Jaki błąd popełniam przy bazylii ? (słabo rośnie) -- długie

1. Data: 2005-07-30 05:56:43

Temat: Jaki błąd popełniam przy bazylii ? (słabo rośnie) -- długie
Od: "mich" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Kocham bazylię (jeśćoczywiście, z pomidorami i nie tylko).
Na wiosnę nasiałem w doniczkach kilku trzymałem na oknie,
Wystawiałem na dzień na balkon, żeby miała dużo światła
na noc chowałem do domu (bywały przymrozki).
Powschodziły i dość ładnie porosły małe rożlinki.
Kiedy miały po ok.5cm rozsadziłem do skrzyneczek, rzadziej
żeby miały przestrzeń.
Od kiedy było stale ciepło stały już ciągle na balkonie.
Ale po długim czasie (przez cały czerwiec) niewiele urosły,
tak do 15-20cm, w niektórych skrzyneczkach nawet nie
doszły do 10cm i zaczęły żółknąć.
Na początku lipca część wysadziełem do gruntu (u znajomych).
Po 2 tygodniach, te "gruntowe" wyrosły pięknie. Moje na balkonie
stoja, nie rosną.
Myślałem że to może ziemia.
Do jednej ze skrzynek dałem ziemię dokładnie z grządki na której
wysadzałem i do tej skrzynki przesadziełem część moich balkonowych.

Wczoraj byłem na działeczce znajomych.
Te gruntowe bujnie rosną po kolana, pięknie zielone i juz nawet kwitną.
Moje na balkonie przez ten czas może podrosły z 1-2cm.

Juz nie wiem o co bazylii chodzi?
Ziemia - jakby taka sama
Słońce/cień - w obu miejscach ma dużo słońca (działka i balkon)
Miejsce dla korzeni - dość duże skrzynki chyba nie ograniczają go
bo bryła korzeniowa nie wygląda na dużą.
Szkodniki - ani tu ani tam nie widać żeby coś je gryzło.
Nie mam pomysłów.

Poradźcie jeśli wiecie :)

Michał

2. Data: 2005-07-30 06:18:24

Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mich" <m...@p...com> wrote in message
> Kocham bazylię (jeśćoczywiście, z pomidorami i nie tylko)....
> Nie mam pomysłów.
> Poradźcie jeśli wiecie :)<

Pewnie ma za sucho, skrzynki na balkonie szybko wysychaja.
katarzyna

3. Data: 2005-07-30 06:55:02

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dcf4i2$4n5$1@news.mm.pl mich
<m...@p...com> napisał(a):

> Kocham bazylię (jeśćoczywiście, z pomidorami i nie tylko).

Hejka. Może już czas na fanclub bazylii? :-)

> Wczoraj byłem na działeczce znajomych.
> Te gruntowe bujnie rosną po kolana, pięknie zielone i juz nawet
> kwitną. Moje na balkonie przez ten czas może podrosły z 1-2cm.
>
> Juz nie wiem o co bazylii chodzi?

Ja bym stawiał na przędziory. :-(
Pozdrawiam sugerująco Ja...cki

4. Data: 2005-07-30 06:55:23

Od: "mich" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"katarzynams" <k...@g...pl> wrote in message

> "mich" <m...@p...com> wrote in message
>
> Pewnie ma za sucho, skrzynki na balkonie szybko wysychaja.
> katarzyna

Nie ma za sucho. O rośliny które mamy na balkonie (nie tylko bazylię)
dbamy i pilnujemy. Lawenda rośnie jak szalona. Rozmaryn też.
Kilka różnych roślin ozdobnych ma się jak najlepiej.

Już prędzej by mi przyszło do głowy że może powinna miec sucho - a nie ma.

Michał

5. Data: 2005-07-30 07:15:40

Od: "mich" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@n...pl> wrote in message
> W wiadomości news:dcf4i2$4n5$1@news.mm.pl mich

> Hejka. Może już czas na fanclub bazylii? :-)

> Ja bym stawiał na przędziory. :-(
> Pozdrawiam sugerująco Ja...cki

A co to?
Oglądałem roślinki i nic wyraźnie widocznego nie dostrzegłem.
Fakt, ze liście mają takie drobne jasnożółte przebarwienia (w dwóch
skrzyneczkach już mocno zźółkły i opadaja - ale żadnego "robactwa"
tam nie widzę).

Mich

6. Data: 2005-07-30 07:45:20

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma za sucho. O rośliny które mamy na balkonie (nie tylko bazylię)
> dbamy i pilnujemy. Lawenda rośnie jak szalona. Rozmaryn też.

A ja sądzę ze nie można porównywać wymogów bazylii z lawędą czy
rozmarynem. Przypatrz się jak są zbudowane liście tych roślin. Lawęda i
rozmaryn są sztywne z gruczołami eterycznymi i im nie przeszkadzają
balkonowe upały a wręcz przeciwnie, jeszcze bardziej są pachnące i wolą
przeschnięte podłoże na pieprz. Natomiast bazylia wbrew pozorom jest
delikatna i jej potrzeba więcej wilgoci i cienia na korzeniu.

Serdecznie Miłka

7. Data: 2005-07-30 14:50:56

Od: "katarzyna ms" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mich <m...@p...com> napisał(a):

> Nie ma za sucho. O rośliny które mamy na balkonie (nie tylko bazylię)
> dbamy i pilnujemy. Lawenda rośnie jak szalona. Rozmaryn też.<

jesli lawenda i rozmaryn rosna Ci jak szalone, to w zasadzie potwierdzasz
moje przypuszczenie, ze bazylia ma za sucho. To sa rosliny o calkiem innych
wymaganiach. Bazylia potrzebuje znacznie wiecej wilgoci i byc moze, mniej
slonca.
katarzyna

8. Data: 2005-07-30 16:56:50

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dcf964$2m6r$1@news.mm.pl mich
<m...@p...com> napisał(a):

> A co to?

Hejka To jest to
http://www.uku.fi/~holopain/ento/Tetranychus-urticae
.jpg

> [...]
> Fakt, ze liście mają takie drobne jasnożółte przebarwienia (w dwóch
> skrzyneczkach już mocno zźółkły i opadaja - ale żadnego "robactwa"

Trzeba wziąć lupkie ;-) , żeby zobaczyć złoża jaj i same roztocza.
Pozdrawiam mikroskopowo Ja...cki

9. Data: 2005-07-30 22:31:33

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "katarzyna ms" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dcg44g$2b2$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
innych
> wymaganiach. Bazylia potrzebuje znacznie wiecej wilgoci i byc moze, mniej

Codzeinnie doniczkę z bazylią moczę w kuwecie fotograficznej przez 1/2 h
potem stawiam w półcieniu a ona szaleje wzrostowo. Raz na 10 dni zasilam
nawozem płynnym. O smakach potraw z dodatkiem bazylii nie wspomnę, by nie
powodować ślinotoku.
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

10. Data: 2005-07-30 23:03:19

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 Jul 2005 00:31:33 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

> [...]
> nawozem płynnym. O smakach potraw z dodatkiem bazylii nie wspomnę, by nie

To pewnie ten nawóz płynny dodaje im charakteru:D

Pozdrawiam
Marta

I znowu problem
WARSZAWA - NAWAŁNICA