ten przedział cenowy - by miał on kolor tak
upragnionej ;-) czerwieni.

Z góry dziękuję za wszelkie konstruktywne uwagi i propozycje.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-04-09 06:39:04

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> napisał w
wiadomości news:4075961f$1@news.vogel.pl...
> [...]płytkami ceramicznymi w odpowiednim kolorze
> (ciekawe czy takie znajdują się w sprzedaży ?)

Łatwo nie będzie.

> [...]blaty CZERWONE (MOCNO CZERWONE) - dla kontrastu.

Czerwień strażacka? :)

> [...] jakiś kolor, który ociepliłby to pomieszczenie. Co
> proponujecie ?

Pomarańczowy. Nie morelowy, nie łososiowy, nie rudy, nie ciemnożółty, tylko
jasny, czysty pomarańcz. Ale nie zwracaj na mnie uwagi, mam lekkiego fioła
na punkcie tego koloru ;)

> Waham się co do: żółtego (niezbyt intensywnego), kości słoniowej
> (czy dostanę odpowiednią farbę z mieszalnika ?).

Bladych żółci masz potąd w farbach gotowych i jeszcze trzy razy potąd w
mieszalnikach. Kość słoniowa - ale prawdziwy kolor kości słoniowej, taki jak
w biżuterii, coś jak stara biel - ma we wzorniku NCS numer S502-Y, ale przy
takich "niepewnych" barwach koniecznie trzeba brać próbki, bo efekt
ostateczny bardzo zależy od powierzchni i światła. BTW, jeśli chodzi o
próbki z mieszalnika, polecam bazę Dyrupa + NCS - u mnie próbka 0.6l
kosztuje ok. 6-8zł w zależności od koloru, dla porówniania Dulux bodajże
0.25 - 11zł plus pigmenty (1-3zł). A TŻ twierdzi, że Dyrupem mu się znacznie
lepiej malowało.

> 4. Jaki jeszcze materiał można użyć na blat [...]

Ktoś mi kiedyś do łazienki radził lakierowany MDF - można uzyskać kolor,
jaki tylko fantazja podpowie. Nie próbowałam jeszcze, więc szczegółami się
nie podzielę, ale może popytaj po okolicznych stolarniach i meblowniach.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-04-09 11:10:03

Od: "sp_iza" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> takie znajdują się w sprzedaży ?). Czy możecie podzielić się swoimi
> doświadczeniami z tego typu blatami ? Jak wykończyć krawędź czołową

Użytkuję blat z płytek od 2,5 roku. Płytki 10x10 cm, fuga 0,4 cm, ułożone w
"karo".

Wady:
- kiepsko wytrzeć z przestrzeni między płytkamić paprochy np. rozsypana
mąka, okruchy z krojonego chleba (może węższe fugi były by lepsze - ja
dobierałam ich szerokość do fug na ścianie)
- nie nadaje się do robienia ciasta wymagającego wałkowania (rozwiązałam to
przez zakup stolnicy)

Zalety:
- bez obaw kroję nożem, stawiam gorący garnek (wiem, niektóre blaty też tak
mają, ale...)
- IMHO bardziej oryginalny i ładniejszy od blatu, biorąc pod uwagę, że mam
różne poziomy blatu (schodek)
- niewysoki koszt

Krawędź czołowa została wykończona kątownikiem z aluminium (Castorama) w
kształcie L - przykręcona od spody do bazowej płyty OSB, szerokość listewki
3 cm, czyli tyle, żeby zakryć co trzeba :)

Pozdrawiam,
Iza

1. Data: 2004-04-09 13:48:28

Od: "Artur" <t...@n...adem.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powyżej 60 cm - najlepiej Pomorze i Kujawy.
>
> 2. Jako plan awaryjny rozważam wykafelkowanie blatów szafek

witam
jeśli liczysz na kafelki w kolorze intensywnie czerwonym ----to życzę
powodzenia .
Poszukiwałem takich jakieś 3 mieś. temu ,najpierw 2 tyg.
szukania ---znalazłem w końcu w jakimś sklepie na zamówienie(6tyg.
czekania), po czym zadzwonili do mnie ,że jednak nie zrealizują zamówienia.
W końcu zdecydowałem się na takie z lekka liliowe z Paradyża (2 tyg.
czekania +dojazd do innego miasta ok.60km.)niestety te z Paradyża w katalogu
wyglądają na dużo bledsze niż w rzeczywistości, niestety tylko tam mieli je
na wystawie .
Co do odstępów , ja bym dał płytki "na styk"prawie bez fugi ,ze względu na
czyszczenie.
Tym niemniej życzę powodzenia w szukaniu

1. Data: 2004-04-09 14:21:09

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <t...@n...adem.pl> napisał w wiadomości
> [...] jeśli liczysz na kafelki w kolorze intensywnie czerwonym
> ----to życzę powodzenia .[...]

