Jaka surówka do zrazów?

41. Data: 2007-03-04 16:00:47

Temat: Re: Jaka surówka do zrazów?
Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Mar, 16:49, " Nixe" wrote:
> [...]
> na jedzenie, że jałowe, mdłe, bez smaku. Po prostu oni (nie wiem czy jako
> Norwedzy czy po prostu ci konkretni ludzie taki mieli gust) nie używali
> dosłownie żadnych przypraw ani tłuszczu. Nic, nawet soli (bo niezdrowa). I
> któregoś razu ona im zrobiła jakiegoś duszonego łososia, z masełkiem i
> posolonego. Pożarli go w całości "z kopytami" i pytali, co to za gatunek
> łososia taki smaczny, bo nigdy wcześniej nie jedli ;-) A ona im na to, że
> zwykły łosoś, tylko z odrobiną soli i masła. Nie chcieli uwierzyć ;-)

No właśnie, też się zastanawiam, czy nie przejść na niesmaczne
jedzenie;p
Jak patrzę przez te kamerki angielskie, to mało puszystych widać;]
Qrdesz, ale we Francji też ich mało, a przecież to naród o
wyrafinowanym podniebieniu!

--
Pozdrawiam :)
JM

42. Data: 2007-03-04 17:15:22

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka <f...@g...com> napisał(a):

> No w=B3a=B6nie, te=BF si=EA zastanawiam, czy nie przej=B6=E6 na niesmaczne
> jedzenie;p
> Jak patrz=EA przez te kamerki angielskie, to ma=B3o puszystych wida=E6;]

Mało widać, bo może się nie mieszczą...? ;-))

Przeciętna Irlandka nie mieści się na pewno w żadnej kamerce. :-)))))

> Qrdesz, ale we Francji te=BF ich ma=B3o, a przecie=BF to nar=F3d o
> wyrafinowanym podniebieniu!

Dużo sałat jedzą...

Ania

43. Data: 2007-03-04 17:29:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:eseppf$1aoa$1@news.mm.pl...

Nie chcieli uwierzyć ;-)

No i oświeciła ich gazowaną lampką alfanumeryczną...

44. Data: 2007-03-04 17:30:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
.com...

A to dlatego, że bordowe wina pijają i to zaprawione siarką, djasi
jakoweś...

45. Data: 2007-03-05 11:14:57

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Do potraw duszonych z mięsa wołowego najwłaściwszym dodatkiem są buraczki
zasmażane.
Buraczki zasmażane

Składniki:

a.. 60 dag buraków
b.. 1 średnia cebula
c.. 1-1,5 łyżki maki pszennej
d.. 1-2 łyżki masła
e.. 1/3 szklanki śmietany
f.. sok z cytryny, cukier, sól
Wykonanie:
Buraki umyć, zalać wrzącą wodą, przykryć i ugotować. Przestudzić i obrać,
zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Cebulę obrać i drobno posiekać,
podsmażyć na maśle, dodać mąkę i zasmażyć. Wymieszać z burakami, do smaku
dodać sól, cukier, sok z cytryny, zagotować. Na końcu można wlać śmietanę.

Pozdrawiam

Mika

www.kulinarny.net

46. Data: 2007-03-05 11:51:20

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:escgl2$7jq$1@node1.news.atman.pl>

> To tu z kolei jak moja babcia.
> Gdy mi mama kiedyś (jako dziecku) robiła mleko z masłem i miodem na
> przeziębienie, to babcia na sam widok leciała do WC ;-)

Mi może nie widok przeszkadza ale zapach.

> Brzmi pysznie, więc chyba się skuszę.

Koniecznie napisz czy Ci smakowały :-)

> Nie wyczuje, bo jej nie ma za dużo.
> Poza tym on, jak nie wie, to zje i mu nawet smakuje.
> Gorzej, gdy widzi, że tę śmietanę leję ;-)

No u mnie też tak to działa. Chociaż trudno nie zauważyć że zupa jest ze
śmietaną, nawet jak nie widziało się samego momentu zabielania.
Ja długo walczyłam z moją mamą, która kiedyś zabielała zupy w garnku. Gdy
zaczęła stawiać śmietanę na stole obok talerzy to zaczęłam jeść zupy.
I dlatego nie jadam zup u teściowej bo ona zabiela w garnku. No a z nią już
o to walczyc nie będę ;-)

Sylwia

47. Data: 2007-03-05 12:08:22

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Mar, 12:14, "Kulinarny.Net" wrote:
> Do potraw duszonych z mięsa wołowego najwłaściwszym dodatkiem są buraczki
> zasmażane.
> Buraczki zasmażane

Eee... nie, no...
A mizeria? Zarówno na słodko, jak i słono, w zależności jak kto lubi?
Takie czasy, że nawet w zimie możemy ją podawać;-)

48. Data: 2007-03-05 12:10:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
s.com...
> [...]

A mizeria? Zarówno na słodko, jak i słono, w zależności jak kto lubi?
Takie czasy, że nawet w zimie możemy ją podawać;-)

Witaj Gryzaczku!

A ćwikła z chrzanem i kminkiem?

49. Data: 2007-03-05 12:11:10

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...

>Eee... nie, no...
>A mizeria? Zarówno na słodko, jak i słono, w zależności jak kto lubi?

Jak mizeria pasuje to i sałata ze śmietaną. :-)

>Takie czasy, że nawet w zimie możemy ją podawać;-)

Teraz w zimie to i dorodne pomidory w warzywniaku mają. Ale ja nie mam
odwagi ich kupic :-)

Sylwia

50. Data: 2007-03-05 12:20:27

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> Zrazy wołowe, zawijane, z wędzonym boczkiem i ogórkiem kiszonym.

To już będąc w wątku napiszę jak zrobiłam te zrazy.
Mięsa wołowego (udziec) zakupiłam ok 1,5 kg.
Boczek wędzony.
Ogórki kiszone.
Cebula.
Musztarda sarepska

Mięso pokrojone w plastry rozbić dobrze na cienko tłuczkiem.
Boczek pokroić w paseczki.
Ogórki obrać ze skóry i pokroic w łódeczki
Cebulę pokroić na pół plastry.

Każdy rozbity placek posmarować musztardą (tak jak kromkę masłem) i położyć
cebulę, ogórka i boczek. Zawinąć tak jak krokieta albo jak się nie da to
zawinąć tak by nic z niego nie wyłaziło. :-) Zapiąć wykałaczką. Nie przez
środek zraza ale tak jakbyśmy szyli igłą :-) Obtaczamy w mące i na
rozgrzanym oleju podsmażamy. Potem do garnka, zalewamy wodą i dusimy. Z
przypraw listek laurowy, ziele angielskie, sól, pieprz do smaku.

> Jaka do tego będzie pasowała surówka?

No i buraczki :-)

Sylwia - objedzona zrazami

Gruszka do polewania sosem