Jak zrobić regały???

1. Data: 2005-02-06 17:28:31

Temat: Jak zrobić regały???
Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> szukaj wiadomości tego autora

Poratujcie strapionego, zanim żona mnie z domu wyrzuci. Muszę wreszcie
wypakować książki z kartonów a ciągle nie mam na co...

Miejsca mamy niewiele, więc chciałbym zabudować jakimiś regałami całą
ścianę (ok. 180x245 cm). I teraz:
- może macie pomysł, gdzie kupić coś pasującego (ofertę IKEA
przejrzałem). Wrocław. Musi być to regał, nie półki na wsoprniku, to już
trenowaliśmy wcześniej, tutaj jakoś nie pasuje...
- jeśli nie, może macie jakiś prosty projekt, z którym można by pójść do
jakiegoś magika, poprosić o przycięcie desek i zmontować samemu? Może
znacie takiego magika we Wrocławiu lub okolicy? Bo jedyny fachowiec,
którego znaleźliśmy, zażądał 2000 zł za wersję z płyty i 3000 za wersję
drewnianą, co prawda z montażem, co wydało mi się kwotą nieco
wygórowaną. Ile może kosztować taka przyjemność?

--
Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
"- Proszę pokazać język. Proszę powiedzieć trzydzieści trzy. Oddychać.

2. Data: 2005-02-06 17:38:30

Temat: Re: Jak zrobić regały???
Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz 'BB' Trojanowski pisze w news:cu5k2c$411$1@inews.gazeta.pl

> Bo jedyny fachowiec,
> którego znaleźliśmy, zażądał 2000 zł za wersję z płyty i 3000 za wersję
> drewnianą, co prawda z montażem, co wydało mi się kwotą nieco
> wygórowaną. Ile może kosztować taka przyjemność?

Mam ten sam problem, tylko w Warszawie. Najpierw miałam zamiar po
prostu kupić sosnowe oszklone biblioteczki w sklepie z meblami
sosnowymi, ale jedna taka to ok. 1000 PLN, a mnie takich na dzień
dobry potrzeba minimum 4. W końcu całą dużą ścianę zabuduje mi
wujek. :)
Nie mam pojęcia (jeszcze), jak to zrobi. Podejrzewam, że deski i
płyty kupi w sklepie.

Parę lat temu takie półki oszklone robił mi rasowy stolarz. Nie
posłuchał mnie, kiedy mu mówiłam, że półki się ugną i że powinien
pośrodku dać jakiś wspornik. Teraz mam wygięte półki, nie
domykają się drzwi, szybki nie chcą się przesuwać. Dlatego ja
stolarzy odlecam. Niech przytną półki, zrobią w nich rowki na
szybki i tyle.

Chyba że ktoś z warszawian może mi polecić taniego i dobrego
stolarza? :)

--
Pozdrowieństwa,
Daga

3. Data: 2005-02-06 19:23:34

Od: Tomasz Radko <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz 'BB' Trojanowski napisał:
> [...]
> drewnianą, co prawda z montażem, co wydało mi się kwotą nieco
> wygórowaną. Ile może kosztować taka przyjemność?

W Krakowie dwa lata temu za prosty regał z płyty o wymiarach (mniej więcej)
90x270 (plus siedem półek) z jakimś czymś białym od strony ściany zapłaciłem
około 250 zł. Z montażem, bez transportu. Ty byś potrzebował dwóch takich
regałów. Uwzględniając wzrost cen i kwestię skali (ja kupowałem w sumie takich
regalików sześć - plus półki na VHS plus inne głupoty) - jak poszukasz
powinieneś się zmieścić w 600-700 zł.

Na Twoim miejscu szukałbym firm sprzedających płyty i drewno - i tam poprosił
o polecenie kogoś, kto tanio by to wszystko zmontował. Mnie znalezienie
wykonawcy kosztowało kilkanaście telefonów i dwa dni łażenia po mieście.

pzdr

TRad

4. Data: 2005-02-06 21:16:06

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz 'BB' Trojanowski wrote:
> [...]
> przejrzałem). Wrocław. Musi być to regał, nie półki na
> wsoprniku, to
> już trenowaliśmy wcześniej, tutaj jakoś nie pasuje...

