Jak to jest zrobione?

1. Data: 2003-12-11 14:38:30

Temat: Jak to jest zrobione?
Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry wieczór :)

Wprawdzie czytam grupę na zasadzie "obejrzyjmy znowu te wszystkie
śliczne rzeczy, którymi zajmę się kiedyś, kiedy już będę miała
zas/miejsce/narzędzia/materiały/chęć"... ale zobaczyłam coś takiego:
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=25410&PhotoID=165487
wyobraziłam sobie w nieco cieplejszych kolorach w roli narzuty w sypialni
i dosłownie zachorowałam, więc wygląda na to, że będę się o czas/miejsce/narzędzia
etc. bardzo starać.

"Mały" problem - oglądam to zdjęcie i oglądam i za nic nie umiem
dojść, jak to jest zrobione. (Schematy są tu:
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=25410
na samym dole - Afghan 1). Załóżmy że to wina kiepskiego
monitora, a nie moje dyletanctwo ;) ale co to właściwie jest? Szydełko?
Są opisy do podobnych, ale po francusku, a w tym języku niestety
nie umiem praktycznie ni słowa. Może jakaś dobra dusza pomoże?

Pozdrawiam :)

Evva

1. Data: 2003-12-11 14:55:24

Temat: Re: Jak to jest zrobione?
Od: "agpat" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Dacko" <e...@k...pl> napisał w wiadomości
> monitora, a nie moje dyletanctwo ;) ale co to właściwie jest? Szydełko?
> Są opisy do podobnych, ale po francusku, a w tym języku niestety

To są krzyżyki po prostu, tyle że na specjalnym materiale. Materiał się
Afghan nazywa, to takie miłe "pledy" w fakturę w kratkę o policzalnym
splocie. Tak mniej więcej...

Agnieszka (Poznań)

1. Data: 2003-12-11 15:16:23

Od: "Dorota" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak się przyjrzałam pledowi to doszłam do wniosku, że jest zrobiony na
szydełku. Takim wzorem góralki robią rękawiczki i swetry. Muszę sobie
przypomnieć jak to się robi, wzór jest wyszyty krzyżykami.
Pozdrawiam serdecznie
Dorota (Wrocław)

1. Data: 2003-12-11 15:20:52

Od: "Ania" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Ja mam jeszcze bardziej szaloną i pracochłonną metodę. Sądzę, że jest to w
całości zrobione szydełkiem , jednym ze ściegów tunezyjskich (crochet
tunisien). Dopiero potem haftowane krzyżykami. Albo szydełkowane w kawałkach i
haftowane i łączone na końcu.

pozdrowienia
Ania (Poznań)

1. Data: 2003-12-11 15:28:57

Od: "justyna" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ;) ale co to właściwie jest? Szydełko?

Ewa, to jest na 100% szydełko!

Natomiast ja szydełkowy żargon po francusku znam tak sobie... może jak znajdę
moment (-ów parę) to spróbuję coś podłubać, ale nie zoboaiążę się na pewno, bo
mam b. mało czasu. Zapytaj kto z szydełkujących ma dużo czasu & zna francuski.
pa
justyna

1. Data: 2003-12-11 15:31:14

Temat: Odp: Jak to jest zrobione?
Od: g...@g...pl (hafcik) szukaj wiadomości tego autora

Sądzę, że jest to w
> całości zrobione szydełkiem , jednym ze ściegów tunezyjskich (crochet
> tunisien). Dopiero potem haftowane krzyżykami. Albo szydełkowane w kawałkach
> haftowane i łączone na końcu.

Być może? ale dlaczego od razu tym samym ściegiem nie wykonano całości?
Tunezyjski wychodzi grubo, gdyby jeszcze na to przyszy krzyzyki, to wzor
bylby wypukly. Nie sądzę aby ktoś zadawał sobie tyle roboty, kiedy efekt
można osiągnąć inną metodą.

Urszula

1. Data: 2003-12-11 15:40:47

Od: "Ania" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A widzisz, nie wiedziałam, że w tunezyjskich można od razu łączyć kolory.

pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-12-11 15:57:08

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania napisał:

> [...]
> tunisien). Dopiero potem haftowane krzyżykami. Albo szydełkowane w kawałkach i

Wyguglałam sobie właśnie ten tunezyjski ścieg i wygląda na to, że może
to być to :) Z jednej strony dobrze, bo w szydełku jestem mocniejsza
niż w krzyżykach, z drugiej strony, znając życie, skończyłabym
to akurat wtedy, żeby córce dać w ramach wyprawy (a jeszcze nie mam
córki ;) ). Ale wymyśliłam w tzw. międzyczasie, że mogę zrobić wariant minimum,
znaczy się ze dwie czy trzy krzyżykowe poszewki na poduszki z przeniesionym
tym wzorem...

Sprawdziłam też, za ile można materiał - afghan - kupić. Troszkę
sporo jednak, od 30 USD za kawałek wielkości metra kwadratowego,
piękne to bardzo, ale cena jakby zaporowa :(

W każdym razie dziękuję za wszystkie podpowiedzi, jak się na coś
zdecyduję i uda mi się stworzyć, to się pochwalę :)

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-12-11 16:17:49

Od: "Ania" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak się na coś
> zdecyduję i uda mi się stworzyć, to się pochwalę :)

pochwal się koniecznie :-)
nie odważyłam się jeszcze takich ściegów próbować :(

wracam do moich aniołków i śnieżynek
powodzenia
Ania (Poznań)

1. Data: 2003-12-11 16:28:45

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ewa, to jest na 100% szydełko!

Masz rację Ewo! To na 100% jest szydełko, a wzór - to podstawowy wzór
tunezyjski. Problem jest tylko taki, że wzory tunezyjskie robi się na szydełku
długim jak drut. Problem jest w tym, że w bardzo nieiwelu pasmanteriach w
ogóle wiedzą, że takie długie szydełka istnieją. Dość trudno je dostać. Ja
osobiście w Łodzi widziałęm je tylko w dwóch pasmanteriacj. Ale gdzie indziej
może jest lepiej.
Ponieważ wzory wychodzą dość grube używa się do nich jaczej dość cienkich
nici. W tym przypadku muszą być miękki. I niestety tak jak już ktoś wcześniej
zauważył, po zrobieniu pledu, dopiero się haftuje krzyżykami.
W tym albumie jest jeszcze jeden analogiczny pled - na ciemnym tle. Też
wygląda super.

A tak na marginesie - wzory tunezyjskie są rewelacyjne. Można robić właściwie
wszystko. Nadają się także na spódnice - nie wyciągają się tak jak roboty na
drutach.

Miłośniczka wzorów tunezyjskich i długiego szydełka - Halutka (Łódź)

poszukuję książki
[druty] Szciegi - wzory
Haft krzyżykowy - potrzebne wzory
szycie - suknia dla pięciolatki