Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?

1. Data: 2009-08-10 13:20:27

Temat: Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?
Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Podczas lipcowych deszczów i niesamowitej wilgotności i powietrza i gruntu w garażu
podziemnym od wewnatrz betonowych scian pojawił sie nalot plesni do wysokości 0,5-1,5
metra od posadzki, wówczas nalot wilgotny, obecnie obsycha .
Jak najbezpieczniej usuwac taki nalot w miarę prostymi i tanimi srodkami?
Jakieś szmaty, ręczniki jednorazowe itp. chyba nie, bo sciana betonowa nie jest
idealnei gładka i metoda kontaktowa wtarłaby resztki pleśni w drobne kawerny.
Może jakiś odkurzacz z wielostopniową filtracją?
Na sucho czy na mokro?
Może gorącą parą?
Po mechanicznym usunięciu nalotu sciana byłaby zapene zmyta czymś na bazie chlorku
lub perhydrolu i zabezpieczona środkiem grzybobójczym.
JaC

2. Data: 2009-08-10 13:31:22

Temat: Re: Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
[...]

Można próbować Pufasem z chlorem lub Ace i innymi chlorowymi wybielaczami.

3. Data: 2009-08-10 19:19:45

Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> Można próbować Pufasem z chlorem lub Ace i innymi chlorowymi
> wybielaczami.

a masz cos na glony? Tez przez te opady, odpryskujaca z daszku woda,
spowodowala ze na niedawno otynkowanej scianie (tynk do zacierania, nakladany z
kublow, gotowy do uzycia sie kupuje) zaczal sie rozwijac zielony glonek.

I tez nie wiem jak go sie pozbyc, ACE nie zniszczy/odbarwi tynku? Nie wiadomio,
mozna na malym i slabo widocznym fragmencie sprawdzic. A pozniej moze
karcherem?

Eh, cholerna pogoda :)

4. Data: 2009-08-11 12:45:54

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości

> [...]
>
> I tez nie wiem jak go sie pozbyc, ACE nie zniszczy/odbarwi tynku? Nie
> wiadomio, mozna na malym i slabo widocznym fragmencie sprawdzic. A pozniej

Ja używałem Pufasa z chlorem w łazience gdzie pojawiła się pleś w rogu. Nie
uszkodziło to ani płytek, ani fug, ani farby emulsyjnej. Trzeba spróbować w
miejscu malo widocznym.

5. Data: 2009-08-11 14:27:20

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:h5rp7i$cdh$1@newsread.aster.pl...

> [...]
>
> Ja używałem Pufasa z chlorem w łazience gdzie pojawiła się pleś w rogu.
> Nie uszkodziło to ani płytek, ani fug, ani farby emulsyjnej. Trzeba
Boombastic ma na pewno rację. Pufas, Savo, Ace, Domestos, itp. sprawdzają
się przy likwidacji nalotów pleśniowych. Przetrenowane osobiście ;) Trzeba
jednak liczyć się z tym, że przy okazji nieco wybielą tynk, fugi lub farbę
emulsyjną (nawet w kolorze białym).
Glony zewnętrzne (zielony osad) usuwa się wodą z detergentem (np.Ludwikiem).
Dotyczy to tarasów, chodników z betonu lub kafli, bram i poręczy metalowych.
Ale nie powinno się myć w ten sposób tynków mineralnych na ścianach budynku.
Silikonowe można, a na silikatowe ponoć glony nie wchodzą. Najpierw sprawdź
jakie tynki położyliście.
JBP

Rozpylacz do farb Wagner - opinie?
Instrukcja licznika 12NE01r
Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53
Wilgoć w piwnicy
KTO CHCIAL..