Jaka kosiarke do trawy polecacie

1. Data: 2001-05-06 11:08:51

Temat: Jaka kosiarke do trawy polecacie
Od: Tomek Kluzniak <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zamierzam kupic kosiarke do trawy (1500 m2).
Co szanowni grupowicze polecaja ???

Pozdrawiam
Marek Kluzniak

2. Data: 2001-05-06 14:40:23

Temat: Re: Jaka kosiarke do trawy polecacie
Od: Adam Kwiecien <a...@m...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja osobiscie urzywam Flymo turbo leit 330 poduszkowca

Adam Kwiecień
a...@k...com.pl

3. Data: 2001-05-07 08:23:29

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobre sa kosiarki firmy Alco. Kup z napedem (ja mam na tylne kola) i
koniecznie z koszem, przy takiej owierzchni to raczej na pewno spalinowa.
Przy wyborze zwróc tez uwage na spsób regulacji wysokosci kól. No i lepiej
aby kola nie byly plastikowe, obudowa raczej stalowa (a na pewno nie
plastik). Teraz tylko znajdz taka w niskiej cenie. Przypuszczam iz nie
zejdziesz ponizej 1300 zl.

--
Edyta Szajnóg

Uzytkownik "Adam Kwiecien" <a...@m...k.pl> napisal w wiadomosci

4. Data: 2001-05-07 09:14:40

Temat: Odp: Jaka kosiarke do trawy polecacie
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> Dobre sa kosiarki firmy Alco. Kup z napedem (ja mam na tylne kola) i
> koniecznie z koszem, przy takiej owierzchni to raczej na pewno spalinowa.

Ale sie chlop nanosi trawy z 1500 m2!!! Co to za firma Alco?! Ja bym zwrocil
uwage na takie sprawy: solidna obudowa (odlew aluminiowy malowany
proszkowo), silnik przynajmniej 5,5 KM nowej generacji, naped na przednie
kola jest praktyczniejszy przy manewrowaniu, ale rzadko sie spotyka przy
kosiarkach z koszem. Warto natomiast aby naped kol oraz naped noza
przenoszony byl za pomoca paskow, a nie bezposrednio walka. Oczywiscie kola
podwojnie lozyskowane. No, ale to wzystko bedzie kosztowalo ze 2,5 tys.
A tak serio to mysle, ze za 1,5 tys. mozna znalezc cos sensownego.
pik

5. Data: 2001-05-07 09:27:05

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Kluzniak" <t...@w...pl> napisał
> Witam
> Zamierzam kupic kosiarke do trawy (1500 m2).
> Co szanowni grupowicze polecaja ???
> Pozdrawiam
> Marek Kluzniak

To i ja poprosze o rade: zmeczylam sie koszeniem kosa mojego nieuzytku o
pow. ok. 800-1000m2. Wyobrazcie sobie babe z kosa(om), kosa tepa, jakos sama
wbija sie w ziemie, co i rusz spada, jednorazowe obkoszenie zzera wszystkie
nerwy i ze 3 dni czasu. Z braku miejsca do przechowywania nie kupie teraz
porzadnej kosiarki (co mnie w przyszlosci pewnie nie minie), w zwiazku z tym
chcialam nabyc jakis substytut. Pomyslalam o kosie elektrycznej, takiej co
to miesci sie w waskim kartonie, ma ze 400-450W i szerokosc koszenia 29cm.
Jak na produkt tymczasowy cene ma jeszcze do zaakceptowania. Czy sadzicie,
ze da sie tym obkosic moj areal? Jak wyglada w praktyce korzystanie z
takiego urzadzenia? Bo jesli to glupi pomysl, pozostaje mi tylko kosa... :-(
Pozdrawiam, Anula

6. Data: 2001-05-07 09:30:37

Temat: Re: Odp: Jaka kosiarke do trawy polecacie
Od: Jacek Filipkiewicz <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieraciński" wrote:

> [...]
> podwojnie lozyskowane. No, ale to wzystko bedzie kosztowalo ze 2,5 tys.
> A tak serio to mysle, ze za 1,5 tys. mozna znalezc cos sensownego.

