rekord świata - zagadka

1. Data: 2005-07-29 06:50:52

Temat: rekord świata - zagadka
Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

w ramach relaksu w piątek: jaki jest oficjalnie potwierdzony rekord świata w
przeżywalności nasion? Tzn. ile czasu nasionko przeleżało w glebie po czym
wykiełkowało? I jaka to roślina?

Robert

2. Data: 2005-07-29 06:56:13

Temat: Re: rekord świata - zagadka
Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Jul 2005 08:50:52 +0200, rpm napisał(a):

> w ramach relaksu w piątek: jaki jest oficjalnie potwierdzony rekord świata w
> przeżywalności nasion? Tzn. ile czasu nasionko przeleżało w glebie po czym
> wykiełkowało? I jaka to roślina?

Lupinus arcticus
10 000 lat

Moje liliowce:
http://www.fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

3. Data: 2005-07-29 07:08:39

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiek nasion nie został w żaden sposób zbadany. Znaleziono je w warstwie
sprzed 10 tys. lat. To nie to!

Robert

4. Data: 2005-07-29 08:04:47

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Jul 2005 09:08:39 +0200, rpm napisał(a):

> Wiek nasion nie został w żaden sposób zbadany. Znaleziono je w warstwie
> sprzed 10 tys. lat. To nie to!
>
> Robert

"Izraelskim naukowcom udało się wyhodować palmę daktylową Phoenix
dactylifera z nasiona liczącego sobie 2 tysiące lat. Nasiono zostało
wydobyte przed 30 laty podczas wykopalisk w starożytnej twierdzy górskiej
Izraelitów Masada. Po wymoczeniu nasiona w roztworze odżywek i hormonów
skiełkowało ono i wyrosło już w 30-centymetrową roślinę."

Nadal nie wiem czemu nie podoba ci się łubin.

5. Data: 2005-07-29 10:00:37

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

o to chodziło! Łubin - nie mam nic przeciwko.

na marginesie - podobno chwasty w toku ewolucji przystosowały się do
długotrwałego niekiełkowania - wieloletniego. Leżą sobie w ziemi i czekają
na odpowiednie nasłonecznienie i wilgotność. Rośliny uprawne odwrotnie -
kiełkują od razu.

Robert

6. Data: 2005-07-29 10:23:07

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_rais" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Izraelitów Masada. Po wymoczeniu nasiona w roztworze odżywek i hormonów
> skiełkowało ono i wyrosło już w 30-centymetrową roślinę."

Tylko niebieskiej róży nadal nie ma :-(.

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2005-07-29 11:22:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:

> Tylko niebieskiej róży nadal nie ma :-(.
:)
trzeba by ustalic skale barw
bo w tym roku byly hitem posrod roz byly "niebieskie"
:)
sam sie nawet skusilem
i za dwadziescia pare zlotych nabylem takowa
:)
nie oczekiwalem zywych blekitow
i zasadniczo mozna zaakceptowac jej blada sinawosc za niebieskosc
:)))))
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

8. Data: 2005-07-29 11:34:18

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)
> nie oczekiwalem zywych blekitow
> i zasadniczo mozna zaakceptowac jej blada sinawosc za niebieskosc

Jakie zaakceptować? Ta 'trupia' róża jest już znana od kilku lat. Rafał
nawet podawał kiedyś jej nazwę. Mam ją u siebie, i nie widzę w niej grama
niebieskości. A może to już wzrok nie ten?

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2005-07-29 12:03:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:

> [...]
> Rafał nawet podawał kiedyś jej nazwę. Mam ją u siebie, i nie widzę w
> niej grama niebieskości. A może to już wzrok nie ten?
za nazwe bede bardzo wdzieczny
ze 2 tygodnie temu bylem u producenta
kilka hektarow doniczek z sadzonkami drzewek i krzewow
kropelkowe podlewania i inne takie bajery
ale samo nazewnictwo jakby z innnej epoki
roze ponazywane kolorami
a jak pytalem o nazwe odmiany to slyszalem
okrywowa,
wielkokwiatowa
pnaca itp
:)
a z kolorami to grymasisz ...
duzo tez zalezy od oswietlenia
w zimnym niebieskim swietle jarzeniowek byla ona bardziej niebieska
niz w swietle slonecznym
:)

10. Data: 2005-07-29 12:22:58

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> a z kolorami to grymasisz ...
> duzo tez zalezy od oswietlenia
> w zimnym niebieskim swietle jarzeniowek byla ona bardziej niebieska
> niz w swietle slonecznym

Moja jest tu:
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=181
Pierwsza w trzecim rzędzie. Nazwy nie zapisałam, niestety.

Jestem wymagająca, nie przeczę, ale wędlina w sklepowej gablocie też jest
różowiutka, dopiero przy dziennym świetle nabiera innej barwy.
Niekoniecznie w odcieniu, jaki byśmy sobie życzyli.

Z pozdrowieniami, Maria

Kosmiczny kwiatek
Podlewanie trawnika
Jak dobrze