Jak to jest z tym ASO ? - moze ktos wreszcie rozwieje watpliwosci

1. Data: 2002-06-12 10:08:01

Temat: Jak to jest z tym ASO ? - moze ktos wreszcie rozwieje watpliwosci
Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdania sa podzielone
Jedni lekarze twierdza ze bada sie ASO tylko u dzieci a inni ze u doroslych
tez

Wczoraj moj laryngolog stwierdzil ze to prawda ze ASO nie bada sie u
doroslych
a nastepnie stwierdzil ze poniewaz mam wysokie ASO
i czeste zapalenie gardla to migdaly sa do usuniecia

Dziwne jest to ze w wymazach z gardla nie wychodza
mi zadne patologiczne paciorkowce !

... i badz to czlowieku madry

TB

2. Data: 2002-06-12 10:36:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Jun 2002, Tomasz Bednarz wrote:

> Dziwne jest to ze w wymazach z gardla nie wychodza
> mi zadne patologiczne paciorkowce !

moze warto sie z nimi poznac. Wychodzi wysokie ASO!

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-06-12 12:02:36

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze warto sie z nimi poznac. Wychodzi wysokie ASO!

Tzn. co mam zrobic ?
ASO wyszlo w ubiegly czwartek (kiedy jeszcze nia mialem zapalenia gardla) =
389
po 4 dniach, kiedy juz zapalanie mialem wyszlo ASO=421 czyli jakby rosnie

Dziwne jest to ze laryngolog opisal migdaly jako nie powiekszone mimo
zapalenia gardla !
mam tez wysoki odczyn alergiczny IgE calkowite = 173 (norma to 87)

Sa to paciorkowce czy nie? Rwac migdaly czy nie?
Na razie mam worek antybiotykow zapisanych przez
laryngologa !

TB

4. Data: 2002-06-12 12:14:36

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sa nie dlatego, ze ASO jest wysokie tylko dlatego,
> ze miano rosnie - tak przpuszczam. Czy rwac migdaly -
> nie wiem!

Hmm czeste zapalenia gardla mam odkad pamietam
i mam jakies dziwne objawy oczne !
Jak sie upewnic czy rwanie migdalow to dobra decyzja ?
Moze moglbym jeszcze wykonac jakies badanie ?
W wymazach z gardla nic nie wychodzi !

I jak to jest z tym ASO u doroslych ?

TB

5. Data: 2002-06-12 12:16:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2002-06-12 13:47:12

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i czeste zapalenie gardla to migdaly sa do usuniecia
>
> Dziwne jest to ze w wymazach z gardla nie wychodza

No taak. Ale co maja migdały do zapalenie gardła ?
Migdały usuwa się przy częstych ropnych stanach migdałków...
jfk - ten co ma usunięte migdałki :-)

7. Data: 2002-06-12 15:59:49

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> No taak. Ale co maja migdały do zapalenie gardła ?

Mnie sie pytasz - zapytaj laryngologa

> Migdały usuwa się przy częstych ropnych stanach migdałków...
> jfk - ten co ma usunięte migdałki :-)

Migdalki teraz sa ok ale czasem mam je ropne !

Z reszta juz mnie cholera bierze
bo przyczyny zapalania w oku chyba nie znajde
nic tylko wszystko mi chca wycinac !
Dentysta che wyrywac zdrowe zeby
Laryngolog chce wycinac migdaly !

A sa tylko 3 punkty ktorych u mnie sie mozna doczepic :
- ASO=421 i roznace podczas zapalenia gardla
- wysoki odczyn IgE calk = 173 (norma 87)
- IgG Toxoplazmozy = 119 (norma 8) przy czym oczy nioe wygkladaja na chore
toxoplazmoza

TB

Leki
jest tu ktos kto jest dermatologiem albo zna sie na chorobach skóry ?
Psorcutan
Radiestezja i rak