Jaka siatka w okno ?

1. Data: 2010-06-22 08:55:56

Temat: Jaka siatka w okno ?
Od: " 666" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzeba dać w okno siatkę, za dużo komarów w okolicy.

Okno plastikowe chyba JWC z Teresina, skośne 45* listwy przylgowe do szyby od
zewnątrz.

Jak siatkę zamocować?

Jakaś "rozprężana" ramka przez ten skos profilu nie utrzyma się.

Może po prostu siatkę kleić do profilu?

Ale klejenie piękne nie będzie i trudno naciagnąć siatkę.

Na zewnątrz okna dodatkowo są już zamontowane rolety nadprożowe z pcw w
metalowych kasetach.
THX

2. Data: 2010-06-22 08:57:17

Temat: Re: Jaka siatka w okno ?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

" 666" <j...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
>
> Ale klejenie piękne nie będzie i trudno naciagnąć siatkę.
>
> Na zewnątrz okna dodatkowo są już zamontowane rolety nadprożowe z pcw w

Na rzepach samoprzylepnych.

3. Data: 2010-06-22 09:10:59

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Cze, 10:55, " 666" <j...@W...gazeta.pl> wrote:
> Potrzeba da w okno siatk , za du o komar w w okolicy.
>
> Okno plastikowe chyba JWC z Teresina, sko ne 45* listwy przylgowe do szyby od
> zewn trz.
>
> Jak siatk zamocowa ?

Kup dobrą siatkę, nie badziew noname, tylko jakąś markową (polecam
siatki Tesa, drogie, ale warte każdej złotówki na nie wydanej), to po
pierwsze. Markowa od niemarkowej różni się tym, że nie wyblaknie, nie
oderwie się samoistnie od rzepów a i same rzepy się nie odkleją po
miesiącu.

A jak zamocować? Zgodnie z instrukcją załączoną do siatki. Największym
odkryciem towarzyszącym jej lekturze jest zwykle fakt, że siatki nie
klei się wbrew pozorom i wielce popularnym poglądom na zewnętrznej
stronie futryny okiennej, tylko do wnętrza futryny, tak, że zamknięte
okno ją dociska.

A i jeszcze jedno: siatkę kup czarną, nie białą. Na stopień tłumienia
światłą jej kolor nie ma żadnego wpływu, natomiast o ile czarna siatka
nawet po całym sezonie nadal będzie dawała w oknie jedynie wrażenie
wstawienia szyb przyciemnianych, tak na białej będzie piękny
abstrakcyjny widoczek z kurzu i wypłukanych przed deszcze ścieżek w
kurzu.

J.

4. Data: 2010-06-22 09:20:43

Od: " " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki, taką opcję też brałem pod uwagę, choć jeszcze nie oglądałem czy i jak
okucia okna (zawiasy) przeszkadzają, okno rozwierano-uchylne.

No i siatka od wewnątrz to "wpychanie" siatki do środka (ciagiem powietrza)
zamiast jej dociskanie.

Wymiar otworu to mniej więcej 132 x 64 cm.

Ile może kosztować siatka?

Zależnie od ceny można zrobić w 1 - 4 oknach.
THX

-----

> Najwiekszym odkryciem towarzyszacym jej lekturze jest zwykle fakt, ze
siatki nie klei sie wbrew pozorom i wielce popularnym pogladom na zewnetrznej
stronie futryny okiennej, tylko do wnetrza futryny, tak, ze zamkniete okno ja
dociska.

5. Data: 2010-06-22 10:05:05

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Cze, 11:20, " " <j...@N...gazeta.pl> wrote:
> Dzieki, tak opcj te bra em pod uwag , cho jeszcze nie ogl da em czy i jak
> okucia okna (zawiasy) przeszkadzaj , okno rozwierano-uchylne.

Okucia nie przeszkadzają nic a nic, rzepa kleisz do wewnętrznej strony
pionowych części profila futryny (tej przylegającej do zewnętrznej
strony skrzydła po jego zamknęciu), pod uszczelki, tam jest akurat
odpowiednia ilość miejsca. Siatka ma być tak obcięta, że poza rzepa
wystaje kilka centymetrów (2-3), więc do okuć i zawiasów nie ma prawa
sięgać.