A czy takie problemy są tylko z "pełnowymiarowymi", czy z kuchennymi 10x10
też? Małe we wściekłych kolorkach bywają w Castoramie, nie widziałam co
prawda czerwonych, ale były jadowicie różowobordowe. Swoją drogą ciekawe,
nie pierwszy raz czytam, że ktoś szuka czerwonych płytek i nie może znaleźć.
Puk puk, panowie producenci, pobudka! ;)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-04-09 18:41:04

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dzisiaj jak wpadlem na budowe, widzialem jak Pan Wykonawca konczy blat
kafelkowany. Wyglada to tak, ze blat jest wykonany ze sklejki (jakies 3 cm) a do
czola blatu przyklejona jest listwa z twardego drewna (jakis tropikalny gatunek).
Listwa oczywiscie jest wyzsza niz blat, przez co tworzy jakby oslone dla
krawedzi plytek.
Nie wiem jakim klejem plytki sa klejone, ale wiem ze jest w miare elastyczny
(blat troche pracuje) i szybko wiaze.

Na plat musisz koniecznie wziasc plytki najwyzszej jakosci. Plytko na scianach,
nie sa narazone na takie udary jak plytki na blacie (wyobraz sobie upadek
ciezkiego kubka ceramicznego na krawedz plytki)
W calym domu (salon, kuchnia, lazienki) mam Tubadzin, i uwazam ze to naprawde
fajne produkty (wkurzylo mnie troche jak zobaczylem ostatnio bilbord Tubadzinu z
moimi plytkami z lazienki). Jednak na blat musisz zastosobac "najwyzsza polke"
sposrod plytek. tutaj polecam Jasbe czy Vileroy&Bosh. Po prostu musza byc TWARDE!

Mozesz jeszcze kupic blat mamurowy i go barwic (czym?) Potem trzeba jednak
impregnowac
Pozdrawiam
Wojtek

1. Data: 2004-04-09 20:30:36

Od: marco <k...@p...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Apr 2004 13:10:03 +0200, sp_iza napisal:

Witam

> [...]
> mąka, okruchy z krojonego chleba (może węższe fugi były by lepsze - ja
> dobierałam ich szerokość do fug na ścianie)

Tez chce zrobic blat z plytek. Na razie wiele o tym nie wiem, ale obilo mi
sie o uszy haslo "fuga epoksydowa". Czy taka masz i z nia tez sa problemy z
czyszczeniem?

Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2004-04-09 21:20:07

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.04.2004 08:39, Użytkownik Hanka Skwarczyńska napisał :

> Łatwo nie będzie.

Tego się spodziewałem :-( Gdybyś wiedziała ile szukałem płytek do kuchni
a w sumie nie miałem b. sprecyzowanych wymagań. Ale Ty pewnie wiesz, że
w tym zakresie (wyboru i sprostaniu oczekiwaniom) nie jest "letko" ;-)

> Czerwień strażacka? :)

Jeśli strażacka to taka (wg wzornika zgodnego z NCS) S 1080-Y90R to nie,
blaty miały być bardziej S 1080-R lub S 2070-R10B to na wypadek gdybyś
miała pod ręką wzornik kolorów (ja akurat mam), gdybyś nie miała to
donoszę, że te kolory są ciemniejsze, może nawet (zwłaszcza ten drugi)
wpadające w karminowy lub wiśniowy. Przy czym mogę być trochę
nieprecyzyjny - daltonistą nie jestem ale nazywanie niuansów
kolorystycznych nie jest moją najmocniejszą stroną.

> Pomarańczowy. [...] tylko jasny, czysty pomarańcz.
> Ale nie zwracaj na mnie uwagi, mam lekkiego fioła
> na punkcie tego koloru ;)
Nie gustuję w tym kolorze :-/ Na dodatek w mojej niezbyt dużej kuchni
(ok. 8 m2) obawiałbym się, że byłby to kolor zbyt agresywny i w efekcie
przytłaczający.

