Re: Dzdżownice kalifornijskie

1. Data: 2005-07-26 08:08:38

Temat: Re: Dzdżownice kalifornijskie
Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Jul 2005 08:56:46 -0700, Matro <m...@w...pl> wrote:

Te dżownice to faktycznie takie pożyteczne, jak kolega na stronie
podaje ? Zatrudniał je ktoś w kompostowniku :)) ?

Pozdrawiam,

Robert

2. Data: 2005-07-26 13:03:52

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Te dżownice to faktycznie takie pożyteczne, jak kolega na stronie
> podaje ? Zatrudniał je ktoś w kompostowniku :)) ?

Zatrudniałem je w kompostowniku, przerabiały mi też śmieci,
jeszcze gdzieś chodzą po ogrodzie.Są pożyteczne, warto je mieć.
Ale Kalifornię widziały tak jak ja,na mapie.Żrą papiery chętnie,
ale wszystko musi być mokre.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2005-07-26 18:59:47

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeszcze gdzieś chodzą po ogrodzie.Są pożyteczne, warto je mieć.
> Ale Kalifornię widziały tak jak ja,na mapie.Żrą papiery chętnie,

No a "zwykłe" dżdżownice przebierają w jadłospisie ?
sądziłam, że te kalifornijskie są poprostu większe a co się z tym wiąże
mają większe apetyty :-))
pozdrawiam, Bogda

4. Data: 2005-07-26 20:29:46

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> No a "zwykłe" dżdżownice przebierają w jadłospisie ?
> sądziłam, że te kalifornijskie są poprostu większe a  co się z tym wiąże

Kalifornijskie są mniejsze, ale mnożą się szybciej, nie są tak leniwe
jak nasze,czyli nie przechodzą tak długiego spoczynku, jedzą cały czas.
Zabierając je na zimę do mieszkania będą pracowały bez odpoczynku.
Nawet w niedzielę.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-07-26 21:34:05

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> [...]
> jak nasze,czyli nie przechodzą tak długiego spoczynku, jedzą cały czas.
> Zabierając je na zimę do mieszkania będą pracowały bez odpoczynku.

Pierdziu pierdziu srali muszki będzie wiosna.
:-P
pozdr. Jerzy

6. Data: 2005-07-26 21:55:27

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Pierdziu pierdziu srali muszki będzie wiosna.
> :-P
> pozdr. Jerzy

Pół żartem pół serio ale Mirzan ma rację

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

7. Data: 2005-07-27 04:55:58

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pierdziu pierdziu srali muszki będzie wiosna.
> :-P
> pozdr. Jerzy

Kalifornijska ma w kokonie od7 do11 jajeczek,krajowa tylko 4,
możesz policzyć.Wiadomo,że nasze ładniejsze.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2005-07-27 16:53:28

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek napisał(a):

> Pół żartem pół serio ale Mirzan ma rację

Tylko pół racji ma, bo faktycznie szybciej rozkładają materię
organiczną, szybciej rosną łatwiej się rozmnażają i mogą żyć [do 15 lat]
w wielkim zagęszczeniu. I na tym ich zalety się kończą.

Reszta to same wady:
1. Trzeba je kupić czyli zapłacic za nie

2. Aby się prawidłowo rozwijały, należy o nie dbać przez cały rok.

3. Należy im zapewnić temp. min. 20*C przez cały rok, jesli jest mniej
to przestają pracować. Na marginesie tak z reką na sercu, kto ma temp.
20 *C przez cały rok w mieszkaniu? Szczególnie w zimie? I kto im odda
przynajmniej jeden pokój?

4. W lecie pojemniki z dżdżownicami można trzymać na dworze ale na
jesieni należy je przenieść do ogrzewanego pomieszczenia o temp. jw.

5. Niestety, wpuszczone do pryzmy kompostowej nie przeżyją zimy, są
bowiem wrażliwe na mróz.

6. Obfite dożywianie wszelkimi odpadkami z kuchni i ogrodu jest normą i
wymaga stałego dozory.

7. Należy im dodawać do pokarmu namoczonego i rozdrobnionego papieru i
to nie byle jakiego z gazet ale zwykłej czystej celulozy.

8. Pokarmu ma byc tyle odpadki nie zaczęły gnić. Czyli stały nadzór nad
pryzmą.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2005-07-27 20:08:08

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to nie byle jakiego z gazet ale zwykłej czystej celulozy.
>
> 8. Pokarmu ma byc tyle odpadki nie zaczęły gnić. Czyli stały nadzór nad

Przemysłowa hodowla dżdżownic Odbywa się w korytach ok 1m szerokich,
kilkadziesiąt metrow długich.Zabezpieczone są z boków i od spodu przed
wejściem gryzoni.Koryta wypełnione są obornikiem , systematycznie
zwilżane wodą.
Nikt nigdy nie ogrzewa podłoża, ani latem, ani zimą.Obornik powinien
być przefermentowany, aby nie zagrzał się.
Zimą dżdżownice zajmują miejsce blisko siebie, zbijają się w kłębowisko
i w tym stanie czekają do wiosny.
Miałem kompostownik ponad powierzchną ziemi, żyły tam wiele lat, nigdy
nie stwierdziłem ubytków po zimie.A ziemia w mnim zamarzała.
Jedzą pokarm gnijący,kompost przefermentowany, papiery wszelkie.
Odpadki kuchenne to nic nie znaczący dodatek, to sposób na pozbycie się
śmieci a nie karmienie.
Nadzór nad pryzmą to stałe utrzymywanie wilgoci oraz dokładanie kilku
centymetrowej warstwy pożywienia co tydzień.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2005-07-27 21:04:52

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3. Należy im zapewnić temp. min. 20*C przez cały rok,

Kalifornijskie się nazywaja to nic dziwnego, że lubią ciepło :-))
pozdrawiam, Bogda

Dlaczego geranium nie kwitnie?
Kwiatek w futrze
Co sie dzieje ze świerkami?