> No i siatka od wewn trz to "wpychanie" siatki do rodka (ciagiem powietrza)
> zamiast jej dociskanie.

Czy pchana czy ciągnięta, tak czy tak rzep pracuje raczej na zrywanie
"w bok", jednak, jak wcześniej pisałem: dobry rzep nie ma prawa
puścić. Testowałem wspomnianą Tesę i mam ją od 5 lat, po pierwszym
sezonie siatki nie zdejmuję nawet na zimę, nie oberwały jej nawet
wichury (a dąc u mnie potrafi zdrowo, na wprost okna mam ze 2km
pustego pola, wiatr się ma gdzie rozpędzić). Do mniejszego okna
kupiłem natomiast jakiś połowę tańszy badziew i nie wytrzymał nawet
jednego sezonu. Rzepy się odklejały od okna, sama siatka się nie
trzymała rzepa i co i rusz trzeba ją było poprawiać, poza tym w końcu
zaczęła płowieć na słońcu.

> Wymiar otworu to mniej wi cej 132 x 64 cm.

Ta tesa u mnie jest w oknie 140x140, producent okna prawdopodobnie ten
sam (Okna JWC, gdzieś spod Skierniewic)

> Ile mo e kosztowa siatka?

Oj nie pamiętam dokładnie, ale ta Tesa to było kilkadziesiąt zł
(30-40), badziew był połowę tańszy.

J.

6. Data: 2010-06-22 10:19:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Jun 2010 08:55:56 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

> [...]
>
> Ale klejenie piękne nie będzie i trudno naciagnąć siatkę.
>
> Na zewnątrz okna dodatkowo są już zamontowane rolety nadprożowe z pcw w

Zamówiłam siatki z ramkami PCV w kolorze dobranym do ram okiennych,
mocowane na zewnątrz ramy okiennej - firma wymierzyła, wykonała,
zamocowała. Bardzo dobrze się trzymają i funkcjonują, można łatwo
zdemontować, bez śladu. Siatka nylonowa w kolorze grafitowym, czarnej nie
polecam, bo jednak zaciemnia widok i jest widoczna z zewnątrz. Grafitowa
jest niemal neutralna, kiedy się przez nią patrzy. Polecam grafitową i
tylko taką.

7. Data: 2010-06-22 13:09:21

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Cze, 12:19, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Zamówiłam siatki z ramkami PCV w kolorze dobranym do ram okiennych,
> mocowane na zewnątrz ramy okiennej

Osobne ramy, na zewnątrz - nieeeeeee!

> Siatka nylonowa w kolorze grafitowym, czarnej nie
> polecam, bo jednak zaciemnia widok i jest widoczna z zewnątrz. Grafitowa
> jest niemal neutralna, kiedy się przez nią patrzy.

Grafitowej nie widziałem, ale z czarną naprawdę nie problem. Od
wewnątrz, pod światło, nie przypuszczam, żeby czarna od grafitowej się
zauważalnie różniła, od zewnątrz zaś czarna siatka (zwłaszcza
montowana na rzepy, kiedy nie widać żadnych elementów montażowych, a
sama siatka znajduje się w zasadzie w płaszczyźnie szyby) wygląda po
prostu jakby szyba była lekko przyciemniana, mi osobiście ten efekt
nie tylko nie przeszkadza, ale wręcz się podoba.

J.

8. Data: 2010-06-22 14:24:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Jun 2010 06:09:21 -0700 (PDT), Jarek P. napisał(a):

> Osobne ramy, na zewnątrz - nieeeeeee!

Dlaczego nie? - miałam wątpliwości, ale rameczki delikatne, prawie nie
wystające, plaskie, w kolorze okien - u mnie akurat złoty dąb. Wygląda
super.

