Jak zwalczyłem glony w stawie

1. Data: 2002-09-02 18:28:44

Temat: Jak zwalczyłem glony w stawie
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po tych upałach strasznie zakwitł mi staw - zielona piana na wodzie
pozbierałem to co mogłem, ale szukałem jakiegoś środkaaby ustrzec się
na przyszłość. Odwiedziłem producenta nawozów - i okazało się
że problem znają, ale bardziej od strony akwarystycznej -
polecili mi wzbogacenie wody miedzią - co podobno działa w akwariach
i nie szkodzi rybom.
mieli dwie możliwośći - albo "chelat miedzi" albo zwykły siarczan miedzi
nawet byli uprzejmi, porobili roztwory, pomierzyli ph
i stwierdzili, że lepiej wziąś chelat miedzi, gdyż roztwór jest klarowny
i ponoć miedż jest w bardziej przyswajalnej postaci
Akwaryści stosują go w dawce 200g/m3, ale chciałem spróbować
jak to będzie działac i wziąłem 5 kg środka. na ok 300m3 wody
w sobotę przez 2 godziny rozpuszczłem to w wodzie, konewką podlewałem
stawik, żeby równomiernie go rozprowadzć, włączyłem pompę 17000l/h
zrobiłem fontannę (napowietrzanie pomaga)
Rano w niedzielę idę- a tu tragedia - 2 moje piękne karpie (bardzo duże)
pływająbrzuchem do góry - inne ryby - karasie, płocie, liny przeżyły
woda się znacznie poprawiła, jest bardziej klarowna, widać w głąb na ok 0,5m
może ktoś ma podobne doświadczenia, chętnie poczytam

--
pozdrawiam Marek Kluczewski
www.neon.com.pl

2. Data: 2002-09-02 21:25:12

Temat: Re: Jak zwalczyłem glony w stawie
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
0,5m
> może ktoś ma podobne doświadczenia, chętnie poczytam

:((((
przykro mi z powodu karpi
ale pisalem Tobie na priv
ze trzeba zastosowac ten siarczan miedzi
i ze w praktyce stawowej uzywa sie jednorazowo
dawki nie wiekszej niz 1kg na 1 ha wody
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2002-09-03 22:19:07

Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale pisalem Tobie na priv
> ze trzeba zastosowac ten siarczan miedzi
> i ze w praktyce stawowej uzywa sie jednorazowo
taaak komputerek w domu w blokach, a na działeczce się siedzi
ciekawe, czemu te rybki akwariowe wytrzymują takie stężenie miedzi
a karpie nie - ten chelat miedzi może być dobry, tylko w stężeniu
miniejszym o ok 50% niż siarczan (jest klarowny)

4. Data: 2002-09-04 02:50:19

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> a karpie nie - ten chelat miedzi może być dobry, tylko w stężeniu
> miniejszym o ok 50% niż siarczan (jest klarowny)

Nie wiem jak chelat,ale siarczanu akwaryści używają w dawce 30-100g/m3 przez
10-30 minut .
W gospodarce stawowej też jest rzadko stosowany ,ale w dawce 4-8 kg /ha w
zależności od pH wody (co przy założeniu metra głębokości daje ...ee sam
sobie oblicz ;-))
Tak więc chyba przesadziłeś ze stężeniami.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

kret
Winorośl
pale drewniane na ogrodzenie- gdzie kupić?????
Gdzie kupię drzewko bonsai w Łodzi ?
Gdzie kupię drzewko bonsai w Łodzi ?