Jak zroibć kawę po grecku - frappe?

1. Data: 2000-08-18 20:30:31

Temat: Jak zroibć kawę po grecku - frappe?
Od: "Jakub Pierzgalski" <j...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze?
Czy ktoś wie, jak przygotować frappe?
Piłam tę kawę w Grecji i bardzo mi smakowała.
Przywiozłam sobie nawet specjalne szklanki do spożywania
tego napoju. Niestety, nie potrafię przygotować frappe.

Monika Kołodziej
CHOJNA
j...@f...onet.pl

1. Data: 2000-08-18 20:55:55

Temat: Re: Jak zroibć kawę po grecku - frappe?
Od: "Stanisław Sitek" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do shakera wsypuje się 2 łyżeczki kawy frappe {obawiam się,że musi być
specjalna ,ja przywiozłem z Grecji}oraz jeżeli lubisz to trochę
cukru.Mieszamy aż do utworzenia piany.Przelewasz do specjalnej szklanki,
wrzucasz dwie kostki lodu, dodajesz śmietanki lub mleka poczym dopełniasz
szklankę zimną, niegazowaną wodą.Smacznego STS.
Użytkownik Jakub Pierzgalski <j...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:H1hn5.5171$1...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-08-19 08:01:59

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Stanis"aw Sitek <j...@p...wp.pl> wrote:

> Do shakera wsypuje się 2 "yżeczki kawy frappe {obawiam się,że musi być
> specjalna ,ja przywioz"em z Grecji}oraz jeżeli lubisz to trochę
> cukru.Mieszamy aż do utworzenia piany.Przelewasz do specjalnej szklanki,
> wrzucasz dwie kostki lodu, dodajesz śmietanki lub mleka poczym dope"niasz
> szklankę zimną, niegazowaną wodą.Smacznego STS.

Pieknie, ale dlaczego ma byc to kawa po grecku. Frappe jest slowem
francuskim i znaczy tyle co "bita" -- w tym przypadku raczej "ubijana",
a w praktyce wstrzasana kawa. Znana jest na calym swiecie i nie jest
jakims greckim specjalem. Oryginalnie robi sie ja z zimnej kawy z
ekspresu, moze byc aromatyowana wanilia, wstrzasanej w shakerze z cukrem
i lodem.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los
mailto:w...@t...com.pl

1. Data: 2000-08-21 15:05:41

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Zibrow <b...@h...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:FAbo5.1639$Y...@n...tpnet.pl...
> to ja znam jeszcze jeden przepis na frappe:
>
> na 3-4 osoby
> 4 łyżeczki (ilość zależy od upodobań) nescafe rozpuścić w 0,5 l zimnego
> mleka
> dołożyć 4 łyżeczki cukru ( jak kto lubi to i więcej)
> wymieszać w mikserze
> wrzucić 0,5 l lodów waniliowych i łyżeczkę cynamonu
> wymieszać aż do spienienia na najwyższych obrotach
>
> pycha, polecam

Ja to znam jeszcze w wersji z rumem.

Jader

1. Data: 2000-08-21 15:07:17

Temat: Odp: Jak zroibć kawę po grecku - frappe?
Od: "Barbara Zibrow" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-08-23 06:40:44

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stanisław Sitek" wrote:
> Do shakera wsypuje się 2 łyżeczki kawy frappe {obawiam się,że musi być
> specjalna ,ja przywiozłem z Grecji}oraz jeżeli lubisz to trochę
> cukru.Mieszamy aż do utworzenia piany.Przelewasz do specjalnej szklanki,

Moment - z suchej (wsypanej) kawy i ewentualnie wsypanego cukru robi sie
podczas mieszania plyn? Albo czegos brakuje w tym przepisie?

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

1. Data: 2000-08-25 10:45:44

Od: "Gaga" <g...@w...mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podam moja wersje "frappe" czyli kawy zasmakowanej w Grecji (ja tez stad ja
znam).
"moja" wersja jest na bazie mleka.

Ja to robie mniej wiecej tak:

Do wysokiej szklanki wsypuje lyzeczke lub dwie kawy rozpuszczalnej.
Uzywalam juz Nescafe, Jacobs a nawet Pedros'a.
Do tego wsypuje dwie lyzeczki cukru (bo tyle akurat lubie) i wlewam odrobine
mleka, tak ze dwie, trzy lyzki. To wszystko razem miksuje "frapperem". No
tak, to urzadzenie przywiozlam z Grecji. Ale mysle, ze mikser tez by sie
nadal, ale w tym przypadku trzebaby uzyc naczynia szerszego niz szklanka.
;-).
Po pol minucie, jak juz zrobi sie pianka, dolewam mleka tak gdzies do polowy
szklanki i znowu chwile miksuje. Napoj pieknie rosnie niemal do brzegow
szklanki.
No i gotowe. Tylko rurke wlozyc i konsumowac. ;-)

Wazna uwaga: mleko musi byc schlodzone w lodowce. Inaczej nie wyjdzie.

Pozdrawiam

Grazyna.

1. Data: 2000-08-25 13:06:35

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

A ja sobie wlasnie zrobilam wedlug Twojego przepisu. Wyszlo pyszne! Na wierz
dalam jeszce bita smietane i posypalam czekoladka! Calosc dodatkowo
schlodzona kostkami lodu w szklance! Pysznosci! Dzieki!
Danka

Pytanie ?
Strony o winach
Żurawina 2