Jak zostać licencjonowanym psychoterapeutą?

1. Data: 2002-02-06 14:30:47

Temat: Jak zostać licencjonowanym psychoterapeutą?
Od: "Mufa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W raporcie Polityki z 2 lutego 2002 r.na temat psychoterapii
przeczytałam, że prócz psychologów i psychiatrów szansę na licencję
psychoterapeuty mają osoby po studiach pedagogicznych i socjologicznych.
Czy ktoś wie, jaka jest procedura przyznawania licencji, jakie kursy trzeba
skończyć,
jaką praktykę odbyć mając np. ukończone studia pedagogiczne?

Pozdrawiam
Mufa

1. Data: 2002-02-13 09:13:35

Temat: Re: Jak zostać licencjonowanym psychoterapeutą?
Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mufa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> W raporcie Polityki z 2 lutego 2002 r.na temat psychoterapii
> przeczytałam, że prócz psychologów i psychiatrów szansę na licencję
> psychoterapeuty mają osoby po studiach pedagogicznych i socjologicznych.

Jest to prawda... Niestety... W ogóle licencję uzyskać jest łatwo -
szczególnie wydawaną przez te mniej liczące sie ośrodki. A rynek ich jeszcze
odpowiednie nie weryfikuje.
Ale nawet Polskie Tow.Psychiatryczne dopuszcza mozliwość (a przynajmniej
dopuszczało parę lat temu) mozliwość ubiegania się o certyfikat osoby nie
będące lekarzami czy psychologami. W tym celu należy skończyć kurs
rekomendowany przez PTP (ok. 3 lat), przejść terapię własną, zrobić staże
(parę miesięcy), pracować pod superwizją (zdaje się, co najmniej rok),
zaliczyć szkolenie z zakresu podstaw psychologii i medycyny. No i zdać
egzamin.

pozdrawiam :)

joa

1. Data: 2002-02-14 12:02:50

Od: "Mufa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ajtne <a...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a4db1c$32s$...@n...tpi.pl...

> [...]
> (parę miesięcy), pracować pod superwizją (zdaje się, co najmniej rok),
> zaliczyć szkolenie z zakresu podstaw psychologii i medycyny. No i zdać

To ma być latwo? Zaangażowanie się w coś na trzy lata wcale nie jest łatwą
sprawą
dla większości ludzi. "Psychoterapeutów" bez licencji i tak nikt nie ściga.
W naszym kraju każdy może założyć sobie gabinecik i o ile zarejestruje
działalność
gospodarczą, nikt nie będzie go ścigał. Chyba już lepiej, żeby osoby, które
poświęcą
trzy lata na uzyskanie licencji otwierały gabinety, niż ci bez żadnego
przygotowania.

Pozdrawiam
Mufa

1. Data: 2002-02-14 12:02:50

Od: "Mufa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-02-14 13:34:54

Od: "Eryk Kielar" <e...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> napisał:a4db1c$32s$...@n...tpi.pl...

> To ma być latwo? Zaangażowanie się w coś na trzy lata wcale nie jest łatwą

Nie na trzy!!:)) raczej na jakieś pięć lat - taki zawód.
Poza tym angażujesz się w to raczej już na całe życie... te 5 lat to okres
powiedzmy startowy;)...

"Psychoterapeutów" bez licencji i tak nikt nie ściga.

Na razie... oby ten stan sie zmienił jak najszybciej....

1. Data: 2002-02-14 21:34:17

Od: p...@u...gda.pl (Dawid) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Feb 2002 13:02:50 +0100, "Mufa" <s...@w...pl> wrote:

>To ma być latwo? Zaangażowanie się w coś na trzy lata wcale nie jest łatwą
>sprawą
>dla większości ludzi. "Psychoterapeutów" bez licencji i tak nikt nie ściga.

Sciga sciga. Sam znam przypadek z zeszlego miesiaca z Torunia.

> [...]
>poświęcą
>trzy lata na uzyskanie licencji otwierały gabinety, niż ci bez żadnego

Bedzie. Ale jak chcesz sprobowac to otworz :-)

pozdrowienia,

Dawid

ICQ: 16199503

Czy wiadomosc zostala usunieta z serwera?
Nerwica
ostatnie sztuki książek dla handlowców, komunikacjia niewerbalna, grafologiia, sztuka obserwacji
ważne dla mnie - taniec św. ??? - tzw taniec osob z umyslowym ???
Cwiczenia w autoprezentacji