Jak zatrzymac budowe ... lotniska

1. Data: 2006-10-04 15:57:09

Temat: Jak zatrzymac budowe ... lotniska
Od: "Pawel GIl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno okazalo sie, ze w okolicy gdzie mieszkam ma powstac ... lotnisko -
takie niby treningowe dla areoklubu za pieniadze UE.
Nie jestem przeciwnikiem postepu, sam tez budowalem dom ale nie jestem
szczesliwy ze po okolicy bede odbywaly sie loty treningowe.
Halas - tego sie obawiam - to nie jest problem ze samolot sobie wystartuje
ale gdzie bedzie latal- gdzie po okolicy.
czy kot moze doradzic w jaki sposob mozna powalczyc z ta pseudoinwestycja.
Nadmienie ze jest dosc blisko miasta, nad rzeka,
duze skupisko ludzie (tereny podmiejskie) Lotnisko ma byc wybudowane na
skraju gminy, ja mieszkam po drugiej stonie rzeki inna wies - kto moze mi
pomoc albo podpowiedzic co zrobic !

Pozdrawian PG
Stosunkowo niedaleko jest 8 km jest legowisko ptakow - taki maly rezerwat
"cos w tym stylu" przy okazji
Moze ktos mieszka niedaleko 1 - 2 km od takiego "czegos" Wrazenia ?

2. Data: 2006-10-04 16:51:01

Temat: Re: Jak zatrzymac budowe ... lotniska
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

Pawel GIl napisał(a):
> pomoc albo podpowiedzic co zrobic !

Po prostu sie nie przejmowac :) Halas bedzie niewielki. Kolezanka
mieszka niedaleko lotniska wojskowego, codziennie po niebie szaleją
migi. W domu nic nie slychac, chyba ze sie wsluchasz.
A Ty bedziesz mial do czynienia z o wiele mniejszymi samolotami.
Ponadto samo lotnisko afaik bedzie mialo lesna otuline, co tez zmniejszy
halas.

--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';

3. Data: 2006-10-04 19:30:47

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgłoś do "zielonych"
Jeżeli będą mieli możliwość wyciągnięcia kasy z tego to zablokują.
W Oświęcimiu 12 lat blokowali budowę wiaduktu nad torami PKP i samochody
jeździły 25 km objazdem. Miliony aut w tym czasie spalały niepotrzebnie
paliwo i miliony godzin tracili ludzie na objazdy. Ekologia ! ?

Jacek

4. Data: 2006-10-05 06:50:15

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszka niedaleko lotniska wojskowego, codziennie po niebie szaleją
> migi. W domu nic nie slychac, chyba ze sie wsluchasz.

Chyba jednak daleko musi mieszkać. :)
Ja mieszkam około 4-5 km od lotniska wojskowego w Krzesinach pod Poznaniem.
Jak jeszcze latały tam Migi to hałas był nie do zniesienia. Przy
otwartych oknach
o rozmowie czy oglądaniu telewizji można było zapomnieć.
Od listopada maja zacząć latać F16 o 20% głośniejsze od Migów.

5. Data: 2006-10-05 09:24:57

Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel GIl wrote:
> [...]
> ale gdzie bedzie latal- gdzie po okolicy.
> czy kot moze doradzic w jaki sposob mozna powalczyc z ta pseudoinwestycja.

Ależ oczywiście, ze może. Koty są zadziwiająco inteligentne.

> [...]
> duze skupisko ludzie (tereny podmiejskie) Lotnisko ma byc wybudowane na
> skraju gminy, ja mieszkam po drugiej stonie rzeki inna wies - kto moze mi

Znajdź sobie jakiś inny problem, większej uciążliwości możesz się
spodziewać od innych sąsiadów niż lotnisko.

> Stosunkowo niedaleko jest 8 km jest legowisko ptakow - taki maly rezerwat
> "cos w tym stylu" przy okazji
> Moze ktos mieszka niedaleko 1 - 2 km od takiego "czegos" Wrazenia ?

Głośne są duże samoloty transportowe, np. duże antonowy, czy C-5,
pasażerskie produkcji ZSRR, ale tych ostatnich jest coraz mniej, a także
śmigłowce. Na lotnisku aeroklubu raczej się takich nie widuje.

pozdrawiam,

mirek

6. Data: 2006-10-05 13:52:53

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Halas - tego sie obawiam - to nie jest problem ze samolot sobie wystartuje
> ale gdzie bedzie latal- gdzie po okolicy.
akurat sie mylisz, halas jest wlasnie gdy samolot startuje, mniejszy
gdy juz leci. Oczywiscie gdy leci nad glowa to costam slychac.

