Strona główna Grupy pl.rec.robotki-reczne Jaką igłę nalezy zastosować do maszyny do szycia Husqvarna 4100? Re: Jaką igłę nalezy zastosować do maszyny do szycia Husqvarna 4100?

Re: Jaką igłę nalezy zastosować do maszyny do szycia Husqvarna 4100?

From: Julka <s...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: Jaką igłę nalezy zastosować do maszyny do szycia Husqvarna 4100?
Date: Mon, 11 Oct 2004 21:31:05 +0200

Tomek G wrote:

> Sprecyzuję pytanie:
> Chodzi o to, że kupiłem taką maszynę, i ona jest z igłą Łucznika i z tego
> powodu plącze nici i nie szyje. Osoba od której kupiłem, twierdzi że to wina
> igły. chciałbym kupić igłę właściwią do tej maszyny - chodzi o kształt jej i
> numer.

Igły, jak dziewczyny pisały, są standardowe i najlepiej będzie, jeśli
kupisz w pasmanterii od razu komplet, w którym są i zwykłe igły, i do
streczu, i do skóry, i do jeansu (bardzo przydatna, do wszelkich
twardych, grubych materiałów). Taki komplet kosztuje ok. 10 zł.
Co do problemów z szyciem, może być tak, że igła jest źle założona.
Powinna być tak umieszczona, żeby nitka wpadała w rowek. Przyjrzyj się
uważnie: z jednej strony igły nad oczkiem masz wyżłobiony taki delikatny
rowek. Igła musi być ustawiona tak, żeby nitka trafiała na ten rowek i
po nim "zjeżdżała" do oczka. Wystarczy, że igła jest troszkę przekręcona
i już masz pętelki.
Druga rzecz to taka, że żadna maszyna nie szyje dobrze, jeśli brakuje
jej smaru, więc jeśli była używana, to na pewno dobrze jej zrobi
naoliwienie wszystkich części, które się da naoliwic (trzeba się trochę
pobawić w majsterkowicza, żeby dotrzeć w różne dziwne miejsca, ale się
opłaca. Ja umiem już rozebrać niemal całą maszynę ;) )
Trzecia sprawa, jesli masz instrukcję, to uważnie ją przestudiuj i
sprawdź, czy nie ma tam opisu usterek. Powinny być opisane różne dziwne
efekty typu pętelkowanie, zrywanie nici itd. i ich przyczyny. Sprawdź,
czy coś nie pasuje :)

pozdrawiam
Julita

--