Jak założyć trawnik

1. Data: 2002-03-13 10:12:35

Temat: Jak założyć trawnik
Od: "Sheriff" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Pytanie pewnie się już tu przewijało - ale może ktoś będzie miał ochotę mi
pomóc... Albo znacie strony o tej tematyce - proszę o adresy. Jak to wygląda
u mnie?:

Witam wszystkich!

Mam troche miejsca przed domem i chcę wysiać trawę. Na dzień dzisiejszy (po
budowie) jest to istny "poligon" zacząłem już wyrównywać teren... Czy może
mi ktoś doradzić jak użyźnić glebę? W tej chwili mam tam ziemię z wykopu -
prawie zero wierzchniówki. Jak najtańszym kosztem zrobić w miarę ładny
trawnik. Wystarczy wysypać jakiś nawóz (jaki?) i po jakimś czasie wysiać
trawę? Mam dostęp do koszonej trawki od sąsiada i do nawozu (naturalnego) od
kurek...
Bede wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
Pozdrawiam.

2. Data: 2002-03-22 18:36:57

Temat: Re: Jak założyć trawnik
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sheriff" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
>Czy może
> mi ktoś doradzić jak użyźnić glebę? W tej chwili mam tam ziemię z wykopu -
> prawie zero wierzchniówki.

Trzeba czegoś dodać do górnej warstwy gleby. Dobry byłby jakiś torf niski
(tani) lub wysoki (drogi). Jeżeli ziemia jest piaszczysta to warto dodać
gliny. Jeżeli bardzo gliniasta to można dodać żwiru. Można dodać trociny,
korę i inny materiał organiczny.
Dokładniej znajdziesz na stronach.

>Jak najtańszym kosztem zrobić w miarę ładny
> trawnik.

Trawa nie jest bardzo droga. Resztę zrobisz sam.

>Wystarczy wysypać jakiś nawóz (jaki?) i po jakimś czasie wysiać
> trawę?

Jeżeli podłoże po przekopaniu ubijesz to można wysiać od razu. Jeżeli mocno
podlejesz to po kilku dniach, jak podeschnie.

>Mam dostęp do koszonej trawki od sąsiada i

Nie dodawaj bez przekompostowania.

do nawozu (naturalnego) od
> kurek...

Można dodać w niedużej ilości, suchy lub przefermentowany i rozcieńczony.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Rozpoznawanie kolorów u srok
datura - proszę o radę