Jąkanie, zacinanie się......

1. Data: 2005-07-11 16:56:03

Temat: Jąkanie, zacinanie się......
Od: "lechWytnij@wpwytnik" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Moja córka-lat 13- od pewnego czasu, podczas mówienia zaczyna się "zacinać".Coś w
rodzaju jąkania.
Ma to miejsce zazwyczaj wtedy,gdy chce coś ciekawego opowiedzieć i w dodatku w
szybszym tempie.To tak jakby brakowało jej tchu.Nie biegnę jeszcze z tym do
lekarza,bo
sa wakacje ale może do jakiegoś specjalisty warto by sie udać?
Czy ktoś może zetknął sie z takim problemem?

Lechu

2. Data: 2005-07-13 20:43:26

Temat: Re: Jąkanie, zacinanie się......
Od: Olek Olowski <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

lechWytnij@wpwytnik wrote:
> [...]
lekarza,bo
> sa wakacje ale może do jakiegoś specjalisty warto by sie udać?
> Czy ktoś może zetknął sie z takim problemem?

Tak, ja :)
Jak bylem maly tata walil mnie w glowe w tylnej czesci, przez co
zacinalem sie. Na poczatku nie moglem powiedzec nic, potem bylo coraz
lepiej. Teraz jak wysle w takim samym tepie jak mowie to jest OK, ale
jak mysle szybciej niz mowie sa problemy.
Asynchroniczna praca mysli w stosunku do mowy konczy sie poraszka.

Poradzilem sobie z tym sam, poprzez "powolne" myslenie, i tyle.
Teraz nie mam prawie zadnych problemow, chyba ze jestes bardzo zly lub
podekscytowany.

chirurg plastyk - blizny
Wychowujesz dziecko, a wiesz jak?
STOMATOLOG-KRAKOW