Jak zrobić kaskadę

1. Data: 2011-07-01 10:26:11

Temat: Jak zrobić kaskadę
Od: "Robbo" <y...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam uprzejmie,

Chciałem w ogrodzie zrobić kaskadę. Chciałem się Państwa poradzić w kilku
kwestiach.
Przygotowałem rysunek http://imageshack.us/photo/my-images/814/kaskada.jpg
/
Chciałem zapytać, czy instalacja wodna (rury/węże, pompa, filtr) jest
prawidłowa? A jeśli nie, to co poprawić?
Zdecydowałem się nie dawać pompy zanurzeniowej, aby nie była widoczna w
oczku, do którego spływa woda z kaskady.
Jaką pompę i filtr by Państwo zalecili? Wysokośc murku kaskady to ok. 2m.
Woda wypływa w kilku miejscach.
Czy pompy posiadają jakąś regulację przepływu, abym mógł regulować strugi
wody?

Jeszcze jedna sprawa, o którą chciałem zapytać. Z czego powinno być wykonane
dno i ściany oczka, aby
nie było problemów z przesiąkaniem/niszczeniem przez wodę?

Zastanawiałem się także nad tym, czy nie zrobić instalacji, która
automatycznie uzupełniałaby wodę w oczku.
Niemniej tu chyba trzebaby zastosować pływak otwierający/zamykający dopływ
wody, co z kolei byłoby widoczne.

Z góry dziękuję za pomoc.
Robbo

2. Data: 2011-07-01 12:57:33

Temat: Re: Jak zrobić kaskadę
Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.07.2011 12:26, Robbo pisze:
> [...]
> Niemniej tu chyba trzebaby zastosować pływak otwierający/zamykający
> dopływ wody, co z kolei byłoby widoczne.

Filtr powinien być przed pompą.
W miejscach rozwidleń należy stopniować średnice rurek, inaczej cała
woda poleci Ci najniższą rurką. Możesz przy każdym rozdzieleniu założyć
zaworek do wyregulowania przepływu. Możesz założyć rozdzielacza na samym
dole i prowadzić osobne obwody do ujść, są nawet takie rozdzielacze za
kilkadziesiąt pln do węży ogrodowych z zaworkami.
Dno wyłożysz folią do oczek wodnych.
Jaka pompa to nie wiem, ale powinna byc przystosowana do danych
warunków, niektóre muszą być zanurzone w wodzie ze względu na
chłodzenie. Musi to być pompa do odpowiedniego płynu, w Twoim przypadku
do wody.
Automatyczne napełnianie w najprostszym rozwiązaniu to mechanizm wyjęty
ze spłuczki WC, wcale nie musi być on w oczku. Można go ukryć gdzieś, a
jedynie połączony z oczkiem. Płyn w naczyniach połączonych będzie na tym
samym poziomie.

3. Data: 2011-07-01 14:07:26

Od: "Robbo" <y...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

> Filtr powinien być przed pompą.

Tu (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7b0665b81
4f5a347.html)
znalazłem schemat z filtrem za pompą (i na górze kaskady) i tym się
zasugerowałem. Przy czym ten filtr to nie jest filtr ciśnieniowy i może to
ma znaczenie.

R..

4. Data: 2011-07-01 14:10:50

Od: "Robbo" <y...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno mi się przypomniało. Czy pobór wody z oczka powinien być
trochę powyżej dna (aby nie zasysać zanieczyszczeń), czy też przy samym dnie
(aby pobierać zanieczyszczenia i osadzać je w filtrze)?

R.

5. Data: 2011-07-01 20:56:22

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości
> Jeszcze jedno mi się przypomniało. Czy pobór wody z oczka powinien być
> trochę powyżej dna (aby nie zasysać zanieczyszczeń), czy też przy samym
> dnie (aby pobierać zanieczyszczenia i osadzać je w filtrze)?
Ja bym dał na dnie coby muł wysysało. Filtr czasem czyścisz...
Pozdrawiam
FJ

Prośba o identyfikację iglaka
;)