Jaki chwast najgorszy?

21. Data: 2004-07-07 08:35:05

Temat: Re: Jaki chwast najgorszy?
Od: "arkandor" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:ccf3aq$947$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> napisał w wiadomości

> A ten skrzyp to bardzo żywotna bestia, usuneliśmy niedawno kawałek
trawnika,
> kilka nie do końca wyrwanych trawek tam rosnie i... skrzyp. Lata koszenia
> temu diabelstwu nic sie nie stało :(

Również umieszczam skrzyp na 1 miejscu. Mam wrażenie, że im zacieklej z nim
walczę tym staje się bardziej żywotny. Na każdy usunięty chwaścior wyrasta
po kilka nowych! Nie używam u siebie żadnej chemii, walczę mechanicznie.
Najskuteczniejsze są widły amerykańskie, ale skrzyp zawsze się odrodzi.
Czytałem, że jego kłącza mogą sięgać do 6 metrów wgłąb ziemi! Poza tym
strasznie szybko rośnie. Po tygodniu, na pozornie czystym skrawku pojawiają
się zielone, znienawidzone krzaczki. Pół biedy gdy usuwa się to z gołej
grządki. Diabelstwo rośnie mi jednak między dyniami więc nie da się łatwo
usunąć. Można co najwyżej pourywać przy ziemi.

pozdrawiam, arkandor

22. Data: 2004-07-07 09:57:54

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arkandor" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> po kilka nowych! Nie używam u siebie żadnej chemii, walczę mechanicznie.

A nam pani na pierwszym roku tłukła do głowy na herbologii - obecność
skrzypów świadczy o nieuregulowanych stosunkach wodnych :)
Uregulujcie więc swoje stosunki (wodne!) a skrzyp ucieknie z krzykiem :)
Pozdrawiam, Agata

23. Data: 2004-07-07 09:59:13

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hmIGc.189837$DG4.78475@fe2.columbus.rr.com...

> Jaki jest cel usuwania stokrotek ze szpar miedzy kamieniami?

No właśnie - ja od lat beskutecznie próbuję namówić stokrotki, żeby rosły na
moim trawniku, zapraszam je co roku i co roku gdzieś mi giną :(
Pozdrawiam, Agata

24. Data: 2004-07-07 10:58:54

Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie jeszcze dużo takich na żółto kwitnących, ja na to mówię "rzepaki".
> Ale to łatwiej powyrywać niż skrzypa.
Pewnie masz na mysli Raphanus raphanistrum L. czyli rzodkiew świrzepa zwana
inaczej łopuchą.
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Raphanus_raphanis
trum.htm Wyjatkowo
plenne bydle, ale rosnie tylko tam, gdzie akurat wszystko inne nie rosnie...

25. Data: 2004-07-07 11:02:01

Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uregulujcie więc swoje stosunki (wodne!) a skrzyp ucieknie z krzykiem :)
a tak dokladnie to co to oznacza ? Bo ja nie uczona...

26. Data: 2004-07-07 12:55:38

Od: "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoShi" <s...@f...edu.pl> napisał...
> [...]
trum.htm Wyjatkowo
> plenne bydle, ale rosnie tylko tam, gdzie akurat wszystko inne nie

Dokładnie to. Sieje się jak dzikie. Ale przynajmniej łatwiej się tępi w
porównaniu
ze skrzypem.

Blanka Zych
blankaz(at)gazeta.pl http://hell.pl/blanka/
"Obecny stan wiedzy można podsumować następująco:
Na początku było nic, które wybuchło." Terry Pratchett

27. Data: 2004-07-07 16:25:42

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki jest cel usuwania stokrotek ze szpar miedzy kamieniami?

Między kamieniami mam skalniaczki ,

Pozdrawiam Teresa

28. Data: 2004-07-07 16:58:02

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Teresa" <t...@o...pl> wrote in message news:cch8bq$o5d$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Między kamieniami mam skalniaczki ,

To moze jest to stokrotka skalna (Bellis saxatilis)?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

29. Data: 2004-07-07 18:35:47

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:uYVGc.21366$2T2.16422@fe2.columbus.rr.com...
> "Teresa" <t...@o...pl> wrote in message

> To moze jest to stokrotka skalna (Bellis saxatilis)?

Bellis to jest ,ale nie saxatilis

Pozdrawiam Teresa

30. Data: 2004-07-07 19:59:59

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoShi" <s...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> a tak dokladnie to co to oznacza ? Bo ja nie uczona...

A ja miałam tróję z tego przedmiotu :)))
A tak na poważnie, na chłopski rozum, to pewnie chodzi o to, że czasem
zalewa albo woda gruntowa wysoko podchodzi...
Pozdrawiam, A.

Jak to jest z tym łubinem?
rozmażanie irgi
jak przyspieszyć wzrost młodej Jukki?