Robienie tak prostego mebla czy to na zamówienie czy nawet
samemu, jeśli nie masz dostępu do tanich płyt, nie ma sensu, po
prostu nie zrobisz tego taniej niż np. regały "szkolne" dostępne
w hipermarketach Conforama, czy niektórych spożywczych (np.
Leclerc). One są badziewne, ale kosztują tak smieszne pieniądze,
że zdażało mi się takie zestawy kupować już "na deski", po prostu
ich cena w przeliczeniu na m2 płyty wychodziła taniej niż taka
płyta kupiona w stolarni, a formatki wymiarami mi akurat pasowały
:-) i takie wyjście bym Ci polecał.
Ciut drożej ale i lepszej jakości wychodzą zestawy BRW, Forte
itp. Meble robione na zamówienie u taniego stolarza wyjdą
podobnie, drogi policzy tak jak sam słyszałeś.

J.

5. Data: 2005-02-06 21:37:43

Od: "Hern-r" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żal mi ciebie, ja za regał o wymiarach 430x240 póltora roku temu wziełom 1200
zł rransportem i montażem u klienta i obrzeża były robione z PCV,ale niestety
dla ciebie było to w Trójmieście. A może byś sam pomyślał na ten temat,
powinneś znaleźć tylko firmę która przycina płytę, okleisz sam żelażkiem w
perspektywie konfrontację z żoną to nie będzie problem.
Z poważaniem
Hern-r

6. Data: 2005-02-06 22:21:16

Temat: Odp: Jak zrobić regały???
Od: "Johnny" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto przepis na regały:

1. Wziąć gały.
2. Wyjąć gały.
3. Włożyć gały ponownie.

Pozdrawiam Johnny

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://johnny.civ.pl

7. Data: 2005-02-07 10:27:15

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz 'BB' Trojanowski napisał(a):

> [...]
> przejrzałem). Wrocław. Musi być to regał, nie półki na wsoprniku, to już
> trenowaliśmy wcześniej, tutaj jakoś nie pasuje...

Przypatrywales sie regalom Billy z Ikei? Znajoma, ktora odziedziczyla po
dzadku nk (n duzo wieksze od 1) ksiazek wylozyla nimi cale 3 sciany
pokoju wlasnie na tych regalach (regal + nadstawka = 2 metry ze sporym
hakiem). Kolorow i rozmiarow jest wystarczajaco, by dopasowac do kazdego
wnetrza.

th.

8. Data: 2005-02-07 10:53:09

Od: arturowaty <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał(a):

> Przypatrywales sie regalom Billy z Ikei?

Bardzo prywatna opinia: meble z ikei sa straaaaszliwie badziewiaste.
Miazga drzewna sklada sie glownie z papieru :-)
IMHO TRad dal rozsadna sugestie.
pzdr
arturowaty

9. Data: 2005-02-07 10:57:33

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

arturowaty napisał(a):

> Bardzo prywatna opinia: meble z ikei sa straaaaszliwie badziewiaste.
> Miazga drzewna sklada sie glownie z papieru :-)

Niiienooo, az takie zle nie sa. :) Maja za to ogromna zalete (w
porownaniu do innych mebli, ktore zdarzylo mi sie kupic) - idiotoodporna
instrukcje skladania i dziurki wywiercone _dokladnie_ w tym miejscu,
gdzie powinny byc, a nie kilka mm dalej w dowolnym kierunku.

th.

10. Data: 2005-02-07 11:02:10

Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za sugestie i rady.

Budzicie we mnie nadzieję, że sprawa nie jest beznadziejna, może
faktycznie udam się na spacer po hurtowniach drewnianych i popytam,
poszukam. Albo zrobię coś w stylu półek Joasi
(http://sloth.hell.pl/~joasia/polki.jpg), o ile uda mi się przekonać
moją Istotę Wyższą, że te wsporniki będą małe, subtelne i nie będą się w
uczy rzucały.

A tak przy okazji, kiedyś widziałem taką dyskusję, przypomnijcie mi, jak
grube i jak gęsto powinny być podpierane takie półki (załóżmy,
drewniane), żeby się nie uginały?

--
Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
"Króliki są trzymane na plantacjach pod palmami i w innych szafach.

przedłużenie rur w kuchni
kuchenka elektryczna AEG pralka BOSCH
plamy z hmmm... kupki dzieciecej
Jaka lodówka z komorą zerową ?