Jaką igłę nalezy zastosować do maszyny do szycia Husqvarna 4100?

1. Data: 2004-10-11 09:04:37

Temat: Jaką igłę nalezy zastosować do maszyny do szycia Husqvarna 4100?
Od: "Tomek G" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie!
Pozdrawiam! Tomek

1. Data: 2004-10-11 09:46:21

Od: "Gocha" <gocha.sa@_wytnij_to_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek G" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ckdib5$2hh$1@213.17.164.114...
> Jak w temacie!
> Pozdrawiam! Tomek

A to zależy co chcesz szyć. Do dzianiny, dzersejów itp z okrągłą koncówką,
do większości pozostałych tkanin ostra. Grubośc dobierasz w zalezności od
grubości tkamniny masz. Ja najczęściej szyję 80. Ale do grubych np
płaszczowych stosuję nr 100
Gocha

1. Data: 2004-10-11 10:16:55

Od: "Tomek G" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprecyzuję pytanie:
Chodzi o to, że kupiłem taką maszynę, i ona jest z igłą Łucznika i z tego
powodu plącze nici i nie szyje. Osoba od której kupiłem, twierdzi że to wina
igły. chciałbym kupić igłę właściwią do tej maszyny - chodzi o kształt jej i
numer.

Tomek

1. Data: 2004-10-11 10:26:31

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wina
> igły. chciałbym kupić igłę właściwią do tej maszyny - chodzi o kształt jej

Maszyny, w większości mają igły standardowe półpłaskie - o taką musisz
prosić w sklepie. A jaki numer to zależy co będziesz szył, im cieńszy
materiał tym mniejszy numer igły. Najbardziej uniwersalne są igły numer
80-90.

Kasia

1. Data: 2004-10-11 15:37:22

Od: "MKatarynka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypuszczam, że to zależy od rodzaju materiału a nie od maszyny. Igła
półpłaska standardowa o rozmiarze od 70/10 prze 80/12 aż do 90/12 oraz igły
specjalne np do strechu (tkanin elastycznych), do jeansu, do skóry itp.

Pozdawiam. MKatarynka (Kraków)

1. Data: 2004-10-11 19:31:05

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek G wrote:

> [...]
> igły. chciałbym kupić igłę właściwią do tej maszyny - chodzi o kształt jej i

Igły, jak dziewczyny pisały, są standardowe i najlepiej będzie, jeśli
kupisz w pasmanterii od razu komplet, w którym są i zwykłe igły, i do
streczu, i do skóry, i do jeansu (bardzo przydatna, do wszelkich
twardych, grubych materiałów). Taki komplet kosztuje ok. 10 zł.
Co do problemów z szyciem, może być tak, że igła jest źle założona.
Powinna być tak umieszczona, żeby nitka wpadała w rowek. Przyjrzyj się
uważnie: z jednej strony igły nad oczkiem masz wyżłobiony taki delikatny
rowek. Igła musi być ustawiona tak, żeby nitka trafiała na ten rowek i
po nim "zjeżdżała" do oczka. Wystarczy, że igła jest troszkę przekręcona
i już masz pętelki.
Druga rzecz to taka, że żadna maszyna nie szyje dobrze, jeśli brakuje
jej smaru, więc jeśli była używana, to na pewno dobrze jej zrobi
naoliwienie wszystkich części, które się da naoliwic (trzeba się trochę
pobawić w majsterkowicza, żeby dotrzeć w różne dziwne miejsca, ale się
opłaca. Ja umiem już rozebrać niemal całą maszynę ;) )
Trzecia sprawa, jesli masz instrukcję, to uważnie ją przestudiuj i
sprawdź, czy nie ma tam opisu usterek. Powinny być opisane różne dziwne
efekty typu pętelkowanie, zrywanie nici itd. i ich przyczyny. Sprawdź,
czy coś nie pasuje :)

pozdrawiam
Julita

--