Jaka zarowka do doswietlenia roslin w zimie

21. Data: 2004-12-07 14:52:35

Temat: Re: Jaka zarowka do doswietlenia roslin w zimie
Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Ale to nie sa zwykle swietlowki i duzo tego naswietlania nie ma.
to sa zwykle swietlowki, tyle ze z innym pasmem
wiem bo mam taka :)

przeciez pisalem ze to nie solarium
Marx

22. Data: 2004-12-07 20:50:39

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Marx wrote:

> to sa zwykle swietlowki, tyle ze z innym pasmem

Jezeli z innym pasmem to wlasnie z tego powodu nie zwykle.

> wiem bo mam taka :)

Naswietlasz noworodki? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2004-12-08 06:38:27

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli z innym pasmem to wlasnie z tego powodu nie zwykle.
praktycznie wszystkie swietlowki roznia sie miedzy soba pasmem, obejrzyj
sobie wykresy widmowe
Jest to zwykla swietlowka (tzn moze pracowac na takich samych
zaplonnikach eletronicznych czy klasycznych) z niezwyklym pasmem

> Naswietlasz noworodki? :-)

Nie
Wisi nad akwarium morskim
Noworodki to tylko jedno z kilku zastosowan
Marx

24. Data: 2004-12-12 01:44:14

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 08 Dec 2004 07:38:27 +0100, Marx
<m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> wrote:

> [...]
>Jest to zwykla swietlowka (tzn moze pracowac na takich samych
>zaplonnikach eletronicznych czy klasycznych) z niezwyklym pasmem

No dobrze, powiedz jaka swietlowke mam kupic (dla siebie nie dla
kwiatkow), abym przez nia nie miala bolu glowy i innych niemilych
objawow.

BTW pare dni temu pisalam test na prawo jazdy. Byly nad glowa
swietlowki wygladajace jak te, ktore mamy na uczelni. Ale jedna nade
mna up#$%^liwie i glosno mrugala, co znowu kojarzylo mi sie z czasami
podstawowki... albo wlasciwie liceum, z podstawowki swietlowek nie
pamietam, moze dlatego ze sie po nocach tam nie siedzialo.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

25. Data: 2004-12-12 18:40:01

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> No dobrze, powiedz jaka swietlowke mam kupic (dla siebie nie dla
> kwiatkow), abym przez nia nie miala bolu glowy i innych niemilych

Np. Osram Flora

Elfir

26. Data: 2004-12-13 06:49:32

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir napisał:

> Np. Osram Flora

Osram Fluora - dobra dla kwiatkow ale nie dla oczu (swieci troche
fioletowo), dobrze tez powinna sie sprawdzac Philips Aquarelle
Jednak aby nie mrugalo, musialabys do niej miec zaplonnik elektroniczny,
a belka tego typu to kosztuje sporo.
Najprosciej i najtaniej kupic swietlowke (zarowke) energooszczedna
(kompaktowa) o tradycyjnym gwincie zarowkowym o mocy 21W. Ma ona
wbudowany zaplonnik elektroniczny i na pewno nie bedzie mrugac. Mozna ja
wkrecic do prawie dowolnej lampki, najlepiej aby miala w miare duzy
klosz z odblysnikiem w srodku, bez matowki
No i wazne, aby nie byla to najtansza swietlowka za 4.99 z hipermarketu,
ale np jakis Philips czy Osram. Tanie swietlowki czasem maja bardzo
nieprzyjemna barwe, czlowiek wyglada w ich swietle jak umarlak :), choc
oczywiscie tanie tez czasem bywaja znosne.
Niestety swietlowki konpaktowe nie maja zazwyczaj oznaczenia barwy (K)
wiec trudno jest mi podac konkretniejsze wytyczne (nie ma tez np Fluory
kompaktowej).
Marx

27. Data: 2004-12-13 12:51:23

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Marx wrote:

> [...]
> klosz z odblysnikiem w srodku, bez matowki
> No i wazne, aby nie byla to najtansza swietlowka za 4.99 z hipermarketu,

A wiec juz nie najtaniej. Ja bym radzil jednak tradycyjna zarowke.

Pozdrowienia,
Michal

28. Data: 2004-12-13 14:29:12

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

> A wiec juz nie najtaniej. Ja bym radzil jednak tradycyjna zarowke.
docelowo najtaniej
ale ja nikogo nie zmuszam, mozesz sobie wieszac zarowke, nawet taka dla
grzania kurczakow
Marx

29. Data: 2004-12-15 13:23:09

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Dec 2004 07:49:32 +0100, Marx
<m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> wrote:

>Najprosciej i najtaniej kupic swietlowke (zarowke) energooszczedna
>(kompaktowa) o tradycyjnym gwincie zarowkowym

O tradycyjnym gwincie czyli pasujaca do bele zyrandola? ;) Czy
tradycyjnosc tkwi w czyms innym?

> o mocy 21W. Ma ona
>wbudowany zaplonnik elektroniczny i na pewno nie bedzie mrugac.

Znaczy bedzie to swiatlo stale? Tylko te 21W maja ten zaplonnik?
Wygooglalam, ze " te z zapłonem elektronicznym - opatrzone napisem
"electronic" ".

>Mozna ja
>wkrecic do prawie dowolnej lampki, najlepiej aby miala w miare duzy
>klosz z odblysnikiem w srodku, bez matowki

Ma to wplyw na bol glowy?

>No i wazne, aby nie byla to najtansza swietlowka za 4.99 z hipermarketu,
> ale np jakis Philips czy Osram.

Zdawalo mi sie ze Osram mam przetestowane, ale glowy nie dam. Moze
wyprobuje, chociaz mam do swietlowek tak duzy uraz, ze nie wiem czy
uda mi sie przelamac by kupic cos takiego.

>Tanie swietlowki czasem maja bardzo
>nieprzyjemna barwe, czlowiek wyglada w ich swietle jak umarlak :), choc
>oczywiscie tanie tez czasem bywaja znosne.

Tak, to biale swiatlo jest straszne.

>Niestety swietlowki konpaktowe nie maja zazwyczaj oznaczenia barwy (K)
>wiec trudno jest mi podac konkretniejsze wytyczne

A to jest problem. Ale jak kupie Osram czy Philips to mam gwarancje ze
swiatlo bedzie mialo dobra barwe?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

30. Data: 2004-12-15 17:39:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisał w wiadomości

| Ma to wplyw na bol glowy?

To chyba zależy od wrażliwości osobniczej? W różnych miejscach w domu mam
kompaktowe świetłowki i czuję się przy nich lepiej, niż przy żarówkach.

| A to jest problem. Ale jak kupie Osram czy Philips to mam gwarancje ze
| swiatlo bedzie mialo dobra barwe?

A nie możesz po prostu obejrzeć w sklepie (niech włączą i poczekają parę
minut, aż się barwa ustali)?

W najnowszym "Kwietniku" (1/2005) jest artykuł o doświetlaniu roślin, można
poczytać, choć napisany jest może zbyt przystępnie.

Pozdrawiam, Basia.

Hydroponicznie
Down and dirty Britney Spears
Rosa " Chopin"