Jak zrobic cienkie ciasto na pizze?

1. Data: 2003-06-25 19:19:58

Temat: Jak zrobic cienkie ciasto na pizze?
Od: "Joorek." <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

j.w.
Dziekuje!!!

--
Pozdrowienia Joorek

1. Data: 2003-06-25 19:30:41

Temat: Re: Jak zrobic cienkie ciasto na pizze?
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bdcsln$jg0$1@atlantis.news.tpi.pl,
Joorek. <j...@h...pl> a écrit:
> j.w.
> Dziekuje!!!

Rozwalkowac porzadnie ?

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-06-26 14:50:35

Temat: Odp: Jak zrobic cienkie ciasto na pizze?
Od: "Mioda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Podaje przepis z "fachowej" ksiazki ;) Mnie sie udaje...

na 50 dkg ciasta:

40 dkg mąki
1/2 szklanki mleka
2 kostki cukru
2 dkg drozdzy
2 lyzki oleju
1/2 lyzeczki soli

Przygotowanie:
W letnim mleku rozpuscic cukier, dodac drozdze, wymieszac, odstawic w cieple
miejsce do wyrosniecia (ja tutaj dodaje troszke maki ;) ). Make przesiac do
misy, posrodku zrobic wglebienie, wlac rozczyn drozdzowy, po czym drewniana
lyzka polaczyc go z taka iloscia maki by powstala polplynna masa - zaczyn.
Nastepnie opruszyc zaczyn odrobina maki z misy. Przykryc naczynie plocienna
sciereczka i odstawic na 15-20 minut (az zaczyn podwoi swa objetosc). Dodac
sol oraz tyle letniej wody(okolo 1/2 szklanki) by powstalo dosc rzadkie
lepkie ciasto. Wyrobic je dokladnie, zagniesc na stolnicy, po czym uformowac
w kule, oproszyc maka, przykryc plotnem i odlozyc w cieple miejsce az podwoi
swa objetosc.
Nastepnie wyjac je na posypana maka stolnice, lekko zagniesc, po czym
uformowac jeden lub kilka plackow, w zaleznosci od tego jakiejw ilekosci
pizze chcemy otrzymac. Uformowana pizze wlozyc do wysmarowanej olejem formy
tak, by na srodku warstwa ciasta byla ciensza niz na brzegu.
A potem obkladac "ozdobami" do woli ;)
Wstawic do goracego piekarnika (220 C) i piec okolo 20-30 minut.

Smacznego!
Użytkownik Joorek. <j...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bdcsln$jg0$...@a...news.tpi.pl...

1. Data: 2003-06-26 14:51:04

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Mioda napisal(a):

>Podaje przepis z "fachowej" ksiazki ;) Mnie sie udaje...

A grube ciasto jak sie wlasciwie robi?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2003-06-26 19:50:53

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> j.w.
>     Dziekuje!!!
>
> --
> Pozdrowienia Joorek

Paręnaście dni temu zamieściłem taki przepis:

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.kuchnia&aid=25008876

Pozdrawiam
Wok

1. Data: 2003-06-28 06:45:34

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> wrote:

> Rozwalkowac porzadnie ?

Ciasta na pizze chyba sie nie walkuje, tylko formuje rekami.

Wladyslaw

1. Data: 2003-06-28 12:37:26

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:1fx7di8.1qgl8nf1rxtzn8N%wlos@tele.com.pl,
Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> a écrit:

> Ciasta na pizze chyba sie nie walkuje, tylko formuje rekami.

Nie znalazlam informacji na ten temat, ale mysle ze w tej materii
wszystkie ciosy sa dozwolone ;-)

Ewcia

--
Niesz !

Prosze o przepis
Re: Spirytus - z czym i jak......pytanie studenta
przystawial sie tunczyk do papryki
smazone zielone pomidory- byl kiedys taki film
a na koniec slodki ryzyk