> Stosunkowo niedaleko jest 8 km jest legowisko ptakow - taki maly rezerwat
> "cos w tym stylu" przy okazji
> Moze ktos mieszka niedaleko 1 - 2 km od takiego "czegos" Wrazenia ?
niedaleko rezerwatu czy niedalego lotniska? ;)
Ja mieszkam ok 1-2km od lotniska w Bydg (nie wiem ile w linii prostej),
mniej wiecej w lini nalotu do ladowania, wiec samoloty sa nad glowa.
Costam slychac, chociaz czasem bardziej slychac wycie startujacego,
lub krazacego po lotnisku, niz ladujacego na malym ciagu.
Generalnie to jest ich kilka dziennie, dopuki nie siedze na tarasie
to w zasadzie musze sie wsluchac. Wczesniej mieszkalem sporo
dalej, ale tez mniej wiecej w linii nalotu i wrazenie byly podobne.
Generalnie slychac te samoloty na pol miasta, szczegolnie ze jest
spore osiedle wzdluz lotniska.
Osobnym fanem sa szybkie odrzutowce wojskowe, chociaz tez jest na
co popatrzec, jak gostkowie wywijaja na m-29...
Ale w przypadku aeroklubu nie bedziesz ich mial, podobnie jak normalnych
duzych pasazerskich. Predzej smiglowce, ale pewnie tez sporadycznie.
Jak teraz masz cisze zupelna to pewnie na poczatku bedzie troche przeszkadzac,
a potem sie przyzwyczaisz. No i codziennie to tez nie bedzie tego latania,
pewnie zima wcale. Ja bym sie specjalnie nie przejmowal. Ale ja lubie
samoloty. Kilkadziesiat/set hektarow moich sasiadow pewnie rowniez :>

pozdrawiam
Bruno

7. Data: 2006-10-05 22:01:19

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel GIl wrote:
> czy kot moze doradzic w jaki sposob mozna powalczyc z ta pseudoinwestycja.
Nie wiem, zapytaj się kota.

W sumie nie rozumiem w czym problem. Chcesz walczyć z inwestycją, która
nie jest dla Ciebie uciążliwa czy szkodliwa. Jaki jest zatem powód dla
tej walki?

TP.

8. Data: 2006-10-05 22:31:23

Od: "Maciej Muran" <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel GIl" <m...@p...onet.pl> napisał
> Halas - tego sie obawiam - to nie jest problem ze samolot sobie wystartuje
> ale gdzie bedzie latal- gdzie po okolicy.

Jest coś takiego jak 'liga walki z hałasem'. Zapytaj co o tym sądzą.
Gdy instalowałem agregat prądotwórczy, to w obu (z dwóch) przypadkach
przyjeżdzał pan z tejże (lub podobnej) instytucji i biegał w promieniu
kilkudziesięciu metrów z aparatem mierzącym natężenie hałasu. I słusznie.
Tyle tylko, że agregat już stał i oczywiście pracował w trakcie pomiarów.
Wszystko przecież po fakcie - wyłożenia grubej kasy na inwestycję. A ile
zachodu było z kominem...
Możesz spróbować się dowiedzieć, czy istnieją wyniki pomiarów natężenia
hałasu w pobliżu niewielkich lotnisk i czy dałoby się je dopasować do
Twojego otoczenia. Ale nie sądzę, aby na podstawie gdybania udało się
zablokować budowę. Z drugiej strony, to jak nie zbudują lotniska u Ciebie,
to zrobią to gdzie indziej - zawsze znajdzie się ktoś lub coś, komu nie
będzie to pasowało... W końcu zawsze możesz wyprowadzić się na Grenlandię
ale i na tamtejszym niebie ćwiczą zapewne jacyś lotnicy ;)

M.

9. Data: 2006-10-06 16:48:15

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

2 km od Okęcia.
Cichutko, spokojnie.
Samolot na niebie romantycznie wygląda, w nocy też.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

10. Data: 2006-10-06 17:13:02

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*Pawel GIl* wdusil[a] nastepujace knefle:

| Niedawno okazalo sie, ze w okolicy gdzie mieszkam ma powstac ... lotnisko -
| takie niby treningowe dla areoklubu za pieniadze UE.
| czy kot moze doradzic w jaki sposob mozna powalczyc z ta pseudoinwestycja.

A w planie zagospodarowania przestrzennego gminy co bylo zanim sie wybudowales?

pralka ładowana od góry
fronty meblowe - lakierowane czy foliowane ...
Czerwona lampka na liczniki energii
pralka zanussi
'zardzewiale' pranie