Wino...

1. Data: 2005-07-27 19:41:47

Temat: Wino...
Od: "Rajmund M." <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Ja wiem, że gdzieś tam w sieci znalazłbym gdybym poszukał. Ale dzisiaj zabił
mnie trawnik, nad którym uparcie pracowałem przez cały dzień (przekopałem,
usunąłem zielsko, posiałem, ubiłem, podlałem) - dobrych parędziesiąt metrów
kwadratowych... Niech mi ktoś poda najprostszy przepis na wino domowe z:
porzeczek (białych, czarnych i czerwonych), wiśni, agrestu... Mam tego ogrom
w ogrodzie i szkoda żeby się zmarnowało. Odpowiednie drożdże winiarskie już
zamówiłem, jutro mają przyjść... Ale jakie proporcje, jaka wielkość baniaka,
jak długo, itp... Albo może jakiś szybki link do miejsca, które mi
pomoże...?

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl
http://www.bow.pl

2. Data: 2005-07-27 19:53:42

Temat: Re: Wino...
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dc8o8i$op9$1@atlantis.news.tpi.pl Rajmund M.
<t...@a...es> napisał(a):

> [...]
> jutro mają przyjść... Ale jakie proporcje, jaka wielkość baniaka,
> jak długo, itp... Albo może jakiś szybki link do miejsca, które mi

Hejka. Tyle jest dobrego, prawdziwego wina w sklepach i po przystępnych
cenach. Lepiej z tych owoców zrób na zimę sok w sokowniku. :-) Pycha mniam,
mniam. :-)
Pozdrawiam praktykująco Ja...cki

3. Data: 2005-07-27 19:59:32

Od: "Jurek" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam na: http://www.old.wino.org.pl/

Pozdrawiam: Jurek

Użytkownik "Rajmund M." <t...@a...es> napisał w wiadomości
> [...]
> jakie proporcje, jaka wielkość baniaka, jak długo, itp... Albo może jakiś
> szybki link do miejsca, które mi pomoże...?

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0530-1, 2005-07-26
Przetestowano na: 2005-07-27 21:59:43

4. Data: 2005-07-27 20:35:42

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rajmund M. napisał(a):
> [...]
> zamówiłem, jutro mają przyjść... Ale jakie proporcje, jaka wielkość baniaka,
> jak długo, itp... Albo może jakiś szybki link do miejsca, które mi

Wejdź na pl.rec.kuchnia lub załóż sobie okulary czyli stały dostęp do:
http://www.google.pl/
;-)
pozdr. Jerzy

5. Data: 2005-07-27 20:35:57

Od: "Rajmund M." <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" napisał:
> Zapraszam na: http://www.old.wino.org.pl/

Dzięki ogromne. Właśnie tego szukałem. Czy w razie potrzeby mogę pytać o
szczegóły na priv?

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl
http://www.bow.pl

6. Data: 2005-07-27 20:40:20

Od: "Rajmund M." <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" napisał:
> Wejdź na pl.rec.kuchnia lub załóż sobie okulary czyli stały dostęp do:
> http://www.google.pl/

Jezus Maria, naprawdę chciało Ci się to pisać? Tak, wiem jak działają gugle.
I wiem ile set tysięcy wyników podają przy próbie wyszukania czegokolwiek. A
ja pisałem, że nie mam czasu/siły/ochoty... Naprawdę, tego typu poradę to i
ja potrafię dać. W KAŻDEJ dziedzinie, o którą ktokolwiek zapyta...

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl
http://www.bow.pl

7. Data: 2005-07-27 20:56:15

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamówiłem, jutro mają przyjść... Ale jakie proporcje, jaka wielkość baniaka,
> jak długo, itp... Albo może jakiś szybki link do miejsca, które mi

Na butlę 15 litrów daj 4 kg cukru rozpuszczonego w wodzie.Owoców
ok 1/4 do 1/3 pojemności butli.Zalej wodą z cukrem, gazrurka z korkiem
i czekaj.Po zakończeniu burzliwej fermentacji wywal owoce, wino do butli
i czekaj nie za długo , abu nie przeszło szkłem.Wcześniej nastaw drożdze
i wlej do butli.Taka sama proporcja na większą butlę.
Robię z całych owoców, bo w skórce więcej barwnika i innych substancji.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2005-07-27 21:09:02

Od: "Rajmund M." <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" napisał:
> [...]
> i wlej do butli.Taka sama proporcja na większą butlę.
> Robię z całych owoców, bo w skórce więcej barwnika i innych substancji.

Dzięki ogromne.

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl
http://www.bow.pl

9. Data: 2005-07-28 14:48:49

Od: "mich" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i czekaj.Po zakończeniu burzliwej fermentacji wywal owoce, wino do butli
> i czekaj nie za długo , abu nie przeszło szkłem.
"aby nie przeszło szkłem" - dobre! do humoru zeszytów

10. Data: 2005-07-29 15:04:44

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko napisał:

> Hejka. Tyle jest dobrego, prawdziwego wina i po przystępnych
> cenach.

I kobiety, i śpiew .....:-(
Soki też sprzedają.
Pozdrawiam , Barbara