> [...]
> wewnątrz, pod światło, nie przypuszczam, żeby czarna od grafitowej się
> zauważalnie różniła, od zewnątrz zaś czarna siatka (zwłaszcza

Rzepy? - nie! paskudnie wyglądają, kurzą się, no i kleić je trzeba do ramy
okiennej, a kiedy przychodzi mycie okien, to co z tym rzepem i siatką -
odrywać czy omijać ścierką? - nie wyobrażam sobie. A ramkę zdejmuję i mam
ramę okienną bez przyczepionych na stałe fifraków żadnych, gładką i
dostępną.

> [...]
> prostu jakby szyba była lekko przyciemniana, mi osobiście ten efekt
> nie tylko nie przeszkadza, ale wręcz się podoba.

Powtarzam: a co z myciem ram okiennych? Zrywasz rzep? Ile razy on to
wytrzyma i jaka wygoda z tymi resztkami kleju na ramie okiennej?

9. Data: 2010-06-22 14:42:04

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Cze, 16:24, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Dlaczego nie? - mia am w tpliwo ci, ale rameczki delikatne, prawie nie
> wystaj ce, plaskie, w kolorze okien - u mnie akurat z oty d b. Wygl da
> super.

Dlatego, że każda, nawet nie wiem, jak delikatna i ładna ramka,
dodatkowo montowana na okno będzie brzydsza niż brak takiej ramki.
Dodatkow siatka rozpięta na ramie będzie trudniejsza w manewrowaniu
nią, choćby do opłukania z kurzu raz do roku. Swoją siatkę myje w 5min
w zlewie.

> Rzepy? - nie! paskudnie wygl daj , kurz si , no i klei je trzeba do ramy
> okiennej, a kiedy przychodzi mycie okien, to co z tym rzepem i siatk -
> odrywa czy omija cierk ?

Pisałem wyżej, że rzepów wbrew powszechnym wyobrażeniom (jak widać,
również i twoim) nie klei się na wierzch ramy, tylko do jej wnętrza
(czy jak to określić, wyżej opisywałem dokładniej), ich nie widać,
przy myciu nie przeszkadzają absolutnie. Siatkę do mycia oczywiście
zdejmujesz (prostą metodą ciągnięcia za dowolny brzeg) i również
myjesz, choćby w zlewie, a potem mokrą zawieszasz na miejsce. Jej
powtórne zawieszenie i naciągnięcie nie jest żadnym problemem, zajmuje
mi może ze dwie-trzy minuty.

> Powtarzam: a co z myciem ram okiennych? Zrywasz rzep? Ile razy on to
> wytrzyma i jaka wygoda z tymi resztkami kleju na ramie okiennej?

Po cóż miałbym go zrywać? On znajduje się w wewnętrznej części
profilu, pod uszczelką okienną i ani się nie brudzi w stopniu
wymagającym mycia, ani nie przeszkadza w przecieraniu reszty ramy.

J.

10. Data: 2010-06-22 15:55:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Jun 2010 07:42:04 -0700 (PDT), Jarek P. napisał(a):

> [...]
> Dodatkow siatka rozpięta na ramie będzie trudniejsza w manewrowaniu
> nią, choćby do opłukania z kurzu raz do roku. Swoją siatkę myje w 5min

Moją zdejmuję razem z ramką (odpada powtórne naciąganie) w 2 sekundy i
płuczę następne 4 sekundy myjką ciśnieniową, po czym w 2 sekundy zakładam
na miejsce - ale nie mam zamiaru Cię przekonywać :-)

> [...]
> myjesz, choćby w zlewie, a potem mokrą zawieszasz na miejsce. Jej
> powtórne zawieszenie i naciągnięcie nie jest żadnym problemem, zajmuje

No właśnie, to naciągniecie jest najmniej przyjemne. Moja siatka tego nie
wymaga.

> Po cóż miałbym go zrywać? On znajduje się w wewnętrznej części
> profilu, pod uszczelką okienną i ani się nie brudzi w stopniu
> wymagającym mycia, ani nie przeszkadza w przecieraniu reszty ramy.

Hmmm, jak to pod uszczelką? A uszczelnienie na tym nie traci?

Sedes elektroniczny
Ikselka odpowiedz na pytanie
Mole jak skowronki.
Czy w każdym pieciu na ekogorszek można palić owsem ?
Całkowity koszt nowego domu