Ja w zeszlym roku kupilem w MAKRO kosiarke z napedem na przednie kola
napedzane paskiem, z koszem, 51 cm, metalowa obudowa silnik Tecumsech
4 KM (mogloby byc 5) za okolo 850 zlotych. Bardzo sobie chwale.

Pzdr

--
*********
Jacek Filipkiewicz - filip

mailto:f...@i...com.pl
*********

7. Data: 2001-05-08 07:43:19

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anula" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości > > Marek
Kluzniak
> To i ja poprosze o rade: zmeczylam sie koszeniem kosa mojego nieuzytku o
> pow. ok. 800-1000m2. jednorazowe obkoszenie zzera wszystkie
> nerwy i ze 3 dni czasu.
A powinno najwyzej 2-3 godziny... Trzeba sie nauczyc.

> chcialam nabyc jakis substytut. Pomyslalam o kosie elektrycznej, takiej co
> to miesci sie w waskim kartonie, ma ze 400-450W i szerokosc koszenia 29cm.

Lepiej juz kupic kose spalinowa i miec spokoj z kablem i porzadne urzadzenie
na przyszlosc do podkaszania tzw. trudnych miejsc w ogrodzie...

Ja polecam drogie i dobre urzadzenia - nie bez racji. W zeszlym roku kupujac
druga, mala kosiarke chcialem przechytrzyc i kupilem tania. Bardzo tego
zaluje! Bede musial wkrotce wymienic.
pik

8. Data: 2001-05-08 12:50:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Anula" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:9d864m$dik$1@news.onet.pl...
> [...]
> wbija sie w ziemie, co i rusz spada, jednorazowe obkoszenie zzera wszystkie

Istnieje jeszcze stopien przejsciowy miedzy kosa a kosiarka
spalinowa lub elektryczna. Jest to taki "kreciolek". Kolka jezdza
po ziemi (trawie), napedzaja krecace sie ostrza, ktore tna
trawe. Kiedys czyms takim kosilem. Wada jest taka, ze jesli
trafi na twardsza trawe, potrafi skakac i potem trawa jest
przycieta nie rowno, ale w falki. Nie wiem, czy w Polsce takie
cos sprzedaja; w Ameryce tak i jest to niedrogie. Na pewno
bezpieczniejsze i latwiejsze w uzyciu od kosy.

Jesli chodzi o kosiarki elektryczne, to polecam takie na akumulator.
Dwie podstawowe zalety: nie ciagnie sie sznura i pojemnosc
akumulatora nie daje kosic do upadlego. Poza tym elektryczna
kosiarka w porownaniu ze spalinowa nie halasuke tak bardzo
i w ogole nie smrodzi.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2001-05-09 07:35:30

Od: "Gandalf" <G...@V...PL> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> wrote in message
> "Anula" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Istnieje jeszcze stopien przejsciowy miedzy kosa a kosiarka
> spalinowa lub elektryczna. Jest to taki "kreciolek". Kolka jezdza
[...]

Sprzedają takie, sam się zastanawiałem nad kupnem. Ale koszenie
nią, to spory wysiłek i mnie zniechęciło, bo mam dużą działkę. Ale do
1000 m2 mogłoby być OK. Tylko rzeczywiście wymaga równej
powierzchni i braku grubszych łodyg.

Pozdrawiam,
Gandalf

10. Data: 2001-05-09 07:44:56

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w wiadomości
> [...]
(...)
> [...]
> spalinowa lub elektryczna. Jest to taki "kreciolek". Kolka jezdza
> po ziemi (trawie), napedzaja krecace sie ostrza, ktore tna
Ja nadal czymś takim koszę. Nazywa się to u nas kosiarka ręczna, bębnowa.
Całkiem nieźle się tym kosi, należy tylko nie dopuścić, aby trawa wyrosła
wysoko,
bo wtedy walec z ostrzami nie "łapie trawy".
Pozdrawiam Krystyna.

karpie koi
winogrono
jak ukorzenic bluszcz?