Jak zinterpretować wynik badania?

1. Data: 2006-09-18 10:56:30

Temat: Jak zinterpretować wynik badania?
Od: h...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Proszę o pomoc. Po porodzie poszłam na wizytę kontrolną do
ginekologa. Wynik cytologii: "Grupa II. Mierne zmiany zapalne nabłonka
wielowarstwowego płaskiego. Dość liczne komórki metaplastyczne". Co
to znaczy? Co to są komórki metaplastyczne?
Pozdrawiam,
HaHalszka

2. Data: 2006-09-18 14:13:37

Temat: Re: Jak zinterpretować wynik badania?
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@p...fm napisał:

> [...]
> wielowarstwowego płaskiego. Dość liczne komórki metaplastyczne". Co
> to znaczy? Co to są komórki metaplastyczne?
Metaplazja to przemiana jednej dojrzałej komórki w inną. W szyjce macicy
nabłonki gruczołowe przemieniają się w nabłonki płaskie. Jest to wariant
normy. Grupa druga oznacza po pierwsze, że nie ma (przynajmniej w tej
chwili) powodu do niepokoju onkologicznego. A po drugie że pracownia
cytologiczna używa starej klasyfikacji. Czy zmiany zapalne trzeba leczyć
powie Ci ginekolog.

Krzysiek, EBP
Wielki krok nastąpił w dniu w którym ludzie, aby lepiej wzajemnie się
dręczyć, postanownili zebrać się w społeczności.

3. Data: 2006-09-19 10:10:00

Od: h...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
HaHalszka

Krzysztof (Suzuki Kokushu) napisał(a):

> [...]
> chwili) powodu do niepokoju onkologicznego. A po drugie że pracownia
> cytologiczna używa starej klasyfikacji. Czy zmiany zapalne trzeba leczyć

czy benzokaina jest plemnikobujcza?
lęk przestrzeni (?)
Skręcenie kostki czy coś więcej
kaszel