> ale przy takich "niepewnych" barwach koniecznie trzeba brać
> próbki, bo efekt ostateczny bardzo zależy od powierzchni i światła.

I tu jest mały problem - mam niezbyt dużo czasu na wybór i malowanie -
ale chyba jednak będę musiał poprzestawiać to tak by jednak ten _żółty_
"przetestować"

> BTW, jeśli chodzi o próbki z mieszalnika, polecam bazę Dyrupa + NCS -
> u mnie próbka 0.6l kosztuje ok. 6-8zł w zależności od koloru, dla
> porówniania Dulux bodajże 0.25 - 11zł plus pigmenty (1-3zł).
Ooooo... Muszę przyznać, że nastawiałem się na Dulux opierając się przy
tym na b.dobrych opiniach pojawiających się na tej grupie
niejednokrotnie (tak, przegooglowałem archiwum :-) ). Zakupy i tak
planowałem w Castoramie, gdzie jak sprawdziłem farby Dyrup są dostępne
więc sprawdzę również i tą opcję.

> Ktoś mi kiedyś do łazienki radził lakierowany MDF

Mam wątpliwości dot. odporności lakieru na ścieranie i temperaturę - z
tego powodu się na to nie zdecyduję.

Pozdrawiam i dziękuję za uwagi :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-04-09 21:24:38

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.04.2004 13:10, Użytkownik sp_iza napisał :

> - kiepsko wytrzeć z przestrzeni między płytkamić paprochy np. rozsypana
> mąka, okruchy z krojonego chleba
Tego się obawiałem - sprzątanie to nie jest moje ulubione zajęcie więc
chyba jednak nie będę sobie utrudniał tego blatem wyłożonym płytkami.

> - niewysoki koszt
W stosunku do kamienia naturalnego na pewno, w stosunku do blatów
laminowanych o jakich myślałem to szacuję, że koszt byłby porównywalny.

Dziękuję za Twoje uwagi - chyba jednak zdecyduję się na coś niebieskiego
z laminowaną powierzchnią (mam nadzieję, że odpowiedni niebieski znajdę)
- więcej uwag kolorystycznych w poście wyżej.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-04-09 21:34:27

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.04.2004 20:41, Użytkownik p...@p...onet.pl napisał :

> Dzisiaj jak wpadlem na budowe, widzialem jak Pan Wykonawca konczy blat
> kafelkowany. Wyglada to tak, ze blat jest wykonany ze sklejki (jakies 3 cm)
To jest właśnie najprawdopodobniej płyta OSB. Było w niej widać wyraźne
grube wióry ?

> [...]
gatunek).
> Listwa oczywiscie jest wyzsza niz blat, przez co tworzy jakby oslone dla
To akurat uważam za b. zły pomysł. Usunięcie ewentualnych zabrudzeń z
blatu przy posiadaniu takie "odbojnika" będzie mym zdaniem prawdziwą
męczarnią :-(

> Jednak na blat musisz zastosobac "najwyzsza polke"
> sposrod plytek. tutaj polecam Jasbe czy Vileroy&Bosh. Po prostu musza byc TWARDE!
Fakt, muszą być twarde i w b. dobrym gatunku, z drugiej zaś strony
najwyższa półka też zapewne sporo kosztuje - ja mam ograniczone finanse,
więc jednak "pójdę" w laminowany w innym niż zakładałem kolorze.

> Mozesz jeszcze kupic blat mamurowy i go barwic (czym?) Potem trzeba jednak
> impregnowac
Barwienie marmuru ? Wątpię. Impregnowanie ? Już sama myśl o tym
przyprawia mnie o ciarki na plecach - po prostu nie chcę stać się
niewolnikiem własnych blatów w kuchni i innych domowych sprzętów np.
błyszczących uchwytów czy baterii.

Dziękuję za Twoje uwagi. Dodatkowo mam prośbę byś odpisując na grupy
czynił to zgodnie z netykietą tzn. pod przyciętym cytatem - więcej na
temat netykiety znajdziesz w sieci.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

[trojmiasto]wypozyczalni a desek szalunkowych
Kuchnia na gaz w bloku bez gazu!
Jak sprawdzić spółdzielnie ?
Dywanik
krzywoliniowa listwa maskująca