Re: Dzdżownice kalifornijskie

From: "mirzan" <l...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Dzdżownice kalifornijskie
Date: 27 Jul 2005 22:08:08 +0200

> Tylko pół racji ma, bo faktycznie szybciej rozkładają materię
> organiczną, szybciej rosną łatwiej się rozmnażają i mogą żyć [do 15 lat]
> w wielkim zagęszczeniu. I na tym ich zalety się kończą.
>
> Reszta to same wady:
> 1. Trzeba je kupić czyli zapłacic za nie
>
> 2. Aby się prawidłowo rozwijały, należy o nie dbać przez cały rok.
>
> 3. Należy im zapewnić temp. min. 20*C przez cały rok, jesli jest mniej
> to przestają pracować. Na marginesie tak z reką na sercu, kto ma temp.
> 20 *C przez cały rok w mieszkaniu? Szczególnie w zimie? I kto im odda
> przynajmniej jeden pokój?

> [...]

Przemysłowa hodowla dżdżownic Odbywa się w korytach ok 1m szerokich,
kilkadziesiąt metrow długich.Zabezpieczone są z boków i od spodu przed
wejściem gryzoni.Koryta wypełnione są obornikiem , systematycznie
zwilżane wodą.
Nikt nigdy nie ogrzewa podłoża, ani latem, ani zimą.Obornik powinien
być przefermentowany, aby nie zagrzał się.
Zimą dżdżownice zajmują miejsce blisko siebie, zbijają się w kłębowisko
i w tym stanie czekają do wiosny.
Miałem kompostownik ponad powierzchną ziemi, żyły tam wiele lat, nigdy
nie stwierdziłem ubytków po zimie.A ziemia w mnim zamarzała.
Jedzą pokarm gnijący,kompost przefermentowany, papiery wszelkie.
Odpadki kuchenne to nic nie znaczący dodatek, to sposób na pozbycie się
śmieci a nie karmienie.
Nadzór nad pryzmą to stałe utrzymywanie wilgoci oraz dokładanie kilku
centymetrowej warstwy pożywienia co tydzień.
Pozdrawiam.Mirzan