Jaka surówka do zrazów?

31. Data: 2007-03-02 20:27:34

Temat: Re: Jaka surówka do zrazów?
Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

"Marsjasz" <m...@g...pl> wrote in message
news:es973a$1qm$1@inews.gazeta.pl...

> buraczki...
> surowka z selera...

Hehe, dokladnie.
Spoznilem sie.
--

Bluzgacz
GG:5015
alt.pl.zbluzgaj - kultura alternatywna

32. Data: 2007-03-02 20:28:22

Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

"Marsjasz" <m...@g...pl> wrote in message
news:es97jc$5gs$1@inews.gazeta.pl...

> i koniecznie kasza gryczana...

Prawda, ale puree tez jest niezle do tego.
Lepiej sie nabiera widelcem.

33. Data: 2007-03-02 20:28:44

Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> Doprowadzasz mnie do rozpaczy!!!

Jebal cie pies.

34. Data: 2007-03-02 22:40:18

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz <m...@g...pl> napisał(a):

> kupic mozna tylko ze problem z odgrzewaniem - nie ma to jak robione
> samemu...

Żaden problem. Potrzebna jest patelnia z wysokim brzegiem /wysokości
kluski/, pokrywka i trochę mleka. Nalewam zimne mleko na patelnię - na
centymetr wysoko. Układam w nim kluski, przykrywam pokrywką i podgrzewam. Po
3-4 minutach są gotowe /mleko zostanie wchłonięte przez kluski, trzeba
uważać, żeby nie smażyły się na pustej już patelni/.

Smakują fantastycznie, jak świeżo ugotowane na parze - a trwa to krócej, niż
zagotowanie się wody na parę...

Ania

35. Data: 2007-03-02 22:44:35

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan napisał(a):

> Nie do końca - podawałem przepisy na knedliczki, nie bardzo wyobrażam sobie
> kupować pyzy drożdżowe w smarkecie..

Ponieważ mieszkam w miarę niedaleko granicy z Czechami - często tam
wpadaliśmy z rodzinką, co tu dużo mówić, głównie na zakupy. I obowiązkowa
była wizyta w restauracjach - tamtejsze knedliki smakują tak właśnie, jak
nasze kluski na parze. Zresztą, gdy robię drożdżowe pierogi z owocami i
zostanie mi ciasto, formuję z niego knedel i gotuję.

Na pewno nie jest to jedyny rodzaj knedla, jaki Czesi jedzą - choćby jeszcze
knedle z bułki.

Kiedyś robiłam kluski na parze "od początku do końca", teraz kupuję w
sklepie. Mniej zabawy, a efekt podobny.

Ania

36. Data: 2007-03-03 19:00:37

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

> Jesu, Ty to prawie jak mój chłop.
> Jak zobaczy śmietanę w zupie, to mdleje ;-)

No ja może nie mdleję ale jej nie tknę. :-)
Tak samo jak coś co ma na sobie roztopione masło. Błee.

> Do tego etapu robię identycznie.

> A takiego sposobu w ogóle nie znałam.

Spróbuj zrobić. Pychota :-)
Mi dzisiaj właśnie cała patelnia (taka wielka) wyszła buraczków.

> Ja po utarciu wrzucam na roztopione masło, dodaję rozgnieciony czosnek (w
> ilościach jak kto lubi, ale nie należy przesadzać), sól, cukier, kwasek,
> pieprz do smaku i podduszam dosłownie chwilę. Śmietany dodaję tylko tyle,
> żeby się buraczki lekko zabieliły. I koniec.

No i zjada Twój chłop te buraczki ze śmietaną? ;-)

Sylwia

37. Data: 2007-03-03 19:15:41

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:es97h1$dur$1@node4.news.atman.pl...

> Bleeeeee...
>
> Kapusta kiszona. Z marchewką, cebulą, jabłkiem
> i odrobiną dobrej oliwy i cukru.

Taka surówka jest super do ryby smażonej.

Sylwia

38. Data: 2007-03-03 19:16:39

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:es9ocu$5ks$3@node1.news.atman.pl...

> Jak dla mnie za dużo kwasu. Zrazy przez tego ogórka są dość kwaśne i do
> tego jeszcze kapucha? Blee ;)

No więc włąśnie. Tym bardziej że na zupę była ogórkowa :-D
Słodkawe buraczki komponowały się do zrazików rewelacyjnie.

Sylwia

39. Data: 2007-03-03 19:19:38

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał(a):

> No więc włąśnie. Tym bardziej że na zupę była ogórkowa :-D
> Słodkawe buraczki komponowały się do zrazików rewelacyjnie.

Ja ostatnio familię dobiłam kapuśniakiem i krokietami z kapusta i
grzybami. Trochę za dużo mi się kapusty ugotowało;-)
--

Paulinka

40. Data: 2007-03-04 15:49:02

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:escgl2$7jq$1@node1.news.atman.pl>
Szpilka <s...@s...pl> pisze:

> Tak samo jak coś co ma na sobie roztopione masło. Błee.

To tu z kolei jak moja babcia.
Gdy mi mama kiedyś (jako dziecku) robiła mleko z masłem i miodem na
przeziębienie, to babcia na sam widok leciała do WC ;-)

> Spróbuj zrobić. Pychota :-)

Brzmi pysznie, więc chyba się skuszę.

> No i zjada Twój chłop te buraczki ze śmietaną? ;-)

Nie wyczuje, bo jej nie ma za dużo.
Poza tym on, jak nie wie, to zje i mu nawet smakuje.
Gorzej, gdy widzi, że tę śmietanę leję ;-)

Swoją drogą kiedyś koleżanka mi opowiadała, że była w Norwegii na jakiejś
praktyce i mieszkała u Norwegów w prywatnym mieszkaniu. Strasznie narzekała
na jedzenie, że jałowe, mdłe, bez smaku. Po prostu oni (nie wiem czy jako
Norwedzy czy po prostu ci konkretni ludzie taki mieli gust) nie używali
dosłownie żadnych przypraw ani tłuszczu. Nic, nawet soli (bo niezdrowa). I
któregoś razu ona im zrobiła jakiegoś duszonego łososia, z masełkiem i
posolonego. Pożarli go w całości "z kopytami" i pytali, co to za gatunek
łososia taki smaczny, bo nigdy wcześniej nie jedli ;-) A ona im na to, że
zwykły łosoś, tylko z odrobiną soli i masła. Nie chcieli uwierzyć ;-)

--
Nixe

Gruszka do polewania sosem
krowki z bialej czekolady...