mszyce - co robic?!

1. Data: 2005-07-28 17:04:30

Temat: mszyce - co robic?!
Od: "Ula S." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem ogrodnikiem amatorem, pierwszy raz w zyciu zalozylam ogrodek i zdaje sie,
ze sa w nim mszyce, jak sobie niezawodnie z nimi poradzic?!czy jest jakis domowy
sposob?!
prosze o pomoc, zniszczyly mi juz pol ogrodka, za to co zostalo wziela sie
wilgoc, grzyb i plesn!
co robic?
niezaradna Ula

2. Data: 2005-07-28 17:22:36

Temat: Re: mszyce - co robic?!
Od: "PeCe" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, nie znam się ale w tym roku wygrałem walkę z mszycą. Zaatakowała
jabłonie. Usadowiła się na ostatnich liściach, na końcach gałęzi.
Poobrywałem końcówki gałęzi i mszyce już się nie pojawiły.

PC

3. Data: 2005-07-28 18:07:16

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:5f1c.0000095d.42e9101d@newsgate.onet.pl Ula S.
<k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> poradzic?!czy jest jakis domowy sposob?!
> prosze o pomoc, zniszczyly mi juz pol ogrodka, za to co zostalo

Hejka. Może lektura książek i czasopism ogrodniczych by przyniosła
niespodziewanie pozytywny efekt. :-) I tak masz szczęście, że nie masz
mrówek, kretów, nornic, karczowników ...
Pozdrawiam standardowo Ja...cki
PS Mieliśmy kłopoty z mszycami na daliach. Łodygi pod pąkami kwiatowymi były
dosłownie czarne od mszyc. Zacząłem codziennie polewać dalie silnym
strumieniem wody z węża ze specjalną końcówką. W okamgnieniu łodygi stawały
się zielone a mszyce były skutecznie spłukiwane. :-) Ale na drugi dzień
łodygi dalii były ponownie oblepione przez mszyce - więc znowu woda naprzód.
Po tygodniu mszyce na daliach się poddały i jest z nimi spokój do tej pory.
:-)

4. Data: 2005-07-28 18:23:16

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> [...]
> dosłownie czarne od mszyc. Zacząłem codziennie polewać dalie silnym
> strumieniem wody z węża ze specjalną końcówką. [...]

A końcówka pewnie z pojemnikiem i z treścią chemiczną?
:-)))
pozdr. Jerzy

5. Data: 2005-07-28 18:33:45

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dcb7sq$opt$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<0...@m...pl> napisał(a):

> A końcówka pewnie z pojemnikiem i z treścią chemiczną?
> :-)))

Hejka. Dokładnie. :-) A dodatkowo gdy mam chwilę wolnego czasu na
działce to rozbijam jądra atomowe kamieniem na betonie. ;-)
Pozdrawiam purnonsensownie Ja...cki

6. Data: 2005-07-28 20:07:33

Od: JanuszQba <none@none> szukaj wiadomości tego autora

Kup paczkę tanich papierosów - połam na kawałki , zalej wodą, zagotuj w
jakimś pojemniku (puszka i.t.p.) tak jak herbatę.
Przecedź przez szmatkę do opryskiwacza ręcznego dolewając wody aby
uzyskać słomkowy kolor. Opryskaj obficie roślinki i z głowy.
Po tygodniu - dwóch mszyca martwa i sucha , a roślinki na taki oprysk są
obojętne. Stosuje to od kilku lat z powodzeniem.
A podobno jedna kropla czystej 100% nikotyny zabija konia !
Qba (działkowiec od 15 lat}.

7. Data: 2005-07-29 08:39:10

Od: "Jurek" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastosuj jeden z preparatów (pirimor - 25,50 lub 100, aztec lub Hostaquick)

Pozdrawiam - Jurek

Użytkownik "Ula S." <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sposob?!
> prosze o pomoc, zniszczyly mi juz pol ogrodka, za to co zostalo wziela sie

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0530-2, 2005-07-28
Przetestowano na: 2005-07-29 10:39:12

Pompa na 12 - 24 V
Najwieksze błędy przy zakładaniu skalniaka ?
węże ogrodowe
[Foto] Kwiatuszek
Dokonania Mamy.