Jak to wykonać

1. Data: 2005-08-01 21:08:04

Temat: Jak to wykonać
Od: "kacper" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rp:
Hydrocortizoni 2,0
Ac salicylici 7,0
Ung cholesteroli 40,0
3% Sol Ac borici 30,0
Vitamini A
Vitamini D3
Vitamini E aa ad 10,0
Eucerini
Vazelini albi aa ad 200,0

Jak wykonac takie dziwqactwo??? czy zachodzi interakcja miedzy
hydrokortyzonem a kwasem salicylowym.
Podczas praktyki wakacyjnej robilem taka masc i na koncu dodajac ostatnia z
witamin emulsja mi sie zalamala. Nie pomoglo nawet 10,0 gram lekobazy. Po
podgrzaniu co i tak było kontrowersyjne pojawila sie jakaś fioletowa barwa.
Czy to byl kwas salicylowy???
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2005-08-02 22:47:08

Temat: Re: Jak to wykonać
Od: "Wojtek G. \(Wojtex\)" <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kacper" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> witamin emulsja mi sie zalamala. Nie pomoglo nawet 10,0 gram lekobazy. Po
> podgrzaniu co i tak było kontrowersyjne pojawila sie jakaś fioletowa

Kto wymyślił takie podłoże :((
Boję się że to żadnym sposobem nie uda się wykonąc bez modyfikacji.
Witaminy są solubilizatami wodnymi i nie dadzą się w takiej ilości wkręcić w
maść.
Fioletową barę mógł dać faktycznie kwas salicylowy w obecości śladów
żelaza, o ile pamiętam to tworzący się kompleks był fioletowy.
Co do wykonania nie bardzo mam pomysł co zrobić bez radykalnej zmiany
podłoża.
Pozdrawiam
WOjtex

3. Data: 2005-08-04 10:17:21

Od: "Daniel" <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

dla mnie to wygląda jakby ktoś połaczył dwa przepisy.
witamin rzeczywiście jest sporo.
a jak by zrobić je oddzielnie i na końcu połaczyć? a witaminę D3 dodać do
tej pierwszej masci?

Użytkownik "Wojtek G. (Wojtex)" <w...@m...pl> napisał w
wiadomości news:dcot66$1s$1@news.onet.pl...

> [...]
> żelaza, o ile pamiętam to tworzący się kompleks był fioletowy.
> Co do wykonania nie bardzo mam pomysł co zrobić bez radykalnej zmiany

przeterminowana maść ;/
gazy
czasopisma Nature
problem z głową