węże ogrodowe

1. Data: 2005-07-28 11:00:15

Temat: węże ogrodowe
Od: "NEWS" <b...@p...bez.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomocy!
Stanęłam przed problemem: jaki waż ogrodowy kupić?
Wybór jest przyznam dość duży, a przez to ceny przeróżne. Mogę zapłacić
więcej, ale chciałabym wąż 3/4 cala, który nie będzie się łamał i skręcał.
Mam na oku wąż Gerber Plus firmy Cellfast. Ma przystępną cenę (ok 140 zł za
50 m), ale czy jest coś wart? W każdym centrum ogrodniczym polecają coś
innego i nawet co do superdrogiej Gardeny nie zawsze się zgadzają.
Będę wdzięczna za radę.
Pozdrawiam
MM

2. Data: 2005-07-28 11:18:38

Temat: Re: węże ogrodowe
Od: "Iza Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 50 m), ale czy jest coś wart? W każdym centrum ogrodniczym polecają coś
> innego i nawet co do superdrogiej Gardeny nie zawsze się zgadzają.

Mam Gardene od 7 lat i nic sie z nia nie dzieje. Jest ciagle na sloncu od
wiosny do poznej jesieni.
Kolory weza- pomaranczowo- zolte ale nazwy nie przypomne sobie a z weza nie
odczytam, bo juz sie starlo. Moge go naprawde polecic z calym przekonaniem.
Przede wszystkim sie nie skreca no i nie lamie, jak sie go ciagnie na drugi
koniec ogrodu.

Iza Wójcik

3. Data: 2005-07-29 07:13:54

Od: "Michał Szerling" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przekonaniem.
> Przede wszystkim sie nie skreca no i nie lamie, jak sie go ciagnie na

Ja też mam te dwa żółto-pomarańczowe węże Gardeny (ich typ to Cord Classic)
i są super. Mam też jakiegoś Cellfasta, ale niestety nie jest za dobry. Jest
lepszy od supermarketowych noname-ów, ale do Gardeny mu daleko. Nie polecam
za to spryskiwaczy młoteczkowych Gardeny, ja bym szukał czegoś raczej dla
rolników. Mam dwa takie młoteczkowe i niestety po kilku podlewaniach trzeba
się z nimi nieźle napracować, żeby zechciały działać.
Jednyną wadą Gardeny są niestety ceny, nie pamiętam już ile te węże
kosztowały, ale nie były tanie. Jak zobaczyłem ceny węży do zakopania w
trakcie robienia podlewania, to nasza rodzima produkcja bije ich na głowę.

Michał

4. Data: 2005-07-29 09:55:46

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Szerling wrote:

> Ja też mam te dwa żółto-pomarańczowe węże Gardeny (ich typ to Cord
> Classic) i są super. Mam też jakiegoś Cellfasta, ale niestety nie
> jest za dobry.

Czyżby nie chciał łapać myszy? A zresztą w naszej strefie klimatycznej węże
ogrodowe nie występują :-D

--
Pozdrawiam ciepło (zmęczony upałem)
Dziadek

5. Data: 2005-07-31 13:40:09

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek napisał(a):

> Czyżby nie chciał łapać myszy? A zresztą w naszej strefie klimatycznej węże
> ogrodowe nie występują :-D

Wystepuja, występują. Pęta mi się taki co jakiś czas tuż za ogrodzeniem.
Ostatnio psy przepłoszyły. Mam nadzieję, że to gniewosz, ale niestety
nie zdołałam go obejrzeć, a to prawdę mówiąc nie wąż, więc pewnie masz
rację.
michalina

6. Data: 2005-07-31 17:18:36

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ostatnio psy przepłoszyły. Mam nadzieję, że to gniewosz, ale niestety
> nie zdołałam go obejrzeć, a to prawdę mówiąc nie wąż, więc pewnie masz

Czy zaskrońce to nie węże? Czasem odwiedzają mój ogród.Raz przyszedł
całkiem czarny, bez plam za uszami.Uszu nie miał i nie szedł.
Zwinął się w kłębek na ścieżce i nawet nie udawał że się boi.Poczekał
aż pójdę.Chyba coś do mnie mówił, ale nie zrozumiałem.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-07-31 19:34:53

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dcd5g3.158.1@news.Dziadek.priv.pl Dziadek
<dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał(a):

> A zresztą w naszej strefie
> klimatycznej węże ogrodowe nie występują :-D

Hejka. Aż zacząłem szukać tych niewystępujących węży, bo może by mi
nornice wyłapały na działeczce. ;-)
W Polsce występują 4 gatunki:gniewosz plamisty (Coronella austriaca),
wąż Eskulapa (Elaphe longissima), zaskroniec zwyczajny (Natrix natrix) i
żmija zygzakowata (Vipera berus)
Pozdrawiam jararacowo Ja...cki

8. Data: 2005-07-31 20:07:28

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> [...]
> Zwinął się w kłębek na ścieżce i nawet nie udawał że się boi.Poczekał
> aż pójdę.Chyba coś do mnie mówił, ale nie zrozumiałem.

Masz racje zaskrońce to węże, padalce to jaszczurki beznogie.
Coś mi się z biologii zapomniało no cóż..
W kolorze to to było mocno szare, ale za szybko odpełzło.
Podobno w mojej okolicy i żmija sie trafia, ale w jej interesie jest nie
spotkać się ze mną, bo nie wiem, czy by przeżyła po ukąszeniu.
Pozdrawiam
michalina

9. Data: 2005-07-31 20:13:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>    W Polsce występują 4 gatunki:gniewosz plamisty (Coronella austriaca),
> wąż Eskulapa (Elaphe longissima), zaskroniec zwyczajny (Natrix natrix) i

Jest wśród nich zaskroniec bez plam i żmija bez zygzaka, ale jak je
rozpoznać, skoro oba czarne i poruszają się dość szybko.
Pozdrawiam. Mirzan

10. Data: 2005-07-31 20:31:09

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:5f1c.00000f52.42ed3107@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Jest wśród nich zaskroniec bez plam i żmija bez zygzaka, ale jak
> je rozpoznać, skoro oba czarne i poruszają się dość szybko.

Hejka. To proste. ;-) Zaskroniec Cię nie ujadzi.
Pozdrawiam ichneumonowo Ja...cki

[Foto] Kwiatuszek
Dokonania Mamy.
Wino...