Co się dzieje z moją trawą :-(

1. Data: 2005-07-27 13:47:10

Temat: Co się dzieje z moją trawą :-(
Od: "PeCe" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uszanowanko
Mam trzyletni trawnik. Nawożę go systematycznie a koszę 2x w tygodniu.
Ziemia ciężka, głównie glina ale pokryta torfem odkwaszonym i rozluźniana
aeratorem. Wody i ciepła ma pod dostatkiem a mimo to coś jest nie tak. Trawa
to odmiana sportowa, kwalifikowana - Olimpia - super piknik. Poniższe
zdjęcia pokazują problem:
http://republika.pl/komputer_pokladowy/pliki/a_3.jpg
http://republika.pl/komputer_pokladowy/pliki/a_4.jpg
http://republika.pl/komputer_pokladowy/pliki/a_5.jpg
Po każdym koszeniu wygląda jak rozdwojony włos. Kupiłem nawet nową kosiarkę
bo stara była podpadająca. Mimo to nadal trwa się nie kosi tylko rozrywa.
Chwilę po koszeniu zasnuwa się jakby pajęczyną, która nadaje paskudną,
żółtawą barwę.

Proszę o jakieś rady bo został mi już tylko RoundUp ;-)

Pozdrawiam
PC

2. Data: 2005-07-27 15:52:26

Temat: Re: Co się dzieje z moją trawą :-(
Od: "Andul" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeCe" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> żółtawą barwę.
>
> Proszę o jakieś rady bo został mi już tylko RoundUp ;-)

1. Sprawdź ostrza noża kosiarki (ja kupiłem nową kosiarke z tepym nożem).
2. Inna przyczyna, to być za szybkie pchanie kosiarki i kosiarka może mieć problemy z
jej "przerobieniem".
Pzdr
A.

3. Data: 2005-07-27 16:07:29

Od: "PeCe" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Sprawdź ostrza noża kosiarki (ja kupiłem nową kosiarke z tepym
> nożem).

Ostre na 100%

> 2. Inna przyczyna, to być za szybkie pchanie kosiarki i kosiarka może mieć
> problemy z jej "przerobieniem".

Już nawet koszę po pół szerokości kosiarki i nadal to samo.

PC

4. Data: 2005-07-27 18:30:44

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Już nawet koszę po pół szerokości kosiarki i nadal to samo.

a nie majstrowałeś przy nożu?
ja kiedyś zalożyłem nóż odwrotnie i miałem podobne wyniki:)

moon

5. Data: 2005-07-27 19:02:31

Od: "PeCe" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nóż jest na pewno OK. Ponieważ kosiarka nie dawała rady (koszę na 2,5cm)
zacząłem kosić pasy po jej pół szerokości. Teraz w czasie ataku na trawę nie
traci obrotów więc nie to jest przyczyną. Jedno do czego można się
przyczepić to średnica noża a co za tym idzie prędkość liniowa jego końca.
Nie mam skąd pożyczyć większej kosiarki więc nie mogę sprawdzić. Zapytałem
na grupie bo miałem nadzieję, że robię coś źle w kwestii np. nawożenia. Może
trawa ma w diecie czegoś za dużo albo czegoś za mało.

PC

6. Data: 2005-07-27 19:29:24

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeCe napisał(a):
> [...]
> żółtawą barwę.
>
> Proszę o jakieś rady bo został mi już tylko RoundUp ;-)

Kup kosiarkę bebnową [najlepiej ręczną] i koś 3 razy w tygodniu.
:-)
pozdr. Jerzy

7. Data: 2005-07-27 20:49:39

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o jakieś rady bo został mi już tylko RoundUp ;-)

To nie kosiarka. To taka trawa :))
Mam kilka trawników zakładanych "na raty" przez kilka lat.
Jeden z nich ma coś takiego, końcówki źdźbeł po koszeniu wyglądają jak
poszarpane. Wszystkie trawniki koszone są tą samą kosiarką i w ten sam sposób.
Ale mnie to tak bardzo już nie przeszkadza :))
Pozdrawiam, Krystyna

8. Data: 2005-07-27 22:11:47

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nóż jest na pewno OK. Ponieważ kosiarka nie dawała rady (koszę na 2,5cm)
> zacząłem kosić pasy po jej pół szerokości.

Coś jedank jest nie tak! Piszesz, że "nie dawała rady". Więc albo ma słabą
moc, możliwe uszkodzenie silnika, albo jest tępa jak cholera, (ale to byś
zauważył), albo ma w ogóle nieodpowiedni nóż. Gdyby prędkość obrotów była
wystarczająco wysoka, nie mogłoby dojść do takich "frędzli".
Więc wygląda to na zbyt wolne obroty noża.
Ile koni ma ta kosiarka?

moon

9. Data: 2005-07-28 10:14:15

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Ale mnie to tak bardzo już nie przeszkadza :))
Mi tez na poczatku przeszkadzalo wszystko: kwiatki, nierownomierna
zielen, itp. Teraz juz nic mie przeszkadza. Zamierzam nawet celowo wsiac
/wsadzic w trawniki troche stokrotek, fiolkow i jakies inne malenstwa
kolorowe
pik

10. Data: 2005-07-28 10:52:29

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieracinski wrote:

> [...]
> zielen, itp. Teraz juz nic mie przeszkadza. Zamierzam nawet celowo wsiac
> /wsadzic w trawniki troche stokrotek, fiolkow i jakies inne malenstwa

Właśnie starannie objechałam kosiarką śliczny polny mak, który sam się
wysiał. W trawniku mam wszystko, częsciowo to koszę (koniczynę i
stokrotki), ale pięknie odrasta.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

[Wroc] kamienie na skalniak
Czy jest na grupie jakis posiadacz kosiarki-traktorka?
Bletilla
wierzba / baza / gwoździe
Re: Dzdżownice kalifornijskie